Jsou věci, které by se zkrátka dělat neměly. Krást dětem bonbóny, hádat se s rodiči o politice, tvrdit, že je Zdeněk Troška dobrý režisér…nebo remakovat legendárního MacGyvera. Rozhodně ne ale proto, že by šlo o nějaké geniální a nepřekonatelné dílo, spíše naopak. Svou naivitou a pitomostí je to seriál tak specificky zakotvený v osmdesátkách, že prostě zní idiotsky pokoušet se ho představit současnému mladému publiku. Je zde totiž tak devadesáti procentní šance, že z toho vznikne ještě větší debilita než z originálu. Kravaťáci z CBS si to ovšem nemysli, a tak nyní přichází nikým očekávaný remake, jenž asi dost potrápí vzpomínky na naše dětství. Je to totiž dle očekávání pořádný průser.

Že asi nebude s novou verzí něco tak úplně v pořádku, ukázaly už produkční problémy uplynulých měsíců. Hlavouni stanice sice dali po natočeném pilotu tvůrcům zelenou, po zhlédnutí “kvalit“ úvodního dílu a reakcí diváků na otřesné promo se ho ovšem rozhodli radši hodit celý do koše. Scénář se kompletně přepsal, změnil se údajně tvůrčí styl i většina hereckého obsazení, a na režijní židličku si sednul jeden z nejúspěšnějších režisérů poslední let, James Wan. Místo story mladého MacGyvera a tak trochu prequelu šikuly, jenž ve slavné organizaci DXS po vojenském zajetí teprve začíná, tak dostáváme již zkušeného agenta této tajné služby, který se momentálně vzpamatovává ze smrti své přítelkyně a parťačky v jednom. Jenomže ani nový scénář a Wanův režijní dohled této látce nepomohl. Nový MacGyver je totiž stejně tupé béčko jako před třiceti lety.

Tvůrce sedmých Rychlých a zběsilých či hororových V zajetí démonů se sice celkem úspěšně snaží, aby měl pilot pořádné tempo a spád. K čemu to však je, když má divák při sledování pocit, že se tu za tři dekády nic nezměnilo a tvůrci zůstali zaseknutí někde na hranici televizních devadesátých a osmdesátých let? Kdoví, možná to byl Wanův i scenáristický záměr, být legendárnímu originálu co nejvíce věrní. Jenže v případě předlohy, jež svou slávu a jistou nesmrtelnost staví dnes už vyloženě na nostalgii z dětství, jelikož je současnýma očima naprosto nekoukatelná, to ovšem nevyznívá jako dobré řešení.

Celé to tak vypadá až neuvěřitelně lacině a akce je tou největší esencí televizní rutiny. Při pohledu na necharismatického a matného Lucase Tilla se pak budete téměř modlit, aby se někde za rohemještě přeci jen zjevil starý MacGyver s tváří Richarda Deana Andersona a svého nástupce vystřelil za pomoci propisky a lepicí pásky na Měsíc. Příběh je pak neuvěřitelně debilní, zvraty scenáristům radil nejspíš David Hasselhoff a dialogy či rádoby vtipné hlášky jakoby vypadly z Walkera, Texas Rangera. Režie je potom tak rutinní a nezajímavá, až se mi nechce věřit, že za ní stojí právě Wan. Úvodní epizoda tak působí dojmem, že jde jen o jeho povinnou zakázku, kterou chce mít co nejdříve z krku, aby se mohl zase plně věnovat milovaným hororům a Aquamanovi.

Pilotní díl MacGyvera zkrátka nijak nepřekvapil, naopak nám nabídl přesně onu rutinní a stupidní zbytečnost, jak jsme se báli. Místo moderního přístupu se špetkou nadhledu jsme tak dostali kousek zamrzlý v čase, jenž neumí pořádně prodat ani hrdinův intelekt a vtipný fištrón. Když už se totiž divák nudí i u MacGyverových fíglů a vychytávek, je evidentně něco špatně. A tady je špatně bohužel téměř všechno. Tahle látka a hrdinovy bizarní vynálezy měly zkrátka raději zůstat v našich zidealizovaných nostalgických vzpomínkách. Musíme tedy doufat, že se za jedním z nejzbytečnějších seriálových remaků co nejdříve zavře voda.