Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Až po uši | 2014-?
csfd  
režie: Jan Hřebejk
hrají: Aňa Geislerová, Jíří Havelka, Jitka Čvančarová, Anna Polívková, Hynek Čermák

Až po uši: Pilot


ikona
Spooner
Jan Hřebejk a HBO nám představují seriálovou vztahovku. Vymaní se z prokletí tuzemských Ordinací či Cest domů? 

Kdo by to ještě před časem řekl, že zrovna evropská pobočka HBO bude jednou z mála jistot, jež bude držet českou televizní tvorbu nad vodou. A to má za sebou teprve dva seriálové kousky. Za to ovšem proklatě úspěšné. Psychologická Terapie dokázala přijít s vybroušenými dialogy a precizními hereckými výkony. Z minisérie Hořící keř se pak rovnou stal jeden z nejvýraznějších domácích projektů poslední dekády, která si rekordním způsobem vyšlápla i na České lvy. Úspěšná kabelovka tak nyní přichází se svým třetím nadějným pokusem, s nímž přichází na scénu i další významné jméno naší filmové tvorby, režisér Jan Hřebejk. Ten si tak vzal na svá bedra remake dalšího izraelského formátu, seriálu  When Shall We Kiss, v němž se bude pokoušet nabídnout sondu do několika osobních a vztahových problémů. Tupá a nekoukatelná vztahovka po vzoru všech Ulicí a Ordinací nás nejspíš naštěstí nečeká.

Servíruje nám totiž mozaikovité vyprávění ze života několika lidí, jež se vzájemně znají nebo se jejich osudy nějak prolínají. Oceňovaný tvůrce nám zde v úvodu celkem úspěšně předkládá hned několik milostných či osobních trablů. V první řadě tu máme Šárku, která i dávno po své třicítce ještě nenašla toho pravého a sune se od jednoho strašného rande k ještě katastrofálnějšímu. Nedávné setkání se sympaťákem Jakubem je toho jasným důkazem. Občas pak souloží s ženatým Milanem, jenž zase zažívá typickou krizi v domácnosti a atmosféra u rodinného stolu s manželkou Zuzanou a jejich dvěma dětmi je hutnější, než je zdrávo. Pak zde máme ještě samotářku Emu, která kvůli svému vzhledu také nemá v lásce štěstí. A přitom by stačilo, kdyby místo internetových seznamek dala šanci podivínskému ajťákovi Karlovi, jenž má pro ni evidentní slabost. No a možná dojde i na nějakou tu lesbickou romantiku.

Vztahových problémů různého druhu se zde zkrátka bude rozebírat víc než dost. Pilot nám potom všechny budoucí zápletky celkem solidně načrtává. Ne, žádný velký dějový skok hned na úvod opravdu nečekejte. Spíš se připravte na seznámení s prozatím uvěřitelnými charaktery a jejich vzájemnými vztahy. Po této stránce tak působí úvodní epizoda hodně obstojně a navíc dává ve své závěrečné třetině tušit, že zde by se mohlo v osobních rovinách přeci jen tnout do živého. Seriálu pak hodně pomáhá také relativně krátká stopáž, jež dosti přispívá i svižnému tempu. Všechny postavy pak dostanou i přes stanovenou půlhodinku dostatek prostoru.

Jediné, v čem scénář zatím malinko skřípe, jsou dialogy. Ty nejspíš měly působit co nejvíce uvěřitelněji a Jan Hřebejk se je spolu se scenáristickým duem Tereza Dusová a Iva Klestilová snažil okořenit také menší dávkou humoru a ironie. Jenže tato snaha zatím funguje jen tak napůl a v některých scénách (např. úvodní tokání mezi Šárkou a Jakubem) působí tyto pokusy křečovitě. I přesto má však Jan Hřebejk režii celkem pevně ve svých rukou a umí si pohlídat vše, od povedené hudby až po poutavou kameru skvěle zachycující ty nejznámější místa Prahy. Po herecké stránce je to pak díky hvězdnému obsazení celkem sázka na jistotu. Aňa Geislerová hraje svůj hřebejkovský standard, Jiří Havelka se profiluje jako prima sympaťák a nejvíce dosud zaujala Anna Polívková v roli “ošklivky“. Hynek Čermák v překvapivě záporné roli je potom dosti příjemným zpestřením.

HBO zkrátka odstartovalo svojí další tuzemskou štaci tím správným směrem. Až po uši se totiž po úvodní seznamovací epizodě profiluje jako kousek, jenž by mohl v současných vztahových seriálech zapůsobit jako potřebný svěží vítr a trochu tomuto žánru u nás napravit reputaci. Tu si ostatně prozatím napravuje také samotný Hřebejk, jenž po několika mírných neúspěších opět vypadá, že je zpět na to správném režijním koni. Snad se tedy tvůrcům podaří vylepšit stávající scenáristické chybičky a současná forma seriálu se bude jen zlepšovat.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar7/10

Spooner

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace