Málokdy se podaří, aby seriál vypadal plnotučněji než film do kin. U původní produkce kanálu HBO je to standard. Jeho stratégové totiž mají vytrénovaný nos na silné látky a ať už kolem vás sviští kulky Deadwoodu, účastníte se komplotů a mocenských her v Římě, sedáte do kokpitu při cestě na Měsíc, zjišťujete jak je tomu s anděli v Americe a nebo vyrážíte s jednotkou vojáku roty E po evropských bojištích 2. světové války, nenudíte se. Samozřejmě zde hraje velkou roli to, že HBO nejsou na dolar skoupí - a na jejich seriálech je to vidět - a možnosti postav na ploše 600 minut jsou přece jen "o něčem jiném" než u dvouhodinového filmu. Přesto neváhám tvrdit, že tam kde Zachraňte vojína Ryana končí, tam Bratrsvo neohrožených nasazuje své páky a hrne si to přes vylodění v Normandii, boje o Holandsko až do Rakouska s takovou razancí, že jen málokdo odolá pokušení sjet seriál na jeden zátah. Kdo se spolu s Easy Company neúčastnil výcvikového programu Currahee, nestál na Křižovatce, nemrzl v Bastogne, nedospěl pak u brány koncentráku ani k tomu, proč nasazovat krk za bezejmenné na druhé straně světa. Dobře napsané postavy, bytelné kulisy, krásná hudba Michaela Kamena, vyladěný poměr mezi psychologií a akcí plus jednotný ráz režie (byť skoro každý díl točil někdo jiný) dělá z Bratrstva neohrožených silnou podívanou bez tlustých vrstev patriotického patosu, na jejímž konci vám bude až teskno, že žádná druhá sezóna nebyla a - což je dobře - ani nebude. Pokud ne dříve, na konci desátého dílu při "jemném odtajnění identit" v demilitarizovaném Rakousku vám dojde, proč a zač tihle chlapi, které osud svedl do jedné tlupy a zanedlouho je opět rozfouká po celé Americe, vlastně bojovali. Jejich hrdost, jíž se jim přes bolest ze ztráty kamarádů i po letech dme hruď, je zcela na místě. Možná tehdy od své přirozenosti nebyli nijak zvlášť odvážní, ale věděli kde je jejich místo a co po nich v tu chvíli dějiny, vlast a konec konců i velitelé žádají. A navzdory svým slabostem a pochybnostem do toho šli. Jako neohrožení bratři. Semper Fi.