Marvel aktuálně na seriálovém poli přesouvá pozornost spíše ke skupině seriálů, které má pod palcem přímo Kevin Feige a jsou jasně navázané na svět filmů, tedy ke kouskům jako WandaVision nebo The Falcon and the Winter Soldier. Helstrom je ovšem takřka pohrobkem od filmů vzdálenější sekce Marvel Television a první z plánované skupiny hororověji laděných seriálů pod hlavičkou Adventure into Fear (kam měl patřit i oznámený a zrušený Ghost Rider). Jinými slovy, do Helstroma se moc neinvestovalo a moc se od něj nečekalo.


Daimon Helstrom a jeho odcizená sestra Ana jsou potomky sériového vraha, který možná nebyl tak úplně člověk. Po otci jim ale kromě celoživotního traumatu zůstaly i jisté schopnosti. Daimon je využívá k vymítání démonů ve spolupráci s církví, zatímco přes den učí na univerzitě etiku. Morálkou o něco méně zatížená Ana dodává umělecké předměty do aukcí a po nocích likviduje lidi, kteří si to podle ní zaslouží. Ale teď se blíží něco většího, nebo spíš někdo. A pokud se opravdu vrací jejich otec, budou se oba sourozenci muset naučit spolupracovat.

Helstrom skrze svůj původ v ukončené Marvel Television v mnohém připomíná jejich netflixovské seriály. Oproti komiksům je výrazně civilnější, takže Daimon nemá hořící vlasy ani vidle, jeho sestra se neobléká jako striptérka a původní jméno Satana se zkrátilo na střízlivější Ana. Seriál sice technicky patří do MCU, ale stojí v něm samostatně, s ničím dalším provázán není ani nehýří odkazy.


Naštěstí se už nemusí dodržovat smluvně daná kvóta třinácti epizod (již dokázal efektivně naplnit snad jen Daredevil), ale i při deseti dílech trpí Helstrom podobnými neduhy jako třeba Iron Fist nebo pozdější řady Jessicy Jones. Místy je to zkrátka natahovaná vata, a takových šest až sedm epizod by stačilo tak akorát. Je to vidět o to víc, že rozpočtu zjevně nebylo na rozhazování, a tak se většina scén odehrává v pár tmavých interiérech a trikové záběry se obvykle omezují na trochu ohně nebo nadpřirozeného světla.

Helstrom by měl být hororovou komiksovkou a snaží se o patřičnou atmosféru. Daří se mu to tak napůl. Balancuje na hranici mezi záměrem, znouzectností a selháním, což je i s ohledem na okolnosti vzniku symptomatické pro celý seriál. Některé z událostí a témat jsou skutečně drsné, atmosféru často dokresluje tma a déšť nebo znepokojivá hudba občas doplněná efektní písničkou (již v traileru použitá My Body Is a Cage ve verzi Petera Gabriela). Na druhou stranu, jen tmavý vizuál horor nedělá a trochu zamrzí promarněná příležitost, kde se vzhledem ke schopnostem hlavního hrdiny přímo nabízelo stavět na kontrastu mezi černou a výraznými červenými a oranžovými (=ohnivými) odstíny. Místo toho je paleta skoro celou dobu šedivá, nevýrazná.


Tom Austen v hlavní roli sice není kdovíjaký charismatický tahoun, ale co je potřeba, to uhraje. Mírně ho zastiňuje jeho seriálová sestra Sydney Lemmon (vnučka Jacka Lemmona), i vlivem zajímavěji napsané postavy. Pokračování se Helstrom dočká jen těžko, takže je jen dobře, že i když nechybí „potitulkové“ nakročení dál, hlavní příběhová linka první řady se uzavře. Helstrom je s trochou nadsázky takovým průměrným mixem Iron Fista a Constantina, který vyloženě neurazí ani nenadchne.