Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Life of Crime |
csfd  imdb
tvůrce: Oliver Frampton, Declan Croghan
režie: Jim Loach
hrají: Hayley Atwell, Richard Coyle, Ruth McCabe, Con O'Neill, Julian Lewis Jones

Life of Crime: Recenze


ikona
Spooner
Jak dopadl výlet Hayley “agentky Carter“ Atwell do bedny? 

Britská kráska Hayley Atwell to má v současné době u filmových fandů celkem posichrované. Nemůže za to samozřejmě nic menšího, než její role osudové ženy Captain Americy, agentky Carter, prozatím asi nejlepší ženské postavy marveláckého univerza.  Její nedávný kraťas pak většinu mužského publika přesvědčil, že tuhle ženskou do nepohody by prostě chtěli mít doma a v takové kriminálce Swenney se kvůli jejímu půvabu podlamovali kolena i megadrsoňovi Rayi Winstoneovi. Tahle holka prostě ví, jak na sebe upozornit. Mimo plátna se však v poslední době snaží prosadit také v televizi. I když její tamní projekty netrhají rekordy ve sledovanosti či stahování, tak její nedávná kriminální minisérie Life of Crime dokazuje, že i zde si svou pozornost dozajista zaslouží.

V přehlíženém třídílném počinu stanice ITV si tak zahrála policistku Denise Woods, s niž se poprvé setkáváme na počátku její kariéry v polovině bouřlivých osmdesátých let. Začátky to nejsou zrovna lehké a dívka plná ideálů a elánu brzy zjišťuje, že v tomhle mužském světě to bude mít proklatě těžké.  Netrvá to však dlouho a je přidělena k případu vraždy patnáctileté dívky, který ji osobně zasáhne a pro dopadení vraha je ochotna udělat všechno. Začíná tak nejdůležitější případ její kariéry plný závažných rozhodnutí, již se jí budou v jejím životě a rostoucí kariéře vracet jako hodně prudký bumerang. A hodně krát od něj dostane solidně na hubu. Z projektu, jenž se po úvodním díle profiloval jako “jen“ další solidně natočená detektivka, se tak stává sonda do života talentované policistky. S tou se tak setkáme v jejích třech životních etapách, od pětaosmdesátého roku až do současnosti, v nichž se vrací také její osudový případ.

A právě tento koncept je tím nejzajímavějším osvěžením detektivní novinky a hodně šikovným způsobem se tak odlišuje od našlapané konkurence. V každém díle se tak podíváme do jiného desetiletí a do jiné životní etapy hlavní postavy. A funguje to až překvapivě dobře, hlavně díky uvěřitelnému vývoji samotné Denise. Té se i přes velké skoky v čase dostaneme hodně rychle pod kůži a divák chápe každé její rozhodnutí či životní dilemata. Tempo je rychlé a hlavní detektivní linie se i přes svou počáteční jednoduchost vyprofiluje jako dostatečně silná, aby zaujala ve všech časových rovinách. Jen těm jednotlivým obdobím se mohla vynaložit trochu větší péče. Atmosféra jednotlivých epizod je sice výborná, na britský počin jak se patří realistická a tvůrcům se skvěle daří zobrazit postupné změny v postavení žen (nejen) v policii. U samotné výpravy se ovšem tvůrci tolik nepředřeli a zmiňovaný rok tak poznáte skoro až díky nějaké zmínce v rádiu či televizi. Ani pánové a dámy z maskérny si prémie za přesčasy nejspíš neodnesou, jelikož stárnutí hlavní postav je znázorněno jen střídáním paruk. Britské krasavici tu pokročilou padesátku v poslední epizodě zkrátka nežerete. V tomhle ohledu si nenápadný kousek zasloužil ještě více péče.

Největší pozornost ovšem na sebe právem strhává právě Hayley Atwell, na jejíž hlavní roli stojí a padá celá série. A nutno konstatovat, že bývalá buchta Captaina Americy se s touto výzvou vypořádala se vztyčenou hlavou a je hlavní hereckým tahounem. Přeměnu Denise z policistky ztrácející své ideály až po stárnoucí kapitánku snažící se marně navázat kontakt se svou dospívající dcerou zvládá až překvapivě na výbornou, potvrzuje tak svůj herecký talent a už jen kvůli ní se zaslouží věnovat třídílnému projektu pozornost. Zbytek hereckého osazenstva už ale tolik optimismu nenabízí a vedlejší role jsou proto buďto nevýrazné, nebo rovnou špatně obsazené. Takový kapitán hlavní hrdinky by se pak hodil spíše na roli nějakého dřevorubce, než na šéfa celého okrsku. To jsou však vcelku vlastně maličkosti, které se dají díky soustředěnému výkonu hlavní hvězdy v pohodě odpustit.

Zkrátka a dobře, Britové nám zde nenápadně ukuchtili další nadprůměrnou kriminální práci, která se sice možná nedá zařadit k ostrovní špičce, ale i tak má sakra co nabídnout. Life of Crime nám pak navíc znázorňuje dvě důležité věci. Tou první je, že Hayley Atwell rozhodně není jen sexy šťabajznou a dokáže v pohodě utáhnout i vlastní seriál. No a neméně důležitým faktem je, že stanice ITV se nám v posledních měsících vyprofilovala jako hodně nebezpečná krimi konkurence pro klenoty z BBC a po výtečném Broadchurch a The Fall si tak připisují další důležitý zářez. Jen tak dál.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar8/10

Spooner

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace