Konečně jsme se dočkali. Režisér legendárního Vykoupení z věznice Shawshank a původní strůjce megahitu Živí mrtví, Frank Darabont, si se svou očekávanou gangsterkou Mob City dal celkem solidně na čas a nejspíš už je rád sám, že je konečně hotovo. Natáčení totiž rozhodně nebylo bez problémů, došlo i na soudní tahanice a několikrát se měnil i samotný název. Prostě nic coby oceňovanému tvůrci a kabelovce TNT, jež chce tímto titulem konečně nakouknout do vyšší ligy, dělalo radost. Výtečné trailery a skvělý námět však přesto dávali tušit, že nás čeká další stylová gangsterka, kterých není v bedně nikdy dost. A jedna z nejočekávanějších novinek roku vážně hned v úvodu plní své ambiciózní sliby.

Píše se rok 1948 a Los Angeles není zrovna místem, kam byste chtěli jet na dovolenou. Celé město si totiž rozebrali dva největší mafiáni své doby, Mickey Cohen a Bugsy Siegel, počet prostřílených mrtvol se množí a policie jednoduše nestíhá. Detektiv a bývalý mariňák Jon Teague se pak pohybuje někde na pomezí mezi oběma znepřátelenými světy a celkem mu tak i vyhovuje. Obrat ale nastává, když je požádán dělat ochránce místnímu bavičovi Hecky Nashovi, jenž má jakési kompromitující materiály na Bugsy Siegela a nebojí se je náležitě zpeněžit. Jon se tak svým jednáním dostává do hledáčku gangsterů a válka mezi ním a mafiánskými bossy se pomalu blíží.

Prostě gangsterka jak vyšitá, říkáte si. Jenže Frank Darabont na to jde ještě trochu jinak a kromě skvěle vypadající žánrovky na nás útočí hlavně vypiplanou noir atmosférou, kterou byste v současné hollywoodské produkci jinak hledali marně. Zde je zkrátka všechno, co od žánru noir očekáváte. Temná atmosféra, drsný hlavní hrdina, výborně padnoucí voice-over, osudová žena, tklivý saxofon hrající v povzdálí, litry prochlastané whisky a nespočet vykouřených cigaret…Darabont si prostě s žánrovými aspekty vyhrál dokonale. Bezchybná výprava pak právě s onou pohlcující atmosférou skvěle navozuje období konců čtyřicátých let. Celé je to navíc podtrženo opravdu výtečným vizuálem, jenž ční nad většinou televizní konkurence.

Mob City vás hlavně díky tomu pohltí již od první minuty a i přes místy rozvláčnější tempo se nikdy nezačnete ani na minutku nudit, obzvláště v pilotním díle. Po skončení druhé epizody si však uvědomíte, že právě v druhém dějství se toho příliš nestalo a kromě představení a většího prokreslení některých charakterů se před námi nejspíš rozprostírá děj, jenž nás prozatím nemá moc čím překvapit. Zde se opravdu zatím točí podle žánrové učebnice a kromě menšího twistu na konci úvodního dílu se zde jede po zajetých kolejích. Taková linie mezi Teaguem a tajemnou Jasmine je pak naprosto čitelná již teď. Třeba ovšem režisér Zelené míle jen klame tělem a nakonec nás po příběhové stránce řádně překvapí.

Mob City vás pohltí již od první minuty.Trochu neoriginální příběh zatím ale vzhledem ke zbytku příliš nevadí, obzvláště když i se samotnými postavami si dali tvůrci pekelně záležet, je to zde jeden zajímavý drsňák vedle druhého a vztahy mezi nimi nabízejí velký potenciál do budoucna. Také herecká sázka na povětšinou prověřené seriálové tváře se zatím vyplácí na jedničku. Jon Bernthal má charismatu na rozdávání a jeho Jon Teague je tím správným divácky vděčným hrdinou na hraně zákona, co se opravdu s ničím nepáře. Robert “ T-Bag“ Knepper si zase jednou svým nezaměnitelným způsobem zahrál řádného psychopata, Milo Ventimiglia z Hrdinů se mezi gangsterskou smetánkou také neztratí, Neal McDonough si stačí získat divákův respekt celkem rychle a nesmíme zapomenout zmínit ani Simona Pegga v trochu netradiční poloze. I tak si ovšem pro sebe ukradne i ten malý čas na obrazovce.

Malinko složitější je to prozatím jenom s hlavními záporáky celého příběhu, Mickey Cohenem a Bugsy Siegelem. Edward Burns se sice snaživě zbavuje pověsti jednoho z nejnudnějších herců v Hollywoodu, již si u mě dokázal za ty léta vybudovat, a role gangstera, za jehož vizáží filmového krasavce se skrývá chladná svině, mu celkem sedne. S Mickey Cohenem je to však zatím malinko horší a celkově se zatím Darabontovi i přes hereckou snahu nedaří okolo nich vybudovat onu auru mafiánů, s nimiž si není radno zahrávat. Na druhou stranu ale oba jmenovaní nedostali ještě tolik prostoru zazářit, takže zde se snad situace brzy změní. I přesto je toto temné Los Angeles plné drsných a neúprosných postav, které byste na ulici rozhodně potkat nechtěli. Tedy kromě půvabné Alexy Davalos, s tou byste do místního baru zašli určitě rádi.

Úvodní díly Mob City nás tedy mohly poslat do kolen klidně malinko více, zklamáni ovšem rozhodně nejsme. Stanice TNT na nás hned ze začátku útočí opravdu lahůdkovou noir atmosférou, bohatou výpravou, silnou hereckou sestavou a všehovšudy klapajícím celkem předznamenávající výtečnou žánrovku. Jen musíme doufat, že forma v tomto případě vážně nezvítězí nad obsahem a že si Darabont schovává ještě nějaké ty příběhové trumfy v rukávě. I tak má nakročeno k jednomu z televizních vrcholů roku.