Mozart in the Jungle: 2. série
16:00 | 03.02.2016 |
Amazon se svojí seriálovou produkcí čím dál tím usilovněji snaží dohnat Netflix. Ač se k této metě zatím ještě nedostal, blíží se k ní se seriály jako jsou Bosch či The Man in the High Castle. Anebo dvěma Zlatými glóby (nejlepší komediální seriál a nejlepší herec v hlavní roli pro Gaela Garcíu Bernala) nedávno ověnčený Mozart in the Jungle.
Vrací se všichni staří známí z první řady – talentovaná mladá hobojistka Hailey, její zkušenější kolegyně Cynthia, excentrický dirigent Rodrigo de Souza nebo starý dirigent Thomas Pembridge (Malcolm McDowell), jemuž se pořád nedaří odejít jen tak do důchodu. Newyorský symfonický orchestr tentokrát připravuje turné po Jižní Americe, muzikanti bojují se správní radou a Hailey, teď už povýšená z Rodrigovy asistentky na regulérní členku orchestru, si mezitím snaží dát dohromady život a vztahy a zároveň si užívat možností plynoucích z jejího nového postavení.
Děj ale nakonec není zase tak podstatný, to nejdůležitější je tady atmosféra. Žánrově má Mozart in the Jungle asi nejblíže k dramedy, ačkoliv tu nejsou vyloženě sitcomové gagy, ani žádné velké drama, ale hlavně všudypřítomná pozitivní energie (i když nějaké ty problémy nebo podrazy mezi muzikanty se samozřejmě taky najdou). Byť se seriál propaguje mottem sex, drogy a vážná hudba, ve skutečnosti to zas taková divočina není, i když na všechna tři slibovaná potěšení pravidelně dochází, není to nic explicitního (tedy, vážná hudba tam samozřejmě explicitní je, sex a drogy už moc ne). V tomto ohledu další Entourage či Californication nečekejte.
Z řad herců samozřejmě exceluje zkušený veterán Malcolm McDowell, ale mnohem víc pozornosti na sebe strhává mírně exotický Gael García Bernal, jenž přesně ztvárňuje temperamentního umělce, který je přitom živoucí a dýchající lidskou bytostí, není redukován na schematickou figurku „podivínského umělce“. Však si za to taky zaslouženě odnesl Zlatý glóbus. A konečně je třeba zmínit i Lolu Kirke v roli Hailey, divákovy průvodkyně zákulisním světem vážné hudby a všech jejích nevážných aspektů. Na filmová a televizní ocenění to sice není, ale za tak okouzlující ztvárnění mladé talentované ženy, jíž by mohl svět ležet u nohou, si zaslouží přinejmenším naši pochvalu.
Pro vychutnání si nabízené podívané ani není potřeba mít rád vážnou hudbu, stačí mít vztah k hudbě obecně. Láska k ní totiž prostupuje celým seriálem a to se daří přenášet na diváka bez ohledu na to, jestli tíhne víc k rozmáchlým symfoniím nebo k tvrdým kytarovkám. Zmínku si zaslouží i povedená znělka, v každém díle trochu jiná a vždy si hrající se zvuky klasických nástrojů a abstraktními vizualizacemi.
Povedených hudebních seriálů v televizi moc není, Mozart in the Jungle mezi ně však bezesporu patří. Není to seriál, který byste za každou cenu museli vidět, není to brilantně vystavěné drama ani perfektně vypointovaná komedie, ale prostě velice příjemná, feel-good záležitost, která vám nevyvolá zvýšený tep strachem o postavy ani křeče od smíchu, ale spokojený úsměv. Nic víc, nic míň. Ale ono to vůbec není málo.
Verdikt
Sam.Vimes
Vaše hodnocení
Mozart in the Jungle: Pilot
13:00 | 12.02.2014 |
Stejně jako minulý rok i letos přichází internetová služba Amazon s řadou ambiciózních seriálových pilotů, z nichž jenom ty s největšími diváckými ohlasy dostanou odklepnutou celou sezónu. Loni se tak na poli webového giganta urodila hlavně politická satira Alpha House s Johnem Goodmanem, letošní nabídka by ale těch zajímavějších projektů mohla přinést podstatně více. Jedním z nejambicióznějších kandidátů na svůj vlastní seriál je pak komediální pohled do světa vážné hudby, Mozart in the Jungle podle stejnojmenné knihy hudebnice Blair Tindall. Tu si vzali na starost nerozluční kámoši Wese Andersona, scénáristé Roman Coppola a Jason Schwartzman, a na pomoc si přizvali režiséra Paula Weitze a celkem zajímavé obsazení v čele s Gael García Bernalem. Zaslouží si ovšem i tak projekt po pilotu pokračovaní?
Téma si tvůrci rozhodně vybrali zajímavé. Příběh nás totiž zavede do zákulisí prestižního symfonického orchestru v New Yorku, kde budeme sledovat osudy několika členů tamního souboru. Tím prvním je nově nastupující dirigent, ambiciózní a egoistický Rodrigo, jenž má souboru přinést vlnu čerstvých nápadů. S jeho přístupem ale příliš nesouhlasí odcházející dirigent a veterán Thomas, jenž do budoucnosti symfonie hodlá mluvit i dál. Hlavní roli však v pilotu hraje mladá a talentovaná hobojistka Hailey, která se snaží se svým hudebním nadáním uživit, kde se dá. Díky jejímu letmému seznámení se zkušenou členkou orchestru Cynthií se jí ovšem brzy naskytne příležitost, jež se jen tak neodmítá.
Prostředí symfonického orchestru je tak z diváckého hlediska celkem poutavé a tvůrcům se ho díky slušné atmosféře a příjemnému tempu daří i slušně prodávat. Jenže zatím jsme se nedočkali onoho šokujícího zákulisí plného chlastu a sexu, na nějž tvůrci nejvíce lákali, a kromě pár dialogů se Saffron Burrows se novinka drží nečekaně při zemi. Ani s tím humorem to pak není prozatím nijak slavné a vtipných momentů zde vlastně zase příliš nenajdete. Duo Schwartzman/Coppola sice nezapře svůj specifický styl humoru, ten zde ale ne vždycky vychází. Párkrát se tedy nejspíše pousmějete, v některých sekvencích jakoby si však scénáristé ještě nebyli jistí, jakou cestou se po stránce gagů ubírat. Nápady jim ovšem rozhodně nechybí a taková chlastací hra muzikantů byla hodně fajn.
Nejzajímavěji se zatím prezentují postavy, které mají v péči prověřeného hereckého obsazení určitě co nabídnout. Rodrigo v podání mexického rodáka Gaela Garcíi Bernala se ihned v úvodu profiluje jako správný sebevědomý hajzlík a tahoun seriálu, jehož by byla radost sledovat. Malcolm McDowell roli stárnoucího zahořklého dirigenta také zvládá s přehledem a Saffron Burrows zase potěší nejedno mužské oko a její sexuální testování jednotlivých členů sboru patří mezi nejvtipnější momenty celé epizody. Jenže všechny tyto známé tváře stojí paradoxně hodně v pozadí a nejvíce prostoru dostává mladá Hailey, jejíž charakter je však ze všech zúčastněných zatím nejméně zajímavý. Lola Kirke je sice sympatická, její postava je ovšem až příliš čitelná a myslím, že se dá snadno odhadnout, co od ní můžeme nadále očekávat. Je tedy rozhodně škoda, že scénáristé v pilotu věnují převážně jí a známé tváře tu slouží jakou pouhé křoví.
Potenciál do budoucna zde ale rozhodně je a i přes výtky bych celkem rád viděl, jakým směrem se bude příběh a styl humoru dále ubírat. Jenže tvůrci místo toho, aby hned zpočátku využili známých tváří a přišli se zapamatovatelnou scénkou, spíše paradoxně přešlapují na místě. Ve výsledku to tak působí, jako kdyby trenér sportovního týmu nechal při stěžejním zápase všechny své trumfy sedět na lavičce a do hry je pustil až na posledních pár minut. Ty možná stihnou ve své chvilce zazářit, špatně rozjetý zápas už vám však stejně nevyhrají. Tvůrcům slibného projektu by se tedy tento přístup mohl ve výsledku hodně krutě vymstít.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry