Tento ročník je tak šíleně nabitý silnými a výraznými minisériemi (Černobyl, When They See Us, Hlava 22), že už divák pomalu zapomněl i na tu možná nejhvězdněji obsazenou z nich. A také ze zatraceně lákavého a šťavnatého prostředí. The Loudest Voice se totiž zaměří na osobu kontroverzní ikony mediálního světa Rogera Ailese, jehož ztvárnil ve své první televizní štaci samotný Russell Crowe. Přidejte si pak k tomu jména jako Naomi Watts, Sienna Miller, Seth MacFarlane či tvůrce oscarového Spotlightu, Toma McCarthyho, a máme zde další slibně vypadající lahůdku. Nebo snad ne?

 

Tvůrci si na sebe vzali velké sousto už jen právě zaměřením na zmiňovaného Ailese, s nímž se střetáváme poprvé v roce 1995 po jeho konci v CNBC, odkud byl nucen odejít. Jenže charismatický cvalík to hodlá tamním hlavounům vrátit co nejdrsnějším úderem. Spojí své síly s mediálním magnátem Rupertem Murdochem a začne pracovat na spuštění nové zpravodajské stanice FOX News. Jenže práce na novém kanálu nejdou úplně podle plánu, Ailes musí překonat spoustu překážek a ostatní musí přežít střet s jeho drsným, neúprosným a osobitým přístupem. Deadline se nebezpečně krátí a start stanice, jež bude mít díky Rogerovu vedení velký dopad na mediální a zpravodajský svět, je za rohem.

Upřímně, před zhlédnutím prvního dílu jsem se začínal malinko bát, jelikož zahraniční recenze příliš superlativy nehýří a celkové hodnocení se pohybuje kolem průměru. Že by se nejednalo o tak svižný a kousavý pohled do mediálního světa, jak se zprvu zdálo? No, kousavé to zatím příliš není a scenáristé mají rozhodně v tomto ohledu v čem přitvrdit. Jinak se ovšem jedná o režijně a řemeslně precizní start, v němž všechno šlape jak na drátkách. Režie má ten správný drajv a tah na branku. Tempo díky celkovému plánování a napětí, zda se start stanice vůbec uskuteční, ani na chvilku nepolevuje a divák se nemá kde nudit.  

 

Jenže i přes řemeslnou jistotu je asi všem jasné, že nebýt ústřední postavy a samozřejmě také Russella Crowea, byl by úvodní díl prakticky poloviční. K nepoznání proměněný Maximus zde předvádí parádní hereckou one man show, téměř nesleze z kamery a diváka svým výkonem dokonale připoutá k sedačce. Samotná osobnost Rogera Ailese je tak silná a kontroverzní, že samozřejmě v klidu utáhne celý projekt. V divákovi totiž vyvolává ty správně rozporuplné pocity. V jednu chvíli ho člověk díky jeho stylu a neústupnosti vlastně i obdivuje, aby se v následné scéně zachoval jako ten největší parchant s řadou skandálů pod sluncem. Na druhou stranu ale doufám, že i zbytek ansámblu v budoucnu dostane více prostoru a nebudou zde při Russellově koncertu hrát pouze druhé housle. Zrovna u Sienny Miller by to byla docela škoda a i přes mou spokojenost bych byl rád, kdyby tvůrci v dalších epizodách sázeli i na další karty.

 

Úvod The Loudest Voice se tak i přes nemastné americké ohlasy povedl. Ne, žádný druhý Newsroom prozatím nečekejte. Na to se dosud klouže spíše po povrchu a dialogy nejsou tolik propracované. Režijně to ovšem šlape jako hodinky, hlavní herecká hvězda se zase jednou utrhla ze řetězu a jako pohled do mediálního světa a fungování zpravodajství prozatím funguje novinka skvěle. Tak doufejme, že v dalších týdnech půjde scénář ještě více na dřeň a nebude se zde spoléhat jenom na sílu známé osobnosti a hereckou hvězdu. I když ani to samozřejmě není úplně málo.