Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Roadies | 2016
csfd  imdb
tvůrce: Cameron Crowe
režie: Cameron Crowe
hrají: Luke Wilson, Carla Gugino, Imogen Poots, Keisha Castle-Hughes, Rafe Spall, Luis Guzmán,

Roadies: Pilot


ikona
Spooner
Jak se povedla televizní novinka Camerona Crowea a J. J. Abramse z koncertního zákulisí? 

S kariérou režiséra Camerona Crowea je to v posledních letech dosti komplikované. Autorovi oceňovaných pecek Jerry Maguire či Na pokraji slávy se totiž už příliš nedaří a už pomalu přišel o svou auru talentovaného tvůrce s čuchem na uvěřitelné vztahovky, svěží dialogy a parádní soundtrack. Jeho Koupili jsme ZOO ještě bylo solidním feel-good kouskem, nedávná Aloha však byla kasovním i kvalitativním průserem, u něhož nikdo nevěděl, co tím chtěl vlastně básník říci. Je tedy naprosto logické, že Crowe sklopil uši a pokouší se o reparát na televizním písečku. A ten vypadal zpočátku opravdu nadějně. Jeho novinka Roadies totiž nejen, že přichází se slibným obsazením a producentskou výpomocí v podání J. J. Abramse, ale navíc se zde autor vrací ke své oblíbené hudební tématice. Jenže ani zde už se slavnému rejžovi nejspíš moc nedaří.

Podle námětu se tu přitom rýsovala celkem nadějná hudební pohodovka. Roadies nás totiž zavádí do zákulisí turné jedné rockové kapely, kde budeme sledovat osudy lidí, kteří mají zmiňovanou koncertní šňůru a zákulisí skupiny na starosti. Máme tu tak malinko lehkovážného tour managera Billa, jenž si tak trochu odmítá přiznat svůj věk a svým chováním a sváděním mladých slečen se často dostane do maléru. Z těch mu většinou pomůže vysekat jeho nejlepší kamarádka a produkční celého turné Shelli, s níž se Bill neustále škádlí a ostatní si myslí, že jsou manželé. To jsou však jen vůdci tohoto koncertního týmu, který už tvoří vlastně takovou menší rodinu. Do té se nadále počítá také mladá Kelly Ann, jež se chystá odejít, zvukařka Donna či bodrý řidič Gooch. Jejich “rodinná“ idylka ovšem vezme za své, když na tour dorazí z vedení nové ekonomické zvíře Reg, který zde hodlá dělat velké změny. A navíc hudbě, ani celému koncertnímu cirkusu vůbec nerozumí.

Jenže co si budeme nalhávat, pilot nám místo svěžího a odsýpajícího pohledu za koncertní stage nabízí spíše hodně rutinní a zmatenou nudu. Cameron Crowe sice umí chvílemi přijít s tou správnou odpočinkovou atmosférou a nezapře ani svůj čuch pro pohodový soundtrack, to ovšem bohužel nestačí. Ze scenáristického hlediska je totiž jeho nový projekt značně odfláklý. Místo zábavného pohledu za hudební scénu nám tu totiž servíruje jedno klišé za druhým, jež jsou navíc podané tím nejvíce mdlým způsobem. Mladá Kelly tak celý díl řeší, že už chce z tohoto cirkusu odejít, i když je každému jasné, že to neudělá, slizký Reg musí být samozřejmě Brit a nechybí ani naťuknutá romance mezi Billem a Shelli. Prostě nic co bychom už stokrát, a mnohem lépe, neviděli někde jinde.

Také režisérův cit pro svižné dialogy jako by byl už dávno v pánu. Špičkování mezi sympatickým Lukem Wilsonem a stále sexy Carlou Gugino sice funguje, jinak ale působí dialogy dosti těžkopádně a dokonce i nesmyslně. V některých scénách jsem měl tak dokonce pocit, jakoby herci přeskočili několik řádek textu. Herci v čele s Wilsonem a cute Imogen Poots se sice snaží vymačkat z této nudy, co se dá, scénář a Cameronova režie jedoucí na volnoběh jim ale neustále hází klacky pod nohy. Po příběhové stránce se tu pak toho zrovna příliš zajímavého, moc dějových linek do budoucna se tu zrovna nebuduje a divák tak nemá nejmenší důvod ve sledování seriálu pokračovat.

A to je možná ten největší problém očekávaného hudebního kousku. Roadies sice nejsou v pilotu tragédií gigantických rozměrů, ale kvůli svému nemastnému a neslanému provedení je člověku tak trochu jedno, co se na obrazovce děje. Prostě ten neustálý zákulisní frmol spíše prozívá a nakonec mu není jasné, proč by se měl na tohle dívat dál. To budeme vážně sledovat pouze koncertní průsery a narůstající konflikt s Regem, jen vždy v jiném městě? To mi na tento letní kousek přeci jen přijde trošku málo. Obzvláště, když scénář zatím příliš nepřesvědčuje, humor dvakrát nefunguje a hodinová stopáž je na podobnou látku zatraceně přepálená. Z potenciálního černého koně léta se tak po úvodu začíná rýsovat slušné zklamání, jímž Cameron Crowe bohužel dokazuje, že má ty nejlepší časy už dávno za sebou. Doufejme ovšem, že se mýlím, a jeho hudební novinka se po rozpačitém začátku přeci jen promění v ten pravý letní odpočinkový zážitek.

Verdikt

avatar5/10

Spooner

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace