Jestli existuje nějaký herec, jehož mají rádi snad všichni seriáloví fandové, tak je to Nathan Fillion. Po kultovním Firefly byl sice pouze idolem sci-fi geeků, po kriminálním hitu Castle na zabití a několika vedlejších roličkách se však tento hláškující sympaťák stal opravdu velkým televizním oblíbencem a díky roli detektivního pisálka ho dost možná zná i vaše babička. I u nás v redakci pak samozřejmě platí za televizního miláčka, jehož vidíme vždycky rádi a zajímá nás každý jeho projekt. Dva roky po konci Castlea se po několika hostovačkách v jiných seriálech vrací opět na ABC, kde je hvězdou potenciálně největšího hitu podzimu této stanice. Opravdu se mu zase zadaří?

 

V novince The Rookie se Fillion přesouvá od detektivky k svižnému policejnímu dramatu. Hraje zde čtyřicátníka Johna Nolana, jenž se po rozvodu a poté, co byl svědkem nepodařené bankovní loupeže, rozhodne stát se policistou. Což se mu také povede a on se stane zelenáčem na okrsku v Los Angeles. Zde to ale nebude mít vůbec jednoduché. Nejen, že společně s ostatními nováčky musí snášet drsnou školu od zkušenějších kolegů, navíc si musí získat důvěru své parťačky Talii a hlavně snášet útoky nadřízeného, seržanta Greye. Ten si totiž myslí, že hlavní hrdina zkrátka zažívá jen krizi středního věku a jeho touha stát se na “starší kolena“ policajtem může někoho stát život. Sám John navíc samozřejmě rychle přijde na to, že jeho každodenní šichta nebude žádný med.

 

The Rookie je tak v pilotu klasické policejní procedurální drama, kde je na první pohled vše, jak má být. Epizoda skvěle odsýpá, má správný drajv i tempo, u policejních zásahů se díky “realistickým“ policejním kamerám divák nenudí a moc režijně slabých míst tu zkrátka nenajdete. A pak je tu samozřejmě Nathan Fillion, který zase jednou bez problémů potvrzuje status seriálového tahouna. Jeho John Nolan sice zatím rozhodně není tak výraznou postavou jako Castle či Mal Reynolds a už vůbec nedisponuje takovou porcí hlášek. I v malinko vážnější roličce ovšem neselhává a je to pořád takový sympaťák, že mu člověk sežere prostě všechno. Ani zbytek obsazení pak zatím není úplně marný a rozhodně by zde nemuselo jít jen o matné přihrávače hlavní herecké hvězdě. I když to ukáže až čas.

Hlavní zádrhelem je bohužel scénář. Tomu v podstatě chybí jakákoliv zápletka, hlavní hrdina a zbytek osazenstva tu jen jezdí od zásahu k zásahu a celé to vlastně chvílemi připomíná dražší a o dost sympatičtější verzi Policie v akci. Kromě nakousnutí pár vedlejších vztahových zápletek tu zkrátka zatím chybí silná dějová linka, ať už hlavní či aspoň epizodní. A pokud s nimi scenáristé brzy nepřijdou, hrozí nejspíš brzké divácké okoukání. Celé se to navíc bere až příliš vážně, nějaký vtipnější (a fungující) moment by neuškodil a dvacátá rádoby hlášky na téma “hlavní postava je prostě stará“ už diváka docela nudí.

 

Úvodní díl The Rookie je tak ve výsledku seriálovou rutinou, které se sice nedá po řemeslné stránce kromě nevýrazného scénáře nic moc vytknout, bohužel však dosud nenabízí tolik zásadních světlých bodů, aby se divák těšil na další epizody. A nebýt vždy skvělého Filiona, nejspíš by byl výsledný dojem sotva poloviční. Potenciál na svižnou a nenáročnou televizní jednohubku, u níž člověk vypne mozek podobně jako svého času u Castlea, tu ovšem přeci jenom je. Otázkou zůstává, jestli budete mít v současné hutné seriálové nabídce vůbec čas a chuť si na to počkat.