Asi všichni se shodneme na tom, že Walker, Texas Ranger nepatří mezi zásadní díla televizní tvorby. Naopak, většina z nás by ho asi zařadila mezi ty podprůměrné. Jenže i tak má postava Cordella Walkera i díky nostalgii v devadesátkové seriálové éře své guilty pleasure místo a velkým způsobem dopomohla k vybudování oné vtipné aury Chucka Norrise.  A zpomaleným kopům s otočkou či parťáctví s kolegou Trivettem se divák uchechtne i po letech. Jenže adaptovat tento poněkud cheesy materiál do moderní podoby se zdá na první pohled jako velká hloupost a zbytečnost. Jared Padalecki ze Supernatural a spol. si to ovšem nemysleli, a tak se i tato televizní ikona vrací. A v pilotu uspává diváka přesně tak, jak se dalo očekávat.

Cordell Walker, protřelý to texaský ranger, se tak v nové verzi vzpamatovává z tragické smrti své manželky. Jenže místo toho, aby se v těžkých chvílích věnoval rodině a svým dvěma dospívajícím dětem, „utekl“ do práce v utajení a ke svým nejbližším se vrací až po několika měsících. A ani poté se nechová zrovna jako otec roku. Hlavní hrdina je uzavřený do sebe, stále se nemůže smířit s těžkou ztrátou a pořád se chce raději věnovat práci. Což bere nelibě zejména jeho dcera, která začíná rebelovat a jejich vztah je čím dál komplikovanější. Navíc se pak Walker musí vyrovnat také s tím, že dostává za parťačku mladou mexickou kolegyni Micki Ramirez. A to titulní tvrdohlavý vlk samotář nevidí zrovna rád. Dokáže tedy smutný ranger správně vybalancovat rodinný a profesní život?

Jak už vám asi z popisu došlo. Nový Walker má s tím původním pramálo společného, vlastně by se dalo říci, že si tvůrci ukradli jen jméno hlavního hrdiny. Žádný Trivette, blonďatá právnička Alex tu taky neúřaduje a za barem oblíbeného baru nepostává starý C. D., ale půvabná Odette Annable z Monstra (což je vlastně jedno z mála pozitiv epizody). A na akci už zde pak rovnou zapomeňte. Na jednu stranu je vlastně dobře, že se autoři rozhodli vydat jiným směrem než předloha z 90. let. Jenže si k tomu vlastně vybrali cestu naprosto nudnou a nezajímavou.

Walker je tak v novém hávu mixem rodinného dramatu a rutinní epizodní kriminálky, jenž nemá ale ve výsledku vlastně moc co nabídnout. Rodinná linka je v podstatě jen přehlídkou klasických žánrových klišé, během níž si divák odškrtává ze seznamu jednu mnohokrát pronesenou frázi za druhou či několikrát viděnou scénu. Dialogy šustí papírem, lacině se tu cílí na emoce a i postavy jako by vylezly z katalogu nejokoukanějších a nejméně zajímavých charakterů. Kriminální případ je tu pro změnu tak strašně navíc, že do půl hodiny zapomenete, že tu vůbec nějaký byl. Jared Padalecki se sice snaží, seč mu herecké síly stačí, a pořád má docela charisma. Sám však tuhle televizní šeď prostě neutáhne a jeho štěněčí oči v některých scénách taky úplně nepomáhají.

Nový Walker není seriálovým dnem a kouskem, za jehož nekvality byste se chtěli tvůrcům smát a svým zvráceným způsobem vás bavilo mu věnovat těch 40 minut času. On je bohužel jen absolutně nezajímavý, nudný a (nejen) z hlediska remaku vlastně i zcela zbytečný. Tuctová nenápaditá režie, která prostě jen jede na vlně okoukaných propriet a žánrových kriminálek, mi pak zase jednou připomněla, proč už na kousky amerických celoplošných stanic prakticky nekoukám. Na druhou stranu, stanice CW po parádních číslech sledovanosti prvního dílu bouchá šampaňské a zdá se, že svou cílovku amerických venkovanů s láskou ke kovbojským kloboukům si seriál najde. Vy ho však i přesto stejně raději nezkoušejte.