Zákon gangu: 7. sezóna
17:00 | 13.12.2014 |
Blíží se nám konec roku a s ním si každý začne osobně sestavovat žebříček nejlepších televizních titulů. Někomu nejvíce sedlo černočerné Fargo, jinému zase McConaugheyeho filosofické klábosení v Temném případu a další si zase užil třeba nemysteriózní Pozůstalé či Soderberghův majstrštyk The Knick. Jenže upřímně, žádná celoroční topka nebude tento rok zrovna úplná, pokud v ní bude chybět finálová řada dramatické pecky Sons of Anarchy. Tvůrce motorkářského hitu, Kurt Sutter, totiž zase jednou dramatické konkurenci jasně ukazuje záda a předvádí, jak přesně by měla vypadat každá závěrečná řada seriálu.
Krajíc, který si přitom Sutter ukrojil, nebyl opravdu malý. Jaxova touha po pomstě totiž měla díky lžím a hrůzným činům samotné Gemmy a Juice za následek nelítostnou válku snad všech gangů a frakcí, jež se v seriálu za celých sedm let objevily. Sutter se tak ve svém rozloučení s Charmingem vytasí se úctyhodným bodycountem a počet prostřelených hlav tak úspěšně atakuje stovku. Nečekejte však jen kousek spoléhající na nekonečnou brutalitu. Sutter má ambice přeci jen o něco vyšší. Očekávejte tudíž hlavně smysluplné zakončení, v němž každé tajemství či křivda z minulosti nezůstane bez odezvy a oblíbené postavy se bez zbytečných scenáristických úletů dočkají svého logického vývoje a konce.
Autor Policejního odznaku přitom ani příliš netlačí na pilu a rozhodně nespoléhá na efekt poslední série. Tempo je v některých dílech správně pomalé a jednotlivé epizody se nebojí přesáhnout stopáž sedmdesáti minut. V tomto případě je to ovšem jedině k dobru věci. Každá zápletka zde dostane odpovídající prostor, nic není zkratkovité a silné dialogy mají ten správný dopad. Sutter umí navíc v té správné chvíli přijít s odrovnávací scénou, jež vás emociálně vysaje na týden dopředu. Scénář a režie pak v té správné chvíli šlápnou na plyn a po pomalejším rozjezdu se v druhé polovině seriál s arsenálem silných scén a šokujících událostí prakticky už nezastaví. Z temné a depresivní atmosféry posledních epizod vám pak také příliš dobře nebude.
Pět znovu ódy na herce už se mi pak vlastně zdá zbytečné. Akademici ze Zlatých glóbu či Emmy však budou neselhávající herecké obsazení evidentně ignorovat i nadále, takže mi nic jiného nezbývá. Sledovat totiž v průběhu sérií herecký růst Charlie Hunnama je totiž opravdu slast pro divácké oči. Jeho bezchybný výkon v závěrečné sérii je pak už monumentální třešničkou na dortu. Osobně vážně nechápu, jak mohla být tato výtečná kreace porotou ze Zlatých glóbů opět přehlédnuta. I zbytek obsazení si ale zaslouží vyzdvihnout na herecký Olymp a perfektní výkony Katey Segal, Thea Rossiho či Jimmyho Smitse z finálových dílů si o tu nominaci také hlasitě říkaly. Jen škoda, že tvůrci nevěnovali více prostoru hledání talentovaného dětského herce. Pro roli malého Abela snad ani nemohli najít prkennější dítě, které navíc odříkává jednotlivé repliky jak básničku, u níž každou chvíli zapomíná slova. Což je bohužel malinko problém, jelikož Jaxův syn se zde stal jednou z nejzásadnějších postav série.
Seriál i přesto připomíná menší drahokam, jenž Sutter uplynulých sedm poctivě vypiplával u sebe v garáži vedle své oblíbené motorky a ještě si u toho stihnul číst Williama Shakespeara. Ostatně, právě inspirací mistrovým Hamletem se osobitý televizní tvůrce netají a obzvláště v sedmé sezóně si na legendární dílo párkrát vzpomenete. Závěr příběhu Jaxe Tellera a jeho věrných bratrů ze SAMCRO je totiž vlastně velkou krvavou tragédií, v níž se každá linie, tajemství i charaktery dočkají té nejlepší tvůrčí práce a každý nekompromisní řez zde dává dokonalý smysl. Stanice FX nám pak servíruje naprosto dokonalý závěr, jenž si s ničím nezadá s opěvovaným finále Breaking Bad. Všem nedávným končícím seriálům pak ukazuje, jak má vypadat správné silné zakončení, jež uspokojí všechny fanoušky.
Ano, po Sons of Anarchy se mi bude ukrutně stýskat. Bude se mi stýskat po Charmingu a jeho obyvatelích, jichž za těch sedm let rapidně ubylo. Po motorkářském klubu SAMCRO a jejich nejstylovějších vestách. Po Sutterově nekompromisním stylu, jenž rozhodně nesednul každému. Po bezchybném obsazení i šokujících úmrtích oblíbených antihrdinů. Po dokonalých hudebních kolážích a jednom z nejlepších písničkových soundtracků poslední dekády. Končí zkrátka jeden z nejosobitějších titulů posledních let, který v televizním rybníčku nezanechal tak velkou stopu jako třeba Walter White či Dexter Morgan. Díky svému pojetí a nesmírným kvalitám mi ovšem bude Jax Teller na obrazovkách možná chybět ještě o něco více.
P. S.: Ano, u závěrečné, téměř až poetické scény, ukápla nejedna slza. A vůbec se za to nestydím.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Zákon gangu: Úvod 7. řady
13:00 | 11.09.2014 |
Rozjezd podzimní seriálové sezóny je teprve na svém úplném začátku. Jeden z jeho potenciálních vrcholů a si ale svoji premiéru už stačil odbýt. Motorkářská pecka Sons of Anarchy totiž patří již léta k nejsledovanějším seriálům amerických kabelovek, jež zároveň patří i mezi to kvalitativně nejlepší, na co jste mohli v uplynulých sedmi letech v bedně narazit. Motorkářská banda ze SAMCRO už ovšem zvolna najíždí do své závěrečné sedmé sezóny. Dle slov tvůrce Kurta Suttera, jenž stojí i za kultovním Policejním odznakem, nás čeká opravdový masakr, který uspokojí nejednoho skalního fanouška. A já zatím nemám důvod mu nevěřit.
První epizoda začíná jen pár dnů po šokujících událostech z konce šesté řady, z nichž se někteří z nás vzpamatovávali ještě hodně dlouho. Jax je očištěn z vraždy své manželky a po několika dnech strávených ve vězení, kde si stačil potykat s náckem Marilynem Mansonem, je propuštěn na svobodu. Zde ho však žádná idylka pochopitelně nečeká. Nejenže se bude za každou cenu snažit zjistit, kdo stojí za smrtí milované Tary, ale navíc se musí snažit urovnat počínající válku mezi konkurenčními gangy, s čímž mu chce pomoct také starý známý Nero. Gemma se mezitím snaží zahladit stopy po svém hrůzném činu a hrát si na vzornou babičku. Zároveň se však pokouší skrývat před gangem odpadlíka Juice, jenž stále ještě neuprchl z města. Dny jeho utajení se již ovšem blíží ke konci.
Hned od začátku nám tak Sutter představuje velké množství linií a zápletek, jimiž budou žít diváci krvavého kousku v jeho poslední štaci. A opět se máme evidentně na co těšit. Divákovi sice chvíli trvá, než si vzpomene a zase zorientuje na všechny vztahy a úmluvy mezi jednotlivými gangy. Jinak nám ale seriál opět servíruje dosud skvěle vystavěný scénář s perfektně šlapajícími dialogy a bezproblémovou konzistentností děje i vývojem postav, který se dá přirovnat snad jen k loni ukončenému kultu Breaking Bad. I zde dává přerod charakterů dokonalý smysl, má své jasné opodstatnění a vy si už budete jako divák jen vychutnávat Jaxův již totální propad do temnoty.
Tím, jak do čím temnějších koutů své osobnosti nakoukává hlavní postava, do tím depresivnější a ponuřejší atmosféry se pouští sám Sutter. Ten se již na úvod s divákem nijak nepáře, brutálními vraždami a nekompromisním chováním postav zde proto rozhodně nešetří. Pro humor a vítaná odlehčení zde není místo. Tedy pokud nepočítám Sutterův velmi černohumorný smysl pro humor, při němž nechá beznohého a bezrukého černocha táhnout za rychle jedoucím autem. Ano, přesně takovéto scény se dají v tomto seriálu považovat za menší odlehčení. Režii se dá stále také vytknout máloco a ve chvíli, kdy zazní další brilantní zářez do výtečného písničkového soundtracku seriálu, vás emociálně semele téměř každá následující scéna. Po herecké stránce se zde také naštěstí nic nezměnilo. Charlie Hunnan si každou následující filmovou roli bez debat zaslouží a už teď vím, že pokud Katey Segal nevyfasuje příští rok na Emmy či Zlatých glóbech alespoň nominaci, tak jsou tamní akademici už vážně slepí.
Poslední řada Sons of Anarchy zkrátka odstartovala v plné parádě. Pomalejší tempo sice místy možná malinko drhne a ta více jak sedmdesátiminutová stopáž byla pro začátek možná až příliš ambiciózní. Jinak ovšem Sutter dokázal splnit všechny sliby a rozjezd osudové sedmé série snad ani nemohl být temnější. Diváci tak mohou do dalších epizod spát s vědomím, že tentokrát nás ten slibovaný masakr nejspíš opravdu čeká. A já jsem pořád strašně rád, že nemám doma sekáček na led.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Zákon gangu: Recenze 6. série
13:00 | 17.12.2013 |
Závěr roku už nám klepe na dveře a s ním se blíží i tradiční bilancování toho nejlepšího a nejzásadnějšího z uplynulého roku. Této rekapitulaci se pak zřejmě nevyhne ani žádný seriálový fanoušek a i letos bude mít každý z nich rozhodně z čeho vybírat. Někdo postaví na televizní vrchol sezóny finalé Breaking Bad, další dají přednost špionážnímu hitu Homeland a ctitelé fantasy zase Hře o trůny. V závěrečném resumé by však, ostatně jako každý rok, rozhodně neměl chybět ani motorkářský megahit Sons of Anarchy, v němž nám tvůrce kultovního Policejního odznaku Kurt Sutter opět servíruje tu výtečnou porci temnoty a drsného pohlcujícího příběhu. A tentokrát navíc ještě o hodně přitvrzuje.
Ani letos tak nebude u nelítostné party ze SAMCRO čas na vtípky. Jax Teller totiž již naplno rozbíhá své plány na cestu k legálnímu byznysu a naprostému odstřižení od obchodu se zbraněmi. To se však logicky nelíbí nebezpečným hochům a dodavatelům z IRA, kteří Jaxovi odchod od zbraní rozhodně nehodlají ulehčit. Po střelbě a masakru na zdejší škole, při němž byla použita zbraň našeho oblíbeného gangu, se navíc na stopu motorkářů vydává neúprosná státní zástupkyně Tyne Patterson. Tara se navíc po nedávných událostech a návštěvě vězení rozhodla nadobro ochránit své děti před tímto životem za každou cenou, odstřihnout se od gangu a rozjíždí tak velmi riskantní a nebezpečný plán. Zkrátka nic, co by Jaxově pošramocené duši nějak prospělo.
Kdybych měl Kurta Suttera v něčem opravdu hodně pochválit, tak v tom, že umí diváky i po šesti letech stále něčím naprosto šokovat. Každý rok si říkám, že celý krvavý příběh z Charmingu snad už ani nemůže být temnější a brutálnější a žádná další důležitá smrt mě snad ani nedokáže víc posadit na sedinku. Jenže Sutter se stejnak v nadcházející sezóně opět překoná a přinese neskonale ponurou a depresivní jízdu plnou ještě více šokujících momentů, z nichž vám nebude zrovna do zpěvu. Ne vždy je ovšem tento příval stupňujících se průserů a temnoty ku prospěchu a místy, hlavně v polovině série, tvůrci vlastně až příliš tlačí na pilu. Jakoby až moc přemýšleli nad tím, jakým nepříjemným překvapením mohou ztrpčit život postav příště, a samotný příběh společně s jinak strhujícím tempem se na pár dílů malinko přibrzďuje. To je ale jen malá skvrnka na jinak stále naprosto strhující a pohlcující jízdě.
Sutter nám totiž servíruje jeden ze seriálových vrcholů roku s výtečným scénářem a v rámci celého seriálu stále neuvěřitelně komplexní děj, který neúprosně jede vpřed k závěrečné sedmé řadě. Z temné atmosféry vám nebude dvakrát dobře, dialogy šlapou jako dobře promazaná mašina a řada vypjatých a emociálních momentů vás srazí na dno stejně razantně, jako hlavní (anti)hrdiny. Ano, těch zvratů a šoků, po nichž budete lovit čelist po zemi, je zde opravdu až až a fanoušci budou kvůli Sutterově nekompromisnosti a nevýpočitatelnosti vzteky skákat do stropu. Zlatý G. R. R. Martin, to vám teda řeknu. Zároveň ovšem divák ví, že všechny ty nečekané události a úmrtí nejsou jen scénáristickou lacinou berličkou, ale dlouho plánovanými kroky v tvůrčím celku.
Sutterova úchylka dostat své charaktery na totální dno a ještě je v něm pekelně vymáchat však naštěstí neznamená, že svým motorkářským ovečkám nevěnoval velkou péči, právě naopak. Vývoj postav je z hlediska všech šest řad stále velice uvěřitelný, ani na chvilku se nechovají nelogicky a i když s jejich činy divák mnohokrát nesouhlasí, vždycky chápe, proč se charakter v dané situaci takto rozhodl. Každá z nespočtu zajímavých postav si zde navíc urve své místo, stejně jako sehrané herecké obsazení, v němž jen těžko najdete slabý článek.
Obzvláště čím dál jistější výkon Charlie Hunnama stojí za pozornost a je to zároveň důrazná odpověď pro všechny škarohlídy, kteří ho po letním bijáku Pacific Rim měli jen za nevýrazného hezounka. Ron Perlman si Claye opět vychutnává, Maggie Siff si s přerodem své postavy také poradila na výbornou a zapomenout bychom neměli ani na Jimmy Smitse, jehož Nero se během dvou sezón vypracoval mezi nejzajímavější a nejstěžejnější postavy seriálu. A to je v natřískané konkurenci opravdu co říct. Obzvláště, když i vedlejší roličky jsou obsazeny jistotami jako Peterem “Robocopem“ Wellerem či Waltonem Gogginsem ze Strážce pořádku, jenž zprvu vtipnou postavu transvestity dokázal pozvednout na nečekaně tragickou úroveň.
Uznávám, šestá série výtečného Zákona gangu možná nemusí sednout každému. Té temnoty, deprese a zvratů je zde zkrátka místy opravdu moc a není to zrovna seriál, který byste si pustili pro uvolnění po návratu z práce. Jinak vás ale potěší vypiplaným dějem naplánovaným daleko dopředu a nespočtem strhujících a nezapomenutelných momentů, již budou patřit k televizní špičce roku a fanoušci se z nich jen tak nevzpamatují, hlavně ze závěrečných a řádně infarktových tří epizod. Nadcházející finálová sezóna se tak rázem řadí mezi nejočekávanější kousky příštího roku. Tak nějak totiž nepochybuji o tom, že se Kurtu Sutterovi povede tuto tragickou podívanou dovést do řádně osudového konce.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Zákon gangu: Úvod 6. řady
17:00 | 11.09.2013 |
Nebudu to dneska nějak zbytečně protahovat a bez nějakých velkých cavyků přiznám, že pátá série motorkářského hitu Sons of Anarchy patří mezi seriálové vrcholy loňského roku a já osobně bych ji i s odstupem času postavil dokonce na stupínek nejvyšší. Tvůrce kultovního Policejního odznaku, Kurt Sutter, dokázal, že v současné době umí v seriálovém rybníčku pracovat s postavami a příběhem jako málokdo. Očekávání pro šestou štaci drsňáků na motorkách tak byla převeliká. I přes malinko utahanější rozjezd to pak vypadá, že scenáristé fanouškovská očekávání zase do puntíku vyplní.
Úvod SoA je, ostatně jako vždy, malinko pomalejší. S Jaxem a jeho gangem se potkáváme samozřejmě jen pár dnů po událostech z předchozí série a každý má nějaký ten velký šrám na duši. Clay sice hnije ke spokojenosti všech ve vězení, ale na stejném místě skončila překvapivě také Tara. Ta je samozřejmě na svém emocionálním dně, připravuje se na soudní slyšení a návštěvy od svého povedeného manžílka rezolutně odmítá. Jax to logicky nebere příliš dobře stejně jako fakt, že je do celé situace možná zapojená také jeho nepolepšitelná matinka. Šéf klubu na řešení osobních trablů však moc času mít nebude, protože potíží v byznysu je čím dál více. Motorkářskému gangu navíc začíná jít po krku bývalý agent FBI Lee Toric, jenž se chce pomstít za vraždu své sestry a hodlá přitom využít práskače Claye a také Taru. Další komplikace navíc brzy přijdou z místa, z něhož by to nikdo nečekal.
Již z předešlého odstavce vám tak musí být jasné, že se jedná o Sutterovu klasickou rozjezdovou epizodu. Tempo je pomalejší a vlastně se toho zde zase tolik nestane,“ jen“ se opět setkáváme s oblíbeným charaktery, jejich pošramocenými vztahy a poznáváme, o čem že to letos vlastně bude. Což rozhodně není vůbec špatně vzhledem k tomu, že si režie stále drží svou nadprůměrnou kvalitu. Dialogových scén bylo na úvod však možná až moc a speciální prodloužení prvního dílu z klasických pětačtyřiceti minut na necelých pětašedesát je také tentokrát spíš k neprospěchu. Epizodě by proto kvůli svižnosti více prospěla normální stopáž. Takhle se chvílemi skoro dostaví pocit malinké natahovanosti a nudy.
I přesto ovšem Kurt Sutter zase divákům potvrzuje, že stále neztratil nic ze své drsnosti a nekompromisnosti, ba právě naopak. Hned v první části šesté série se tak podíváme do zákulisí právě té drsné pornografie, z níž Nicolas Cage svého času ve snímku 8 MM málem vrhnul šavli. Na konci se pak v mrazivé a výtečně minimalistické scéně dotkne jednoho z nejcitlivější amerických témat posledních let. Stanici FX už nejspíše teď zaplavují telefonáty a e-maily od pobouřených rodičů. Známý televizní tvůrce se nás ale rozhodně nesnaží jen šokovat a stále nám nabízí pečlivě budovaný příběh s ještě vypiplanějšími charaktery, u nichž stále chápeme jejich vývoj i každou jejich motivaci. I když nad Jaxovým chováním v závěru epizody bude spousta fanoušků naštvaně prskat, stále jde o logickou a scenáristicky věrohodnou reakci.
Ani nové postavy se pak v drsném Charmingu zřejmě neztratí. Agenta Lee Torica v podání seriálového harcovníka Donala Loguea jsme už sice mohli zahlédnout na konci předešlé série. Až nyní ovšem naplno vytasil drápy a nejspíš od něj můžeme očekávat velké věci. Tou pravou castingovou trefou do černého je pro mě však obsazení televizního veterána a ex-Robocopa Petera Wellera v roli bývalého poldy, jenž si pro přivýdělek v důchodu rozhodl přivlastnit celou čtvrť. A asi nemusím moc rozepisovat, že sem tenhle starý drsoň s nezaměnitelným hlasem dokonale padne. Spíš mě udivuje, že toto obsazení nenapadlo tvůrce již dříve. Jen ta nová bordelmáma Collete alias další ženská, která nejspíš vstoupí mezi Taru a Jaxe, zde zatím působí tak trochu navíc. Ale třeba nás s ní Sutter ještě překvapí, jak je jeho dobrým zvykem.
Sons of Anarchy tak přichází s dalším tradičním úvodem, který sice diváka dvakrát ze židle nezvedne, jenže na další divoké trable hochů se smrtkou na zádech i tak solidně naláká. Oproti loňskému začátku, díky němuž jsem na konci málem sbíral čelist ze země a byl emociálně velmi silný, je ovšem letošní start tak trochu čajíček. A to i přesto, že zde Tig utopí člověka snad tím nejnechutnějším způsobem. Vůbec ale nepochybuji o tom, že během pár dílů budu tu čelist sbírat ze země stejně.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Zákon gangu: Recenze 5. série
10:00 | 10.12.2012 |
Homeland, Breaking Bad, Mad Men, Dexter, Boardwalk Empire…Tohle je jen hrstka vyvolených, která patří dle diváků a kritiky mezi nejlepší americké dramatické seriály současnosti. Pod radarem těchto dvou významných skupin však stále zůstává přehlížen jeden seriál, který většinu z výše jmenovaných s přehledem strčí do kapsy, motorkářské drama Sons of Anarchy. Seriál o titulním gangu na dvou kolech, který si přivydělává pašováním drog a zbraní, to u diváků neměl už od začátku moc jednoduché. První dvě série byly kvalitativně malinko nevyvážené, postavám se těžko dostávalo pod kůži a kdejaký divák to tak mohl se seriálem již zabalit. Od třetí série už kope ovšem drama Kurta Suttera tu nejvyšší ligu, svým věrným divákům se odvděčuje hromadou emotivních momentů a hlavně prokazuje, že s postavami a příběhem umí v seriálovém rybníčku v současnosti lépe pracovat jen málokdo.
Drsňáci z motorkářského gangu to samozřejmě nebudou mít jednoduché ani tuto sezónu. Jax se sice už dostal do vedení SAMCRO, klid okolo nelegálních aktivit klubu to ovšem nepřineslo. Borci se totiž po Tigově eskapádě z minulé sezóny dostali pod drobnohled místního velkého mafiána Popea, který smrt své dcery nenechá jen tak. Nejde však o jedinou hrozbu pro motorkáře se smrtkou na zádech. Jax a spol. si totiž stále musí dávat pozor na spolupráci s drogovým kartelem v čele s dvojitým agentem Dannym Trejem a největší hrozba pak číhá uvnitř klubu. Mladého vůdce a jeho nejbližší tak čeká další zkouška ohněm, která změní jeho i samotný klub k nepoznání.
Hned na začátku si bez servítek řekněme, že Sons of Anarchy má jeden z nejlépe napsaných scénářů široko daleko. Postavy se zde celých pět sezón vyvíjejí naprosto uvěřitelně a bez menšího zádrhelu, příběh je vypiplán do nejmenšího detailu, dramatické zvraty jsou naplánovány dlouho dopředu a žádné tajemství či čin některého z hrdinů zde nezůstane ležet bez povšimnutí. Jenom jej nechá Kurt Sutter pěkně uzrát, aby ono tajemství nám i postavám vmetl přímo do obličeje ve velmi emotivní či mrazivé situaci. Motorkářský seriál má tak zřejmě nejkonzistentnější scénář posledních několika let, protože díky Sutterově výborné práci s příběhem na sebe všechny série výborně a plynule navazují.
V páté řadě navíc dostává celý příběh ještě mnohem temnější a osudovější nádech, než tomu bylo doposud. Klub se ocitá v čím dál větších problémech, ke kulce do hlavy tu není daleko, každý se zde už pohybuje minimálně na hranici zákona a na samotné psychické dno se dostanou i hrdinové, u kterých byste to nikdy nečekali. Pečlivá práce s charaktery ostatně patřila vždy mezi Sutterovi silné zbraně, ovšem v páté sérii tento atribut prodává seriálový tvůrce na sto procent. Je až k nevíře, jak moc dokážou divákovi k srdci přirůst lidé, kteří jsou vlastně totální svině a za celou řadu neudělají snad nic dobrého. I přesto se však o ně neustále bojíme. Díky Sutterově zálibě pořád nás překvapovat a odpravovat oblíbené postavy jsme tak v napětí v podstatě neustále.
Excelentní práce s charaktery by byla samozřejmě k ničemu nebýt kvalitního obsazení. Po herecké stránce tady ale také není nic moc řešit, jelikož polovina obyvatel Charmingu by si zasloužila aspoň nominaci na Emmy. Hlavně díky excelentnímu obsazení si může být Sutter tak jistý v kramflecích a nechat postavy vyvíjet se směrem, jakým bychom nečekali. V nabité konkurenci se pak neztratí ani dva hlavní herečtí nováčci série, Harold Perrineau a Jimmy Smits. Ten první se střihnul výborným způsobem slizkého záporáka v nažehleném kvádru a doutníkem v hubě, kterému byste se rozhodně nechtěli postavit do cesty. Škoda jen, že k závěru série malinko zmizel ze scény a jeho úloha se poněkud zredukovala. Druhý jmenovaný pak naštěstí potvrdil, že příšerný Miguel Prado z Dextera byl opravdu omyl. Zde si totiž svého majitele escortu Nera, který se snaží utéct své minulosti a žít poctivě, odehrál s přehledem. Jeho postava má navíc velký potenciál do budoucna a určitě ji čeká hodně zajímavý vývoj.
Malé bezvýznamné plus si tvůrci připisují také za obsazení známých tváří do epizodních a vlastně i velmi vtipných roliček. Zahlédneme tak zde bývalou Disney hvězdičku Ashley Tisdale v roli prostitutky, kterou chce permanentně někdo zmlátit/zastřelit, hvězdu seriálu Community Joela McHale jako ukecaného podvodníčka nebo Waltona Gogginse z Justified a Sutterova Policejního odznaku v miniroličce, která se nezapomenutelně zapíše do jeho filmografie. Tyto minivýstupy jsou navíc zárukou odlehčených scén v jinak totálně vážném, temném a skrz na skrz ne příliš veselém artiklu kabelovky FX.
Názory, že Zákon gangu patří neprávem mezi nejvíce přehlížené seriály současnosti, jsou zkrátka absolutně pravdivé. Páté sérii osudů drsňáků v černém se opravdu dá stěží něco vytknout, dokonce i akční sekvence se od minulých sezón rapidně zlepšily. Kurt Sutter totiž pečlivě sestrojil výborně fungující mašinu, která se sice první dva roky malinko cukala, ale nyní bere fanoušky každý rok na nezapomenutelnou seriálovou jízdu. Na jízdu, která je plná opovrženíhodných charakterů, násilí, napínavého příběhu a hlavně mrazivých a emotivních scén. Snad dá někdo tomuhle snaživému mechanikovi na příští zastávce už nějaké to ocenění. Málokdo by si ho v současnosti zasloužil víc. A vy už na tuhle motorku taky koukejte naskočit.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Dokonalost sama (no snad až na část jedný sezóny v Belfastu).