Oblíbený herec Paul Rudd má za sebou slušný herecký progres. Z Phoebina partnera v posledních řadách Přátel se nejdřív díky kámošení s Juddem Apatowem vypracoval v solidní komediální jistoty, aby se pak díky upsání Marvelu a obléknutí do kostýmu Ant-Mana zapsal ještě do širšího diváckého povědomí a zařadil se mezi velké hollywoodské sympaťáky. Právě i díky tomu seriálová je novinka, dramedy Living with Yourself od Netflixu, fandy poměrně vyhlížena a měla našlápnuto stát se jedním z černých koní podzimu. Obzvlášť, když se zde oblíbený herec chopil rovnou dvojrole. Jenže ani dvojitá porce tohoto sympaťáka možná nebude nakonec stačit k parádní podívané.

 

Představitel comicsového Scotta Langa si tentokrát zahrál nešťastného Milese, jemuž se v životě vůbec nedaří. V práci i manželství to jde od desíti k pěti, nic ho nebaví a všude chodí jako tělo bez duše. Vše se změní ve chvíli, kdy mu kolega z práce, jenž byl ještě před časem stejně zoufalý jako on, poradí, jak si od základu změnit život. Doporučí mu návštěvu v exkluzivních lázních, z nich po návštěvě údajně vyjde jako lepší a šťastnější člověk. Zoufalý Miles zde tedy podstoupí tajemný zákrok. Jenže se nečekaně probudí zakopaný v zemi, a když se konečně vrátí domů, zjistí, že ho ve skutečnosti nahradil lepší klon. Dokáží oba Milesové žit dohromady a skrývat před okolím pravdu?

 

Námět tedy zní hodně slibně a zpočátku to celé vypadá jako mix komediální pohodovky a o něco vážnější verze devadesátkové komedie Jako vejce vejci s Michaelem Keatonem. Jen tentokrát se tu budou probírat možná i o něco vážnější osobnější témata. Jenže v prvních dvou dílech právě mix dramatu a komedie příliš nefunguje a v obou sférách jako by se jelo na půl plynu. Vtipných momentů tu vlastně ani příliš není. A když se nějaký konečně objeví, vykouzlí vám spíše jen mírný úsměv. Scénář pak sice s prvotním nápadem nepracuje vypravěčsky vůbec špatně a hezky nám děj ukazuje postupně z pohledu obou Milesů, zároveň ovšem nejde v osobních krizích a problému hlavní postavy dostatečně do hloubky. 

Což by možná tolik nevadilo a divák by se těšil, že se podobných věcí dočká v následujících dílech. Problém je však v tom, že režie je natolik televizně rutinní a nevýrazná, že možná nebudete mít chuť dát dalším epizodám šanci. Jediným opravdu výrazným kladem je tak nepřekvapivě hlavní hvězda seriálu. Paul Rudd zvládá s přehledem oba charakterově odlišné Milese a novinka je tak zejména jeho hereckou one-man show. Tak úplně sám ale na to naštěstí není, jeho manželka v podání neznámé Aisling Bea je totiž celkem sympatickým překvapením.

 

Upřímně, doufal jsem, že Living with Yourself bude příjemnou svižnou dramedy jednohubkou, kterou díky střídmé stopáži (dohromady má série pouhé 4 hodinky) slupnu jako malinu a v tento moment už zde budete číst recenzi celé řady. Jenže novinka je z tvůrčího a zejména režijního hlediska v úvodu tak rutinní a spíše průměrnou podívanou, že vlastně nemám zatím chuť v seriálu pokračovat dál. Nadějný příběh zatím diváka nevtáhne tolik, jak jsem čekal. A že je Paul Rudd skvělým hereckým tahounem, už jsem věděl dříve. Living with Yourself člověka rozhodně nijak neurazí, od kombinace Paul Rudd, dramedy o klonování a Netflix jsem ale zkrátka čekal asi trochu víc.