Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Kravaťáci | Suits | 2011-?
csfd  imdb
tvůrce: Aaron Korch
režie: Kevin Bray
hrají: Gabriel Macht, Rick Hoffman, Patrick J. Adams, Meghan Markle, Gina Torres

Kravaťáci: Úvod 6. řady


ikona
do_Od
suits
Jak to vypadá s Kravaťáky po úvodu do šesté série? 

S tímhle seriálem je to jako na horské dráze. Jednou jste nahoře, jindy zase dole, potíž je  v tom, že za tu dobu, co už seriál sleduji, jsou ty propady čím dál tím nižší, kdežto strop zůstal někdy od druhé série stále stejně vysoko. A nejvíc si toho pak lze všímat v úvodních epizodách nových řad.

Naposledy jsme se s Mikem a Harveym rozloučili v docela emotivním finále, kdy se Mike rozhodl ke všemu přiznat a jít si za to odsedět asi dvouletý trest odnětí svobody. To bylo celkem odvážné rozhodnutí, především tedy ze strany scenáristů, jelikož to slibovalo tak trochu možnost začít znova a nakopnout seriál zase trochu jiným směrem. Jistě, pořád tu zůstavaly ty samé vedlejší postavy, které pokračuji v řešení těch stejných problémů. Především tedy Jessica a Louis, kteří přišli v ten samý večer, co Mike odešel do vězení, do zcela prázdné firmy. Bylo tedy jasné, že něco přece jen zůstane při starém (nebo spíše staronovém, protože tyhle ultra přepálené twisty jsou nešvarem až posledních 2-3 řad). Pořád se ale tak nějak dalo doufat.

Tuhle naději ovšem tvůrci smetli ze stolu hned v úvodu do nové série. V tom se sice vykopává přesně tam, kde jsme předtím seriál zanechali, rozhodně to ale není výkop nijak šťastný. Natož povedený. Vlastně mi v hlavě vyvstávají spíše termíny jako nuda, otrava, či rovnou tragédie.

Tak například Mike stráví svou úvodní epizodu a zároveň první noc ve vězení tím, že se seznamuje se svým spolubydlícím a ti dva celou dobu probírají jen svou minulost. To by možná bylo zábavné, kdyby je děj nechal alespoň někde chodit, něco dělat, zkrátka jim nabídl jakoukoliv akci, aby jen tak blbě neleželi a nezírali do zdi. Jo, vězení v reálném životě je pravděpodobně nuda. A Kravaťáci vám o tom nejspíš budou velice věrně vyprávět. Ať zvedne ruku ten, komu něco takového přijde jako dobrý nápad. Hm, myslel jsem si to.

Mezitím, na druhé straně města, Louis vykládá Harveymu s Jessicou historku o tom, jak „neudržel svoje bahno.“ Do toho se odněkud opět objeví tráva a místo seriózního hledání řešení na otázku: „co teď sakra dál?“ se prostě zase jen rozebírají kraviny, postavy se asi pomiliónté hádají o té samé věci, zas a znova dojdou tím stejným způsobem k rozhřešení a pak se jakoby náhodou přihodí jeden zvrat, který mě má nalákat ke sledování další epizody. A do toho všeho je Rachel zase jen do počtu. No tak já nevím. Režijně je to klasika, hudba tentokrát nevytrhne, ani neurazí. Co prostě bolí je ten scénář, především co se postav týče. Seriál by nutně potřeboval novou krev, ta je ovšem zdá se zatím v nedohlednu.

Problém je, že po tomhle už to zase může být jenom lepší a jakmile jste si na seriál jednou navykli, jen těžko ho lze přestat sledovat. A to ho* nebo sebe* přitom můžete nenávidět sebevíc, zkrátka už to nejde. Citové vazby jsou příliš silné a Mike je konečně ostříhanej, takže opět vypadá jako člověk. A já prostě musím vědět, jestli už dá Rachel konečně kopačky, nebo ne. Jak říkám, tragédie. V konkurenci ostatních Kravaťáci na úvod těžce selhávají a mě nenapadá důvod, proč by jim to měli ať už stálí, či noví diváci odpouštět. Teda jedině, že byste je milovali. V tom případě to naprosto chápu. Jinak ovšem palec dolů a zklamání. Inu, horská dráha. 

Verdikt

avatar5/10

do_Od

Kravaťáci: 5. řada


ikona
do_Od
Máme za sebou pátou řadu nedávno prodloužených Kravaťáků. Došlo konečně k nějakému zásadnímu posunu? 

!! Recenze obsahuje mírné spoilery. A také skvělý song list. To je fér, ne?

Tak jsme zase jednou na konci kapitoly, Harveymu s Mikem jsme museli ve čtvrtečním finále dát opět na několik příštích měsíců sbohem a nyní je čas se ohlédnout za tím vším, co se v páté sezóně oblíbených Kravaťáků událo. Nalaďte Spotify, připravte si něco dobrého k jídlu a jdeme na to – a nebojte, black tie optional letos nahradil dress casual.

Song inspiration #1 – Way Down We Go - Kaleo 

Co si tak pamatuji, víceméně každá série Kravaťáků začínala na své poměry relativně silně. Fakt, že během té čtvrté potom kvalita jednotlivých částí začínala rapidně klesat a celá série byla víceméně o ničem, nyní ponechme stranou. Na tu pátou jsem se přesto pořád těšil. Jak jste se ale mohli dočíst v recenzi k jejímu úvodu, nakonec přinesla jen samé zklamání. Hloupý scénář bil do očí otravnými dialogy a na hercích bylo vidět, že nemají moc co hrát. Po čtyřech letech jakoby byli nuceni opustit své charaktery a místo nich oživit jakési nové karikatury těch původních. Nezní to hezky a v pravdě to vypadalo ještě hůř.

Naštěstí tahle mizérie trvala pouhou jednu epizodu. Hned v té další jsme se vrátili k tomu, co Kravaťákům šlo vždycky nejlíp – totiž rozdělávání nových zápletek a přehrabování se v těch starých. Zatímco tedy Jessice opět hrozilo, že přijde o svou firmu, Harvey musel za pomoci sympatické terapeutky oprašovat svá vnitřní traumata, aby se mohl eventuálně postavit čelem nové realitě. Tímhle způsobem jsme první polovinu řady víceméně strávili přibližováním se k jednotlivým postavám, které i po těch letech měly překvapivě stále co nabídnout. Jednotlivé epizody přitom fajnově odsýpaly, nikdy se nedostavila nuda nebo bezradnost, tak jako během již zmíněné čtvrté řady a celková atmosféra, ačkoliv už zdaleka ne tak odlehčená, jako během prvních sérií, stále vše stylově rámovala. A pak tvůrci šlápli na plyn.

Song inspiration #2 – Judgement Day - Stealth

Po zimní přestávce a napínavém cliffhangeru z desáté epizody se Kravaťáci vrátili přesně tam, kde nás předtím zanechali s nehty mezi zuby, jelikož Mike byl konečně zatčen a obviněn ze zločinu, který kdysi dávno v pilotní epizodě celou tuhle story rozjel. Po pěti letech a desítkách odhalení, ze kterých se partě z Pearson-Specter-Litt pokaždé nějakým nepříliš uvěřitelným, ale přesto docela zábavným způsobem podařilo vybruslit, byli konečně všichni nachytáni při činu. Reflektory osvítily celou firmu a sázky nikdy nebyly vyšší. Pakliže by Mike byl odsouzen, znamenalo by to nejen konec jedné éry, ale dost možná i konec celé společnosti. Lepší předpoklady pro vyhrocené finále tu zkrátka ještě nebyly.

Song inspiration #3 – First - Cold War Kids

A teď už můžu naštěstí říct, že to tvůrci zvládli. Finále skutečně nezklamalo. Nejen, že všechny poslední epizody končily tím správným twistem, tempo rostlo a celý Mikův případ nezvykle vážně gradoval, především samotné vyvrcholení poslední epizody bylo skutečně zásadní a hlavně překvapivé. Nejeden fanoušek totiž po všech těch záchranách na poslední chvíli (v americkém fotbale se tomu říká „hail mary“, pozn. autora) čekal asi něco zcela opačného. A je dobře, že se nedočkal.

A tím teď nemyslím pouze vyústění Mikova procesu, těch linek se tam ke konci uzavíralo paralelně hned několik najednou a všechny dopadly tak podivně hořkosladce, že bych se vlastně vůbec nedivil tomu, kdyby se někteří fanoušci zpětně dožadovali, aby se ta předchozí série happy-endů raději zase vrátila. Otázkou je, jestli by to přece jenom nebylo vhodnější. Přece jenom jsme na podobný přístup byli od začátku zvyklí. Bylo to pohodlné, v rámci možností to dokonce i fungovalo, tak proč něco měnit? 

Song inspiration #4 – When I Go – Keaton Simons

Jenže to je přesně ono. Samozřejmě, mně také chybí ten nenucený humor a hlášky z prvních řad, ten drzý a rošťácký Mike Ross, který neměl co ztratit a pokaždé se rval za tu šanci, aby mohl udělat něco správně. Chybí mi ten svěží přístup Harveyho Spectera, který dokázal zůstat vždy nad věcí a nikdy si nic nepouštěl k tělu. Chybí mi flirtující Rachel, která byla nejvíc sexy právě tím, že nebyla k mání. Chybí mi doby, kdy Donna mohla být jen Donna a nemusela klesat na úroveň ostatních jenom proto, aby jim pomáhala cítit se líp. Byla to vcelku bezstarostná jízda plná sympatických postav, na druhou stranu – vážně si někdo myslel, že by něco takového mohlo trvat věčně? Nebo snad že by bylo možné smysluplně celý seriál ukončit ve stejném duchu? Těžko. 

Ten posun přijít musel, obzvlášť u takhle úspěšného seriálu (který byl nedávno prodloužen až na osm sérií). Postavy dospěly, stejně tak s nimi ale dospěly i jejich autoři, show zvážněla a lidé, kteří s Kravaťáky ještě nesekli, se s tím hold musí smířit. Co se kvality týče, bylo naprosto fér s tím po čtvrté řadě skončit. Pátá je nicméně důkazem, že i v seriálovém světě je zmrtvýchvstání celkem dobře reálné. Zároveň je také příslibem věcí příštích, protože chtě nechtě, bude šestá řada muset nabídnout hodně nového. Což je výzva, kterou si před sebe tvůrci postavili sami a když se tak ohlédnu ke kolegům a jejich smutnému komentování šesté série Walking Dead, jsem za ni a tyhle „nové“ Kravaťáky vlastně o to radši. Pokud měl totiž tenhle seriál někdy pořádné koule, pak je to teprve nyní.

Song inspiration #5 – I’m a Man – The Blue Van

Když to tedy shrnu, byla pátá řada více než uspokojivá. Vlastně, když pominu zpackaný úvod, byla přímo skvělá. Silné momenty stále občas vystřídá několik slabších, ústřední herecké duo víceméně ukázalo, kde leží jejich herecký strop (spoiler, není to příliš vysoko) a scenáristé, i přes všechnu jejich snahu, stále občas zbytečně oprašují ohrané zápletky nebo vytahují béčkové zvraty i do míst, které žádný zvrat nepotřebovaly. Přesto je to stále slušná zábava, která – pokud nebudete připraveni – umí pořád pěkně zasáhnout a vyvolat tolik kýžené emoce, díky kterým se vám se seriálem prostě nebude chtít loučit a to ani v případě, že vás jedna z vedlejších postav už dobré dva roky vyloženě otravuje už jen svou přítomností. Ehm. Rachel. Ehm. Berte, nebo nechte bejt.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (7)

Verdikt

avatar8/10

do_Od


Hodnocení čtenářů

  • avatar8/10

    hroubek

Kravaťáci: Úvod 5. řady


ikona
do_Od
Léto je konečně tady a s ním se vrací i naši dva oblíbení právníci. Je ale ještě vůbec o co stát? 

...jen ne bohužel tak, jak bychom si asi přáli. První epizodu páté řady s názvem Denial už mám za sebou a kluci, jmenovitě tedy Harvey a Mike, se po čtyřech řadách proměnili z vtipných, chytrých a sympatických právníků na opakující se, hloupé a nepříjemné persony, na kterých je vyloženě znát únava. Není to žádná náhlá změna, nebojte. Oni se k tomu postupně propracovávali už zhruba sezónu a půl. A napsal jsem to raději rovnou, než vás pak většinu recenze napínat a psát o tom pozitivním, co jsem si v úvodu nové řady našel, jen abych vás tím pak v závěru dorazil. Pro mě osobně je to velká škoda. Kouzlo seriálu spočívalo především v chemii mezi ústředním duem. Vedlejší postavy jako Donna, Louis nebo Rachel pouze pomáhaly dotvářet jedinečnou atmosféru, nikdy ale nebyly centrem dění. A podle toho, jaká je z Kravaťáků v současnosti soap opera, namísto právnického dramatu s kapkou twistu, se do toho centra dění ani nikdy dostat neměly.

 

Ale vraťme se na začátek. Na konci čtvrté série jsme zjistili, že Donna opouští Harveyho a jde pracovat pro Louise a že Mike požádal Rachel o ruku, která samozřejmě na žádost kývla. To samo o sobě nezní jako příliš velké finále a těžko nyní říct, čím to, že jsem se vlastně v posledních dnech na pátou řadu tolik těšil. Nejspíš nostalgie. Probral jsem se z ní nicméně asi po minutě nového dění. Podobné noční můry totiž může mít asi jenom Harvey Specter, normální člověk takové problémy prostě neřeší. Celkově mám dojem, že tvůrci maličko přestřelili, když si mysleli, že ztráta oblíbené sekretářky bude hrát nějakou zásadní emocionální roli. A nebo to jen nedokázaly tak dobře prodat. Tak či onak, posun Donny jinam vás v drtivé většině scén nechá naprosto chladnými. Pořád ale lepší, než zdomácnělej Mike a jeho nová, stále však neuvěřitelně sexy, otrokyně.

 

Ti dva spolu, takhle vážně, jsou nejspíš hlavní důvod, proč je to celé nyní taková bída. Nemyslím teď ani ty ohrané případy a jejich řešení, většinou kompletně vycucané z prstu. Myslím tím fakt, že jejich dialogy jsou o ničem, pro seriál nic neznamenají, je to nuda a prosím, PROSÍM, rozejděte je někdo. Vážně. Nebo aspoň jednoho z nich poražte autem. "Rachel, promiň, jseš pěkná holka ale jestli existuje šance, že nám to vrátí starého Mika, musím to udělat. Umři!!!!" Mimochodem, když už jsem nakousnul ty případy a ono pochybné vysvětlování zvolených taktik, jsem jediný, komu tyhle scény přijdou jako vrchol scénáristické lenosti? Vrazit postavám lejstro papírů, nechat je plácat o tom, jak jsou geniální a že to mají na háku a pak prostě dělat, že je to pokaždé výhra, to není úplně fajn znázornění jejich práce. Obzvlášť ve chvíli, kdy víme, že to jde i jinak.

No ale teď už konečně k tomu dobrému. Přece mi neříkejte, že si pro nás po půl roce nikdo nenachystal nějaké překvápko. Něco, při čem si řeknu, že fakt stojí za to dívat se dál. Hm? Nic? Panické záchvaty a návštěva psychologa, vlastně pardon, psycholožky, protože Harvey se s nikým jiným, než s pohlednými ženami, bavit neumí, zněla dobře. Znělo to vlastně opravdu dobře, fakt smůla, že je to doslova spláchnuté do záchodu. Že by tvůrci naschvál zabíjeli všechno pozitivní, co mě na seriálu baví? Už jsem zmínil, jak je Rachel super? Jo? No dobře. Díkybohu, že tu je ještě ten Louis a Donna. Ne, nemám sílu řešit zkratkovité a nezdravě paranoidní chování jednoho z nich, Rick Hoffman je bůh a já mu vše promíjím. Jen ho teď prosím nechte chvíli setrvat v jedné situaci, neustála výměna postavení je další z věcí, které seriál zabíjí. Tak. Prosím.

 

Kolem a kolem nic moc. Ostatně, mhouřím oko kde se dá, to druhé jsem si pro jistotu rovnou vydloubal a v uších jsem měl špunty, protože při odezírání ze rtů se ty dialogy ještě daly celkem snášet. Frázi "naleštěné ho*no" jsem nikdy neměl rád. Vlastně jsem ji ani nikdy předtím nepoužil. Tady ale sedí naprosto přesně. Kdyby mě tak scenáristi přestali bombardovat tou zpropadenou telenovelou a vrátili se raději zpátky na začátek. Tohle byla celkem dobrá šance něco změnit, místo toho jsme najeli na ty stejné koleje ze čtvrté řady a chvilkama jsem se sám sebe musel vážně ptát, proč to ještě sleduji. Já vám řeknu proč. Denial.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (7)

Verdikt

avatar4/10

do_Od

Kravaťáci: Úvod 4. řady


ikona
Spooner
Mají Kravaťáci ve své čtvrté řadě ještě vůbec co nabídnout? 

Co si budeme nalhávat, třetí řada úspěšného právnického dramatu Suits se příliš nepovedla. Svižné dialogy a příjemná zábava byly vystřídaný ne příliš fungující hlavní dějovou a tvůrci jakoby si nebyli vůbec jistí tím, kam své postavy nadále posouvat. Dialogy už proto nešlapaly, jak za starých časů a hlášky Donny či filmové odkazy se začaly dosti zajídat. Jediný cliffhanger, kteří pak dokázali scénáristé vymyslet, se téměř pokaždé točil okolo Mikeova falešného titulu. Kravaťáci se nám zkrátka zastavili na místě a po příběhově stránce potřebovali razantně posunout vpřed. To si naštěstí konečně uvědomili i samotní tvůrci a počátek nové řady konečně přináší řadu příjemných změn.

Mike se nám totiž po dramatických událostech ze závěru minulé sezóny přesunul z pozice Harveyeho parťáka na prestižní místo ve finančním sektoru. Na svou starou známou právnickou bandu však nezanevřel a ke svému mentorovi Harveyemu si Mike stále chodí pro cenné rady, tentokrát z pozice klienta. Tato situace se ovšem může velmi brzy změnit. Bývalý právník totiž musí ve své nové práci udělat konečně velký dojem a uskuteční tak riskantní plán, který ho však dostane do konfliktu i se samotným Harveyem. Právnická firma Pearson & Specter ale bude muset řešit ještě daleko závažnější záležitost. Eric Woodall totiž stále nebezpečně čmuchá okolo a Harvey s Jessicou možná budou moci proti němu použít jednoho z jeho vlastních lidí. Jenže Jessica má proti této taktice hodně osobní důvody.

Z příběhového hlediska se nám dění mezi špičkovými advokáty konečně pohnulo kupředu a figurky na šachovnici si celkem sympaticky proměnily pozice. Hlavní dvojice má díky jejich novému pracovnímu vztahu o napětí a zajímavý vývoj nejspíš postaráno. Svých vlastních linek se navíc po delší době dočká také ve třetí řadě malinko upozaděná Jessica a hlavně Rachel, jejíž jedinou rolí v minulé sérii bylo co nejčastěji chodit ve spodním prádle či sexy košilce. Tentokrát bychom ale od ní mohli očekávat malinko více a to nejen vzhledem k přechodu pod Harveyeho křídla. Po dějové stránce tak seriál konečně dostal pořádný impuls do budoucna a jsem opravdu zvědav, jak se načrtnuté linky nakonec vyvrbí.

I přes jistý scenáristický posun se ovšem prozatím stále nejedná o tu správně promazanou jízdu, jako v prvních dvou řadách. Dialogy zkrátka stále nemají ten správný náboj a nejsou tak chytře vystavěné, jak jsme byli zvyklí v nejlepších časech oblíbeného hitu. Epizodě navíc schází drajv a filmové narážky zde už vyloženě nefungují a jsou zde vlastně naprosto zbytečné. Na druhou stranu, mezi postavami to stále funguje na výbornou, herecké osazenstvo je již skvěle sehrané, Donna je opět správně neodolatelná a některým scénám nechybí správná pohodová atmosféra.

Čtvrtá řada Kravaťáků tedy zatím vykročila tím správným směrem a po čase přináší do série nové nápady a potenciálně zajímavé zápletky. Pár mušek by se stále přeci jen našlo a k návratu kvalit prvních dvou řad této právnické sebrance dosud chybí vynalézavější dialogy. Je ale hezké vidět, že tvůrci konečně našli odvahu posunout se vpřed a nespoléhat pouze na neustálé vaření z vody. Snad se kabelovce USA tato snaha vyplatí.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (5)

Verdikt

avatar7/10

Spooner

Kravaťáci: Úvod 3. řady


ikona
Krasa
Suits neboli Kravaťáci odemykají již třetí řadu svých příběhů. Proč je mezi právníky takové dusno? 

Naznačovala to již řada ukázek a pilotní díl třetí řady Suits to jen vehementně potvrzuje. Oblíbená série televize USA převádí pletichy a mocenské boje z Hry o trůny do kravaťáckého prostředí právnické firmy. Zatímco v Martinově románu se vedou boje o trůn složený z efektní porce nabroušených mečů, lidé kolem Jessicy Pearson svádí válku o vedení společnosti. A zatímco se nová epizoda honosí přízviskem „The Arrangement“, my bychom ji v redakci mohli překřtít na „Game of Suits“. Dokonalé propojení navíc svojí přítomností završuje Michelle Fairley, známá především jako Catelyn Stark ze zmiňovaného fantasy. A ačkoliv Suits stále neopouští svůj typický humor, pod hromadou drahých šatů a kváder to začíná pořádně vřít. A to se nám líbí.

 

Druhá série měla extrémně pošahaný koncept. Prvních deset dílů coby boj Pearsonové proti Hardmanovi bylo vygradovaných, skvěle napsaných a kompaktních. Šestidílný přídavek, zabývající se fúzí s anglickou společností, byl naopak nesmírně uspěchaný a třeba romantická linie Harveyho a Scottie naprosto pozbývala emocí. Autorům se v průběhu minulé sezóny podařila rovněž jedna úctyhodná faleš. Mike Ross se v ní stal bezkonkurenčně nejotravnějším hrdinou seriálu. Nadutec bez diplomu, co se snaží všechny přelstít, tahá za nos nejhezčí právní asistentku a šíří otravnost všemi směry. A taky člověk, který za Harveyho zády posvětil fúzi, a v jeho sporu s Jessicou se schoval za sukni dlouhonohé šéfové.

 

A tak se ve třetí řadě ocitáme ve firmě Darby & Pearson (nebo Pearson & Darby, v závislosti na Darbyho náladě). Harvey je naštvaný na Mikea a Jessicu a rozmýšlí, jak z firmy co nejrychleji odejít a donutit Jessicu rozčtvrtit existující konkurenční doložku. V závěru epizody však dochází k vcelku očekávané dějové zákrutě, ve které řádně vytočený Harvey rozmýšlí, zda by firmě přeci jen více neslušel název Darby & Specter. Mocenské boje, které se zdánlivě ukončily odstraněním Daniela Hardmana v druhé řadě, tak nabývají nového rozměru. A vzhledem k přátelskému poutu, které Jessicu a Harveyho ještě nedávno pojilo, by tento souboj mohl mít zatraceně břitkou povahu.

 

Mike stojí kdesi uprostřed a jeho pozice připomíná syna, jehož rodiče se právě rozvádějí. Jako malý morální úplatek tak dostane od své „mámy“ Jessicy novou kancelář, kterou se však rozhodne vrátit, to aby si udobřil své vztahy s „tátou“ Harveym. Jeho otravnost nijak nevylepšuje ani neustále dobývání se za Rachel, debaty o falešném právnickém titulu a dolézání za svým někdejším mentorem. Jeho postava to zkrátka bude mít hodně těžké, aby získala nazpět reputaci získanou ve výtečné první sérii. Komický element, Louis Litt, se nejprve představí extrémně dementním fórem o Hitlerovi, aby nás posléze zabavil žabomyší válkou s Nigelem o kuličková pera a malinovou cereální tyčinku. Doufám, že se však v blízké době objeví znovu ve své vážnější poloze, úměrné svému pracovnímu místu.

 

Seriál Suits si za dva roky na scéně vydobyl stigma těžké stylařiny. Autoři o tom dobře vědí, a tak servírují zpomalené scény doprovázené nějakou indie nahrávkou častěji, než abychom si jejich záměru nevšimli. Dokonalé hadry, účesy a halda pohledných lidí. Už loni vyskočil ze škatulky „Mad Men pro mainstreamové diváky“ a vyrobil si vlastní žánr, na který slyší i lidé, seriály jinak nesledující. Pořád je to mladé, svěží a cool. A už nyní můžeme říct, že legrační čurdy Gabriela Machta v Beverly Hills a Sexu ve městě jsou přebyty jednou z nejfrackovitějších postav televizní historie. Jsi na tahu, Harvey.

Verdikt

avatar8/10

Krasa


Hodnocení redakce

  • avatar9/10

    do_Od


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    jiri.vit

Kravaťáci: Recenze 2. série


ikona
Krasa
Elegantní právníci završili druhý rok své existence. Jak jsme s nimi spokojeni? 

Rozdělování seriálových řad na dvě části je v poslední době vcelku oblíbeným fenoménem předních zámořských seriálů. Vedle Perníkového táty, na jehož rozuzlení finální páté řady stále čekáme, se podobným mustrem řídí i televize USA. Tento postup užívá od druhé série populárního Ve službách FBI a po úspěšném debutu se jej tak rozhodla vykonat i v případě právnického dramatu Kravaťáci (Suits). Zatímco první sezónu jsme ještě sledovali celistvě, druhá řada nabídla deset letních dílů a zbylých šest bylo odvysíláno v zimě. My se tak v podstatě vracíme k menší recenzi bez verdiktu, kterou jsme na stránkách uveřejnili v průběhu září. Hovořili jsme o porci skvělé a v rámci žánru téměř bezchybné zábavy a nemohli jsme se dočkat dezertu. Pochutnali jsme si anebo jsme se přejedli?

 

Naše nadšení z prvních deseti dílů bylo rozměrné. Linie s Danielem Hardmanem, jeho návrat do společnosti a spory mezi ním a Jessicou, je zatím tím nejlepším, co jsme v právnickém seriálu spořádali. Autoři Danielovi vybudovali stigma ultimátního bad-asse, jehož vztah s „našimi hrdiny“ se postupně polarizoval až do finálové epizody. Tedy, přesněji letní finálové epizody. Větvení tohoto mocenského zápasu je precizní. Kravaťákům se dařilo každým dílem posunovat globální dějovou linku, i nabídnout uzavřené části s vedlejšími zápletkami. Například epizoda, na jejímž konci si Harvey symbolicky přiťukne se svým zesnulým otcem či díly, v nichž dominuje Louis Litt byly skutečně grandiózní. Samotné mini-finále více méně uzavřelo většinu rozehraných příběhů, ačkoliv Daniel (bacha spoiler!) mezi řečí oznámil, že výsledek nenechá jen tak. Naše nechápavé zářijové pohledy tak byly na místě. Jaký šestidílný doslov mohli tvůrci k celku ještě přilepit?

 

Když nad tím tak přemýšlíme, metafora s lepidlem se ke Kravaťákům poměrně hodí. Ke komplexnímu a v mnoha směrech uzavřenému příběhu se totiž přidává kapku na honem spáchaná historka o žalobě, fúzi a jedné přihlášce na Harvard. Problémem je, že letní příběh o Hardmanovi a zimní úvahy o fúzi s anglickou právnickou společností jsou podobně významné a zhuštění do šesti dílů je bohužel znatelné. Děj zimního přídavku je tak mnohem méně divácky příjemný. Představí se v něm nespočet nových postav a až příliš mnoho si užijeme hraničních situací typu: „teď nám jde, Harvey, skutečně o všechno“. Drama tím nijak nezískává na síle, naopak se bohužel lehce rozmělňuje. Stačila by nám jedna dramatická linie s fúzí – genderová žaloba už působí příliš uměle a seriálu nepomáhá.

 

Tak či onak, Kravaťáci nadále těží s neobyčejně sympatických hlavních charakterů. Harvey Specter je jasně nejlepším metrosexuálem současné seriálové produkce, Mike je borec a Louis je zkrátka a dobře neobyčejná protiváha, s možností rozvíjet se na všechny možné strany. Jedinou postavou, která u nás v závěru sezóny ztratila notnou část svého kreditu, je Rachel. Tu nechali tvůrci trávit většinu času přihlašováním se na Harvardská práva, až to začalo být i na nás příliš snobské a hysterické. Pokud je vůbec pro vás představa luxusem a krásou přeleštěné skutečnosti tristní, porce škatulkových mužů a žen v Kravaťácích vás spolehlivě odradí. Většina právniček jsou třicetileté šťabajzny a upracované suchary v propocených košilích byste hledali velmi složitě.

 

Vzestupný trend, který doprovázel letní část druhé řady Kravaťáků tak v zimě nabral spíše negativní směr. Po sledování „dodatku“ jsme se totiž cítili, jako kdyby někdo z kompletní desetidílné série vyrobil kratšího příbuzného. Nenechte se mýlit, i na druhou „polovinu“ této řady se dívá výtečně a je plná vtipných multikulturních odkazů (spoilery Panství Downton pobavily zřejmě nejvíce), jen se jí nepodařilo dotáhnout cestu za vynikajícím hodnocením. První řada na nás působila kompaktněji, druhé proto ubíráme jeden bod. Chystanou třetí však zřejmě budeme znovu baštit i s celofánovým obalem.

Verdikt

avatar8/10

Krasa

Kravaťáci: 1. sezóna


ikona
Krasa
Hledáte náhradu za končícího Dr. House? Tahle parta právníků vám to možná usnadní 

Americká kabelovka USA nasadila loni v létě relativně nenápadnou právnickou sérii Suits a nečekaně vytvořila pecku, kvalitami se blížící Hře o trůny a Homeland. Necelé dva měsíce před startem druhé sezóny se k dvanáctidílnému dramatu s odstupem vracíme a analyzujeme hlavní důvody loňského úspěchu. Neznalým navíc poskytneme hned několik důvodů, proč si tuto záležitost nesmějí nechat ujít alespoň již v blízké době na Prima COOL. „Kravaťáci“ si totiž zaslouží pozornost všech, kteří neodsuzují kombinaci seriózní právničiny a pořádné porce nadhledu.

Mike Ross je chytrák s fotografickou pamětí, avšak vystudoval leda tak vysokou školu zahálky. Při poněkud nepovedeném kšeftu s drogami se omylem zaplete do výběrového řízení na mladšího právníka v ohromném newyorkském korporátu. Tamějšímu svéráznému géniovi, ostrému právníku Harveymu Spectorovi, se však zalíbí a přijme jej i bez požadovaného diplomu pod svá křídla. Nevystudovaný filuta se tak zničehonic dostává do nejvyšší právní ligy na světě. Před ostatními předstírá, že vystudoval Harvard a během několika dní studia učebnic a místních know-how se stává nejlepším mezi uchy ve firmě. Snadno a rychle!

Z popisu děje může i nemusí být srozumitelné, že se celý příběh odehrává v humorné, nadnesené rovině. Jedná se o přesně tu míru nadhledu, která nám tak zoufale chybí u současného Scandal, novinky televize ABC. Suits se totiž neberou vůbec vážně a v zábavném scénáři kombinují to, co bylo v posledních letech tak trendy. Zaprvé, mají Harveyho Spectora. Sympatickou, profesně dokonalou a svým způsobem geniální postavu právníka, která jakoby z oka vypadla Sherlocku Holmesovi, Gregory Housovi a jim podobným. Spector je charismatický, vtipný a svým osobním životem velice tajemný. Herec Gabriel Macht sice není Laurie nebo Baker, ale role mu sedne, evidentně si ji užívá a záblesky geniality mu pohodlně věříte. Prkenný výkon z komiksového Spirita je zapomenut, leč nevěříme, že by Machta čekala v budoucnu nějaká zářná kariéra mimo televizi.

Zadruhé jsou Suits seriálem mapující rozličné právní případy. Leč se v první sezóně vyskytuje pár motivů, které postupují napříč epizodami, v globále firma neřeší žádný táhlý problém. Zatímco v jiných seriálech považujeme toto kouskování „co díl – to případ“ za stereotypní, Suits rozmanitost dílů a absence trvalejšího případu svědčí. Může za to nejen již zmíněná postava Harveyho Spectora, ale také třetí pilíř celého seriálu – výborné vedlejší postavy v čele se sympatickým podvodníčkem Mikem. Je velmi příjemné, že Mike neplní pouze roli Watsona, který se všemu diví a věčně netuší, co má dělat, ale má v seriálu své dějové opodstatnění. Kromě role hloupějšího side-kicka je příjemné sledovat, zda jeho podvod praskne, jestli podlehne kouzlu překrásné femme fatale Rachel a jak se porve se svojí minulostí.  

K Suits se zkrátka hodí onen anglický hojně využívaný výraz „feel good“. Na kabelové televizi se podařilo správně namíchat ingredience, které tvoří zábavný, napínavý a chytrý seriál zároveň. Pokud budou tvůrci i nadále rozdělovat důležitost na všechny významnější postavy právnického týmu, může se stát z příjemného překvapení loňského léta několikaletý držák. Nové epizody bychom se měli dočkat již 16. června – start česky nadabované první série na Primě COOL by navíc měl být oznámen co nevidět.

Verdikt

avatar9/10

Krasa


Hodnocení čtenářů

  • avatar10/10

    Arthur

  • avatar9/10

    Marc

  • avatar8/10

    Vardant

  • avatar8/10

    Huntelaar

  • avatar10/10

    Amelie.cz

  • avatar9/10

    Davies182

  • avatar6/10

    Ravenous

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace