Alias | 2001-2006
csfd  imdb
hrají: Jennifer Garner, Michael Vartan, Ron Rifkin, Victor Garber

Alias: Recenze

imf

Když se řekne A, musí se říct i B. Po Abramsově Lostu tak do naší seriálové rubriky přichází jeho starší, ale neméně úspěšný Alias. Ještě bych chtěl fanoušky seriálů upozornit, že nové tituly budou přibývat max. tempem 1-2 týdně. Nejsme stroje. :) Teď už ale zpátky k SD-6. Je poměrně smutné, že z nové vlny amerických seriálů dopadl tenhle bezkonkurenčně nejhůř. Nova jej od začátku hodila na jedenáctou hodinu večerní, opatřila ho neskutečně debilním popiskem (studentka Sydney Bristow léta po světě a zachraňuje všechno možné...) a také dost unylým dabingem, ve kterém třeba postava psychotického vynálezce Marshalla nemůže vyniknout. Přitom i první sezóna Aliasu je hodná pozornosti, už proto že se ve své podstatě jedná o hranou adaptaci populární počítačové hry No One Lives Forever. :) Sydney je takovou ženskou verzí Jamese Bonda, ale zatímco u agenta 007 jsme nikdy neviděli za roh jeho postele, u Sydney si užijeme její akční eskapády ve stejné míře jako osobní život, ať už jde o kličkování před kamarády (jak ses dneska měla? ale jo, v práci byl nějaký požár (=odpálila jsem mrakodrap v Šanghaji), ale všechno se vyřešilo (=nechytli mě)), neustálé spory se svým otcem nebo dilema plynoucí z toho, že pracuje pro zloduchy a musí se tvářit, že jí to baví.

V každém díle projedeme minimálně tři světové lokace (a Abramsovy hrátky s lokacemi a kamerovými filtry, vystihujícími místní atmosféru, jsou jednoduše kouzelné) a Sydney vystřídá pět-šest převleků. Je to špionážní akce v tom nejlepším slova smyslu, pokud se tedy Jennifer Garner nerozhodne pěstovat kung-fu (ale i to se postupem času zlepšilo), ale seriál skutečně stojí především na překotném ději a kvalitním hereckém obsazení. Tam kde je 24 hodin neortodoxní a CSI příjemné, tam je Alias... sofistikovaný, učesaný a občas i přelomový. Je to vidět zejména na druhé sezóně, kdy Abrams dostal víc peněz a ponořil se do problémů hlavní hrdinky skutečně po hlavě. Velká škoda že většina český diváků to se seriálem vzdala po několika dílech, protože Alias ve druhé sezóně skutečně exceluje, aby to pak mírnými poklesy udržel na velmi slušné úrovni až do finální páté sezóny, která byla odvysílána letos. A pokud bych vás měl ještě něčím nalákat, prozradím, že v několika dílech se objeví v mimořádně vyšinuté roli sám Quentin Tarantino a že od třetí sezóny výše se Sydney podívá i do Prahy. A Jennifer Garner mluví česky o poznání líp než Tom Cruise.