Coma: Recenze minisérie
11:00 | 10.09.2012 |
Budou to již tři týdny, co nás v pondělí ráno zaskočila zpráva o sebevraždě Tonyho Scotta. I když jsem tomu nějakou dobu nemohl uvěřit, v hlavě jsem si už probíral jeho filmy, co si večer pustím a hlavně jsem přemýšlel nad tím, co už nikdy jeden z mých nejoblíbenějších režisérů nenatočí, respektive, na čem pracoval naposledy. Začal jsem tedy na filmové databázi hledat jeho poslední projekty a narazil jsem na Coma, kde Tony Scott spolupracoval coby "executive produce" společně se svým bratrem Ridleym. Pojďme se podívat, jak tahle celkem zajímavě obsazená a scottovskou záštitou obdařená záležitost dopadla.
Dvoudílná minisérie americké kabelovky A&E sleduje mladou medičku Susan Wheeler v podání Lauren Ambrose (Odpočívej v pokoji), která nastupuje na praxi v nemocnici Memorial. Přespříliš starostlivá a až nechutně empatická studentka si všimne nezvyklého množství komatózních případů. Začne se tak šťourat v něčem, co měla raději nechat být. Nikdo jí z počátku samozřejmě nevěří, to však Susan neodradí a dál pátrá v záznamech a vyptává se kolem. Naštěstí pro ni nakonec nezůstane sama, komu nezvyklý počet pacientů v bezvědomí přijde podivný. Čím více odkrývá tajemné spiknutí, tím více se objevuje překážek, které ji mohou stát nejen kariéru, ale i život.
Bohužel nemám možnost srovnání se stejnojmennou knižní předlohou Robina Cooka z roku 1977 nebo s dřívějším filmovým zpracováním od Michaela Crichtona s Michaelem Douglasem a Genevieve Bujold v hlavních rolích, takže do porovnávání změn, kterých nová adaptace doznala hned několik, se pouštět nebudu.
Thrillery z nemocničního prostředí byly právě v 70. a na počátku 80. let hodně oblíbené. Dnes je však situace trochu jiná a nové Coma, to má trochu těžší, než by tomu bylo před lety. Konspirační zápletka o takové trochu větší farmě na lidské orgány je tak trochu úsměvná, neubírá to však na napínavosti celého příběhu.
Herecké obsazení by na první pohled mohlo slibovat zajímavou podívanou. Kromě již zmiňované Lauren Ambrose se zde totiž objeví i James Woods, Geena Davis nebo třeba Richard Dreyfuss. Problém je však hlavně v jednotlivých postavách. U většiny z nich – kromě toho, že jim to prostě nevěříte – nevíte, jestli chtějí hlavní hrdince pomoci, nebo jí vrazí skalpel do zad, jakmile se k nim otočí zády. Za zmínku tak stojí pouze výkon Ambrose, Richarda Dreyfusse, Michaela Westona a Ellen Burstyn, která si svou roli opravdu užívá. Naopak botoxem vypíchaná Geena Davis má škálu výrazových prostředků asi stejně bohatou jako Kristen Stewart.
Zatímco první část je čistokrevný thriller, kde se jednak seznamujeme s postavami, se vztahy v nemocnici a Susan začíná poodkrývat tajemství nedalekého zařízení, které pečuje o pacienty v kómatu, druhá má spíš hororový nádech a v mnoha ohledech je už hodně mimo. Objevují se zbytečné snové sekvence, některé postavy přidávají na nelogičnostech ve svém chování a zvlášť ke konci je to už řádně přitažené za vlasy. Honička na škole a v márnici je sice povedená, ale opravdu by nemusela být tak dlouhá. A vůbec by tomu prospěl větší zásah střihače a výsledná stopáž by mohla být klidně i o třetinu kratší.
Celkově vzato není Coma nijak špatná podívaná. Je to v podstatě řemeslně dobře natočený thriller s několika dobrými hereckými výkony a momenty. Bohužel ani dohled dvou režisérských ikon však nezaručil vybřednutí z bahna průměrnosti.
Verdikt
Dr.Z
Vaše hodnocení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry