Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Dobré ráno, Brno! | 2023
csfd  imdb
režie: Jan Prušinovský
hrají: Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowská, Tereza Volánková

Dobré ráno, Brno!: 1. řada


ikona
tomasmy
BrnoČeská televizedobré ráno brnoJan Prušinovský
Dycky Brno? 

Pokud jste si kladli otázku, kam se z Nymburka přestěhoval Prušinovského Trpaslík, tak teď už to víte. Do Brna. To jenom úplně na okraj, seriál totiž nabízí zajímavých věcí mnohem víc, ač to tak ze začátku vůbec nevypadá.  Komedie o tom, jak to vypadá (samozřejmě s vydatnou porcí nadsázky, asi) v ranním vysílání České televize, je totiž další poctivou komediální trefou. Jen bohužel tentokrát chvíli trvá, než si to celé sedne a rozjede. A bohužel to trvá celou první polovinu seriálu. Naštěstí to ale i tentokrát všechno dopadlo dobře, a já jsem se na své oblíbené postavy s každým dalším týdnem těšil víc a víc. Česká televize má body nahoru už jenom za to, že má koule a nebojí si udělat si srandu sama ze sebe, tvůrce Mostu! a Okresního přeboru má ale opět nápadů mnohem víc. Recenze sice přichází trochu později, než by se slušelo (ale co se divíte, když mám psát o Brně), ale konečně je tady. A bude vesměs pozitivní.   

Premisa seriálu je jednoduchá. Osmero epizod přináší samostatné příběhy, provázanost mezi nimi je jen minimální a přímo na sebe navazují jen poslední dvě, což je sympatická změna. Na druhou stranu právě kvůli tomuto konceptu jsem brzy nabyl dojmu, že se seriál ve finále nestihne uspokojivě uzavřít. To se nakonec opravdu potvrdilo, seriál končí cliffhangerem jako Brno, nicméně druhá série je potvrzena, takže to naštěstí nijak nevadí.

Ani castingu není co vytknout, obsazení je, jak je ostatně u Prušinovského zvykem, skoro až geniální - ačkoliv zrovna v případě Jana Kolaříka v roli režiséra Mirky se o tom ani nedá diskutovat, protože to prostě tak je - mimochodem, všímejte si toho, co má na sobě, jeho trička jsou naprosto v topu. Bavil mě taky Ondřej Kokorský jako včelař Cyril, jenž chce každé vysílání zpestřit vyprávěním vtipů, bavila mě Zuzana Zlatohlávková v roli Radky Vrbíkové, která zase pro změnu šňupe a bavili mě i všichni ostatní - ve výborně napsaných a ještě lépe zahraných postavách prostě problém rozhodně není. Speciální zmínku si tady pak zaslouží ještě Vojtěch Hrabák jako dramaturg pořadu Šmarda a má oblíbenkyně z ostravského Míru Beáta Hrnčiříková v roli Mirkovy dcery. 

 

Se samotnou kvalitou seriálu je to složitější, což je zrovna v tomhle případě a s tímhle námětem opravdu škoda (taky jako Brno). Než se to celé rozjede a usadí, spousta diváků si určitě řekne, že tenhle seriál nedokouká, protože je zcela průměrný, jen málokdy opravdu vtipný a chvílemi dokonce debilní. U prvního dílu se to samozřejmě dá ještě pochopit, ten je vyloženě seznamovací a nic zajímavého a památného nepřináší, ale bohužel to platí i o dílu následujícím (který je jen o něco lepší) a dílu dalším (ten je regulérně nejhorší a nejtrapnější ze všech). Opravdu dobrá podívaná - nepochybuji o tom, že i z tohoto seriálu se stane kult - začíná až dílem čtvrtým. A pak už se jenom strmě stoupá nahoru a každý díl je lepší než ten předchozí, a to minimálně o celá prsa Haliny Pawlowské. 

Pátý díl už je vysoká škola geniálního humoru, jehož hlavní náplní je soupeření Brna a Ostravy, hromada geniálních hlášek a absolutním vrcholem je pak setkání obou televizních redakcí na benzince a debata o Jiřím Strachovi. V šestém díle pro změnu režisér Mirek a dramaturg Šmarda zamíří do Prahy na natáčení StarDance. Samotné prostředí taneční soutěže včetně Marka, Terezy, kompletní poroty a hvězdných tanečníků je sice trestuhodně nevyužito, ale parádní děj (odehrávající se sice i v Brně, ale zcela mimo studio) to bohatě vynahrazuje. Epizoda sedmá je pak naprostým hereckým koncertem všech zúčastněných a luxusním nápadem, který by unesl daleko, ale opravdu daleko vyšší stopáž. Konzistentní, ostré, supervtipné a s brutální odzbrojující pointou. A právě tady nejvíc vynikne mimořádný komediální talent Jana Kolaříka, který sice vyniká v každém díle, ale to, co předvádí tady, je opravdu mazec! Osmý díl se pak ostře pouští přímo do vedení ČT a končí oním zmiňovaným cliffhangerem. A já jsem rád - u všech seriálů Jana Prušinovského mě vždycky maličko (a jen chvíli) mrzelo, že se nedočkáme pokračování. Trpaslík ani Most! ho ani nikdy mít neměli, Okresní přebor a Čtvrtá hvězda by klidně i pokračovat mohli - kdyby na další díly došlo, ani u jednoho seriálu by to nedělalo dobrotu. Dobré ráno si o pokračování vyloženě říká a potenciál na další a další díly je skutečně enormní - takže to, že se ho dočkáme je opravdu vynikající zpráva. Jsem opravdu zvědav, kam až je to Prušonovský schopen ještě vytáhnout.    .  

 

Na druhou stranu je rozhodně co zlepšovat. Studio ranního vysílání bývá samozřejmě plné hvězdných hostů, kteří jsou sice do jednoho vynikající, ale naplno využitá je jenom část z nich - přítomnost Haliny Pawlowské, Patrika Hartla či JůHeláků se dala jistě vytěžit mnohem víc a lépe. Takový Jiří Pavlica se s pár dalšími sice vyřádil dostatečně, ale kdyby se ubralo například na fekálních humorech, mohli dojem zanechat i jiní. Ze scenáristického průměru se seriál dostal až na vrchol, snad všechny postavy se mají kam posouvat a televizní prostředí je vděčné, tak snad si seriál laťku své druhé poloviny nadále udrží. Pokud se řadíte mezi fanoušky předešlých Prušinovského seriálů a Brno vám nesedlo (nedivil bych se), dejte mu šanci. Já naštěstí vytrval a opravdu jsem nemohl udělat lépe. Sem tam je sice v tomhle městě nějaká ta fekálie (a i na můj vkus je jich trošičku víc, než by se hodilo) a blbý vtip, ale ve výsledku je Brno naštěstí další luxusní komedie, která se ani tentokrát nebojí být ostrá a někdy nelístostná a zachází hezky za hranu. Spokojenost.

---
Autor: Tomáš Mysliveček
Foto: Česká televize

Verdikt

avatar8/10

tomasmy

Navzdory průměrné první polovině, která je občas vyloženě mizerná a trochu kazí celkové hodnocení, jsem nakonec náramně spokojen. Dobré ráno, Brno! je další komediální hit, která si kultovní status rozhodně zaslouží. Po slabším rozjezdu výborná podívaná.

Dobré ráno, Brno!: Pilot


ikona
Spooner
Jak se uvedla nová česká komedie od tvůrce Okresního přeboru a MOSTu? 

Na filmovém poli sice režisér Jan Prušinovský podle mnohých loni zavrávoral s rozpačitě přijatým Grand Prix, na tom seriálovém si však drží takřka bezchybnou bilanci. Většina jeho kousků totiž nejen, že u nás kope komediální nadstandard, ale staly se z nich také mnohdy solidní kulty. Máme tu od něj už opravdu kultovní Okresní přebor, neprávem trochu zapadlého (a skvělého) Trpaslíka, solidní Čtvrtou hvězdu a v neposlední řadě i fenomén MOST! A nyní k nim tvůrce s Českou televizí přidává další kousek z naprosto odlišného prostředí, v němž se však tentokrát musel obejít bez scenáristické podpory Petra Kolečka. Je ovšem zákulisí televizní ranní show pro diváky natolik poutavé, aby utáhlo celý seriál?

Dostáváme se tak za kamery ranního pořadu Dobré ráno! z brněnské sekce České televize. Máme tu životem unaveného režiséra Mirka, začínající mladou rosničku Andreu, drbající ženské z maskérny, místního kuchaře a v neposlední řadě i dvojici moderátorů – rádoby vtipálka Cyrila a Radku, která se snaží s postupujícím věkem bojovat pomocí tuny make-upu a koksu. Sledovanost ovšem klesá a tahle partička se musí hodně snažit, aby přivábila diváky zpátky. A jak se dá čekat, nic nepůjde při natáčení podle plánu a diváky čeká spousta bizarních situací.

Budou tyto momenty ale také vtipné? Po první epizodě si tím nejsem stoprocentně jistý. Prušinovský ani tentokrát nezapře svůj jasný rukopis a věci, jež patří snad ke všem jeho kouskům – podivné postavičky a outsidery, ulítlý humor, důraz na osobité a co nejvíce přirozené dialogy a samozřejmě nechybí ani šílené a často dost sprosté momenty. V tomhle případě se tvůrce opravdu nedrží při zemi a už v první epizodě nás čeká eskapáda se psím lejnem či záběry na penis. A nutno říct, že v některých scénkách díl hezky funguje a ukazuje Prušinovského přesně tak, jak ho máme rádi. Problém je, že těch pasáží dosud není tolik, jak bychom si přáli.

Úvodní epizoda totiž jede tak nějak na půl plynu. Ano, máme tu bizarní charaktery, ty ale divákovi zatím moc k srdci nepřirostou. Máme tu samozřejmě i podzápletky a televizní hosty, z nichž mohou vzejít další bláznivé gagy a scénky. Ani ty ovšem nejsou vymačkány na maximum a negradují tolik, jak jsem od Prušinovského zvyklý. Slovní výměny a dialogy pak nesviští tak sebejistě a přirozeně. Známý autor si zkrátka svými předchozími díly nastavil komediální laťku tak vysoko, že i když se u Dobrého rána divák občas zasměje, najednou mu to přijde nějak málo. I když pořád je první díl vtipnější a nápaditější než většina žánrové konkurence.

Dobré ráno, Brno! tedy zatím přesně zapadá do Prušinovského stylu a trademarků, zároveň z nich ale nedokáže vytřískat úplně maximum a pohybuje se spíš v mírně nadprůměrných vodách. Seriál navíc dosud působí dojmem, že v porovnání s MOSTem! či Trpaslíkem, kteří se točili i okolo společenských otázek a dokázali nastavovat zrcadlo, bude novinka jen oddychovou blbinou a jednohubkou, v níž chce autor prostě ukázat, jak šíleně to může vypadat během televizního vysílání. Což nemusí být nutně špatně, ale v porovnání s předchozími tituly tento brněnský náhled přeci jen mírně ztrácí. Ale třeba má Prušinovský v rukávu ještě mnoho trumfů. Doufejme tedy, že to zábavnější nás teprve čeká.

---

Autor: Milan Rozšafný
Foto: Česká televize
 

Verdikt

avatar6/10

Spooner

Režisér Jan Prušinovský tentokrát zamířil do zákulisí ranního televizního vysílání a ukazuje nám další várku podivných postaviček a trhlých situací. Bohužel to ovšem zatím jede po zábavné i scenáristické stránce na půl plynu a divák cítí, že potenciál je o něco výš. Zábavná jednohubka by se tu však mohla dostavit.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace