Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Dobré ráno, Brno! | 2023
csfd  imdb
režie: Jan Prušinovský
hrají: Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowská, Tereza Volánková

Dobré ráno, Brno!: 2.řada


ikona
tomasmy
Dobré ráno, Brno
Nuda v Brně? 
Dobré ráno, Brno! bylo v loňském roce úžasným zjevením. Přestože byl pod ním podepsán Jan Prušinovský, z počátku moc nenasvědčovalo tomu, že se by měl seriál kvalitou jakkoliv blížit jeho předchozím seriálovým projektům. Jenomže pak, přesně v polovině série, se cosi stalo a seriál kvalitou raketově vyletěl nahoru. Každý další díl byl lepší než předchozí, Prušinovský chrlil jeden fantastický fór za druhým a herci i diváci se náramně bavili. Zároveň s každou další půlhodinou bylo stále jasnější, že tenhle seriál pravděpodobně pokračovat bude. Pokračování v podobě dalších osmi dílů bylo potvrzeno velmi záhy po Mirkově pádu z okna, takže Česká televize mohla opět vysílat hned od ledna. No a teď už je zase konec. Tentokrát vše nasvědčuje tomu, že jde o definitivní stav a já vám v tradičně opožděné recenzi prozradím, jestli se roční čekání vyplatilo. 
 
 

Inu, řekněme, že kvalitě své předchůdkyně druhá řada nedosahuje žádným způsobem. Úvod dvojky je jsuper, jenom v něm zoufale chybí Jan Kolařík, na druhou stranu je zde naprosto geniální výstup Václava Marhoula, domácího kutila. Jeho návštěva hravě pleskne přes prsty snad všechny hvězdné hosty z první série. Skvělé bylo sledovat vyvíjející se vztah Šmardy a Johany v podání skvělého Vojtěcha Hrabáka a neodolatelné Beáty Hrnčiříkové. Fajn byla taky linka rosničky Áji a moderátora Cyrila vrcholící jejich návštěvou v Sado Mama. Tradičně skvělé bylo i dění ve studiu Dobrého rána, ale po stránce humoru seriál už od začátku dost drhne. Moc zábavných momentů tu není, občas dojde i na nějaký ten trapný humor, šíleně pitomou hostovačku Dany Morávkové a Lubora Šplíchala jako Andreiných rodičů a nic nezakryje fakt, že chudák Jan Kolařík tady nemá moc co hrát. Celý seriál si pro sebe nově krade Dušan Hřebíček jako šéf brněnské ČT Ivo Plíhal, což ale rozhodně není špatná zpráva, ba právě naopak.
 
 

Druhé Brno rozhodně není žádný průšvih, ale zatímco první řada těžila zejména z televizního vysílání (a rivality mezi Brnem, Prahou a Ostravou), tentokrát se příběh zaměřuje hlavně na postavy. Na jednu stranu je to sice příjemně osvěžující, na druhou stranu možná právě kvůli tomu je tolik rozkolísaná. Máme tu sice jakž takž sympatickou linku Vítka a Johany, ale pak také vcelku nudné soužití Radky a Mirka. Zatímco z Mirka se definitivně stává protivná postava, jež ztratila vše, kvůli čemu byla minule vlastně sympatická, s Radkou v podání Zuzany Zlatohlávkové je to zajímavější - ta má co hrát neustále, protože Radce se naskytne příležitost splnit si konečně svůj herecký sen, jenomže tady nastává další kámen úrazu - linka s experimetální divadelní hrou Daniely Špinar, linoucí se celou druhou polovinou, mě totiž vůbec, ale vůbec nebavila - a opět, pár vtipných momentů jednou za čas to úplně nemá šanci zachránit.
 
 

Druhá řada Brna je nejsilnější v epizodních zápletkách. Když je na scéně Marhoul, v televizi Den otevřených dveří, když v Dobrém ránu jedou podle roky starého dramaturgického plánu či když se kostymérka Pája a kuchař Slávek snaží přistihnout všežravou maskérku Bohunu při činu, je to opět staré dobré Brno. Zábavný byl i díl věnovaný Johaně (předposlední) a když se děj odehrává ve studiu, je pořád radost ho sledovat. Jinak je to ale s kvalitou druhé řady doslova jako na houpačce. Mnohokrát je vidět, že nápady chybí a tvůrci vaří z vody. Slabší díl sice střídá lepší, ale kvalit prvních osmi bohužel nedosahuje ani jeden. A nejlepší je hned ten první. Finále, z něhož jsem byl opravdu hluboce zklamán, je pak už vyloženě nevtipné a nezajímavé (až na závěrečné dovětky), takže je určitě jedině dobře, že nám v nich tvůrci dali jasně najevo, že pokračovat nehodlají.
 
 

Tenhle seriál tak rozhodně na vrcholu neskončil. Sice znovu nalákal k účinkování celou řadu hvězdných hostů, bohužel ale až na režiséra Nabarveného ptáčete není ani jedna hostovačka nijak zajímavá. Ani do České televize se tady už moc nestřílí, což je taky škoda. Ve výsledku jsem se sice vždy těšil na další díl, ale pár úsměvných momentů za každou půlhodinu není příliš dobré vysvědčení. Druhá řada rozhodně není zbytečná, jen si prostě zaslouží lepší péči. Ale soundtrack umí Prušinovský pořád vybrat geniálně. 
 
---
 
Autor: Tomáš Mysliveček
Foto: Česká televize
Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar6/10

tomasmy

Druhá řada zdaleka nedosahuje kvalit té první. Je mnohem rozkolísanější než její předchůdkyně a celkově mnohem slabší. Humoru je pomálu a už příliš nefunguje, dobré vtipy střídají ty horší, těch je ale mnohem víc. Dění ve studiu by mohlo být více, práce s postavami je celkem fajn, bohužel ji ale zabíjí nudné finále. Ve výsledku je druhé Brno vlastně zklamání.

Dobré ráno, Brno!: 1. řada


ikona
tomasmy
Dycky Brno? 

Pokud jste si kladli otázku, kam se z Nymburka přestěhoval Prušinovského Trpaslík, tak teď už to víte. Do Brna. To jenom úplně na okraj, seriál totiž nabízí zajímavých věcí mnohem víc, ač to tak ze začátku vůbec nevypadá.  Komedie o tom, jak to vypadá (samozřejmě s vydatnou porcí nadsázky, asi) v ranním vysílání České televize, je totiž další poctivou komediální trefou. Jen bohužel tentokrát chvíli trvá, než si to celé sedne a rozjede. A bohužel to trvá celou první polovinu seriálu. Naštěstí to ale i tentokrát všechno dopadlo dobře, a já jsem se na své oblíbené postavy s každým dalším týdnem těšil víc a víc. Česká televize má body nahoru už jenom za to, že má koule a nebojí si udělat si srandu sama ze sebe, tvůrce Mostu! a Okresního přeboru má ale opět nápadů mnohem víc. Recenze sice přichází trochu později, než by se slušelo (ale co se divíte, když mám psát o Brně), ale konečně je tady. A bude vesměs pozitivní.   

Premisa seriálu je jednoduchá. Osmero epizod přináší samostatné příběhy, provázanost mezi nimi je jen minimální a přímo na sebe navazují jen poslední dvě, což je sympatická změna. Na druhou stranu právě kvůli tomuto konceptu jsem brzy nabyl dojmu, že se seriál ve finále nestihne uspokojivě uzavřít. To se nakonec opravdu potvrdilo, seriál končí cliffhangerem jako Brno, nicméně druhá série je potvrzena, takže to naštěstí nijak nevadí.

Ani castingu není co vytknout, obsazení je, jak je ostatně u Prušinovského zvykem, skoro až geniální - ačkoliv zrovna v případě Jana Kolaříka v roli režiséra Mirky se o tom ani nedá diskutovat, protože to prostě tak je - mimochodem, všímejte si toho, co má na sobě, jeho trička jsou naprosto v topu. Bavil mě taky Ondřej Kokorský jako včelař Cyril, jenž chce každé vysílání zpestřit vyprávěním vtipů, bavila mě Zuzana Zlatohlávková v roli Radky Vrbíkové, která zase pro změnu šňupe a bavili mě i všichni ostatní - ve výborně napsaných a ještě lépe zahraných postavách prostě problém rozhodně není. Speciální zmínku si tady pak zaslouží ještě Vojtěch Hrabák jako dramaturg pořadu Šmarda a má oblíbenkyně z ostravského Míru Beáta Hrnčiříková v roli Mirkovy dcery. 

 

Se samotnou kvalitou seriálu je to složitější, což je zrovna v tomhle případě a s tímhle námětem opravdu škoda (taky jako Brno). Než se to celé rozjede a usadí, spousta diváků si určitě řekne, že tenhle seriál nedokouká, protože je zcela průměrný, jen málokdy opravdu vtipný a chvílemi dokonce debilní. U prvního dílu se to samozřejmě dá ještě pochopit, ten je vyloženě seznamovací a nic zajímavého a památného nepřináší, ale bohužel to platí i o dílu následujícím (který je jen o něco lepší) a dílu dalším (ten je regulérně nejhorší a nejtrapnější ze všech). Opravdu dobrá podívaná - nepochybuji o tom, že i z tohoto seriálu se stane kult - začíná až dílem čtvrtým. A pak už se jenom strmě stoupá nahoru a každý díl je lepší než ten předchozí, a to minimálně o celá prsa Haliny Pawlowské. 

Pátý díl už je vysoká škola geniálního humoru, jehož hlavní náplní je soupeření Brna a Ostravy, hromada geniálních hlášek a absolutním vrcholem je pak setkání obou televizních redakcí na benzince a debata o Jiřím Strachovi. V šestém díle pro změnu režisér Mirek a dramaturg Šmarda zamíří do Prahy na natáčení StarDance. Samotné prostředí taneční soutěže včetně Marka, Terezy, kompletní poroty a hvězdných tanečníků je sice trestuhodně nevyužito, ale parádní děj (odehrávající se sice i v Brně, ale zcela mimo studio) to bohatě vynahrazuje. Epizoda sedmá je pak naprostým hereckým koncertem všech zúčastněných a luxusním nápadem, který by unesl daleko, ale opravdu daleko vyšší stopáž. Konzistentní, ostré, supervtipné a s brutální odzbrojující pointou. A právě tady nejvíc vynikne mimořádný komediální talent Jana Kolaříka, který sice vyniká v každém díle, ale to, co předvádí tady, je opravdu mazec! Osmý díl se pak ostře pouští přímo do vedení ČT a končí oním zmiňovaným cliffhangerem. A já jsem rád - u všech seriálů Jana Prušinovského mě vždycky maličko (a jen chvíli) mrzelo, že se nedočkáme pokračování. Trpaslík ani Most! ho ani nikdy mít neměli, Okresní přebor a Čtvrtá hvězda by klidně i pokračovat mohli - kdyby na další díly došlo, ani u jednoho seriálu by to nedělalo dobrotu. Dobré ráno si o pokračování vyloženě říká a potenciál na další a další díly je skutečně enormní - takže to, že se ho dočkáme je opravdu vynikající zpráva. Jsem opravdu zvědav, kam až je to Prušonovský schopen ještě vytáhnout.    .  

 

Na druhou stranu je rozhodně co zlepšovat. Studio ranního vysílání bývá samozřejmě plné hvězdných hostů, kteří jsou sice do jednoho vynikající, ale naplno využitá je jenom část z nich - přítomnost Haliny Pawlowské, Patrika Hartla či JůHeláků se dala jistě vytěžit mnohem víc a lépe. Takový Jiří Pavlica se s pár dalšími sice vyřádil dostatečně, ale kdyby se ubralo například na fekálních humorech, mohli dojem zanechat i jiní. Ze scenáristického průměru se seriál dostal až na vrchol, snad všechny postavy se mají kam posouvat a televizní prostředí je vděčné, tak snad si seriál laťku své druhé poloviny nadále udrží. Pokud se řadíte mezi fanoušky předešlých Prušinovského seriálů a Brno vám nesedlo (nedivil bych se), dejte mu šanci. Já naštěstí vytrval a opravdu jsem nemohl udělat lépe. Sem tam je sice v tomhle městě nějaká ta fekálie (a i na můj vkus je jich trošičku víc, než by se hodilo) a blbý vtip, ale ve výsledku je Brno naštěstí další luxusní komedie, která se ani tentokrát nebojí být ostrá a někdy nelístostná a zachází hezky za hranu. Spokojenost.

---
Autor: Tomáš Mysliveček
Foto: Česká televize

Verdikt

avatar8/10

tomasmy

Navzdory průměrné první polovině, která je občas vyloženě mizerná a trochu kazí celkové hodnocení, jsem nakonec náramně spokojen. Dobré ráno, Brno! je další komediální hit, která si kultovní status rozhodně zaslouží. Po slabším rozjezdu výborná podívaná.

Dobré ráno, Brno!: Pilot


ikona
Spooner
Jak se uvedla nová česká komedie od tvůrce Okresního přeboru a MOSTu? 

Na filmovém poli sice režisér Jan Prušinovský podle mnohých loni zavrávoral s rozpačitě přijatým Grand Prix, na tom seriálovém si však drží takřka bezchybnou bilanci. Většina jeho kousků totiž nejen, že u nás kope komediální nadstandard, ale staly se z nich také mnohdy solidní kulty. Máme tu od něj už opravdu kultovní Okresní přebor, neprávem trochu zapadlého (a skvělého) Trpaslíka, solidní Čtvrtou hvězdu a v neposlední řadě i fenomén MOST! A nyní k nim tvůrce s Českou televizí přidává další kousek z naprosto odlišného prostředí, v němž se však tentokrát musel obejít bez scenáristické podpory Petra Kolečka. Je ovšem zákulisí televizní ranní show pro diváky natolik poutavé, aby utáhlo celý seriál?

Dostáváme se tak za kamery ranního pořadu Dobré ráno! z brněnské sekce České televize. Máme tu životem unaveného režiséra Mirka, začínající mladou rosničku Andreu, drbající ženské z maskérny, místního kuchaře a v neposlední řadě i dvojici moderátorů – rádoby vtipálka Cyrila a Radku, která se snaží s postupujícím věkem bojovat pomocí tuny make-upu a koksu. Sledovanost ovšem klesá a tahle partička se musí hodně snažit, aby přivábila diváky zpátky. A jak se dá čekat, nic nepůjde při natáčení podle plánu a diváky čeká spousta bizarních situací.

Budou tyto momenty ale také vtipné? Po první epizodě si tím nejsem stoprocentně jistý. Prušinovský ani tentokrát nezapře svůj jasný rukopis a věci, jež patří snad ke všem jeho kouskům – podivné postavičky a outsidery, ulítlý humor, důraz na osobité a co nejvíce přirozené dialogy a samozřejmě nechybí ani šílené a často dost sprosté momenty. V tomhle případě se tvůrce opravdu nedrží při zemi a už v první epizodě nás čeká eskapáda se psím lejnem či záběry na penis. A nutno říct, že v některých scénkách díl hezky funguje a ukazuje Prušinovského přesně tak, jak ho máme rádi. Problém je, že těch pasáží dosud není tolik, jak bychom si přáli.

Úvodní epizoda totiž jede tak nějak na půl plynu. Ano, máme tu bizarní charaktery, ty ale divákovi zatím moc k srdci nepřirostou. Máme tu samozřejmě i podzápletky a televizní hosty, z nichž mohou vzejít další bláznivé gagy a scénky. Ani ty ovšem nejsou vymačkány na maximum a negradují tolik, jak jsem od Prušinovského zvyklý. Slovní výměny a dialogy pak nesviští tak sebejistě a přirozeně. Známý autor si zkrátka svými předchozími díly nastavil komediální laťku tak vysoko, že i když se u Dobrého rána divák občas zasměje, najednou mu to přijde nějak málo. I když pořád je první díl vtipnější a nápaditější než většina žánrové konkurence.

Dobré ráno, Brno! tedy zatím přesně zapadá do Prušinovského stylu a trademarků, zároveň z nich ale nedokáže vytřískat úplně maximum a pohybuje se spíš v mírně nadprůměrných vodách. Seriál navíc dosud působí dojmem, že v porovnání s MOSTem! či Trpaslíkem, kteří se točili i okolo společenských otázek a dokázali nastavovat zrcadlo, bude novinka jen oddychovou blbinou a jednohubkou, v níž chce autor prostě ukázat, jak šíleně to může vypadat během televizního vysílání. Což nemusí být nutně špatně, ale v porovnání s předchozími tituly tento brněnský náhled přeci jen mírně ztrácí. Ale třeba má Prušinovský v rukávu ještě mnoho trumfů. Doufejme tedy, že to zábavnější nás teprve čeká.

---

Autor: Milan Rozšafný
Foto: Česká televize
 

Verdikt

avatar6/10

Spooner

Režisér Jan Prušinovský tentokrát zamířil do zákulisí ranního televizního vysílání a ukazuje nám další várku podivných postaviček a trhlých situací. Bohužel to ovšem zatím jede po zábavné i scenáristické stránce na půl plynu a divák cítí, že potenciál je o něco výš. Zábavná jednohubka by se tu však mohla dostavit.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace