Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Galavant | 2015-2016
csfd  imdb
tvůrce: Dan Fogelman
režie: Chris Koch
hrají: Joshua Sasse, Timothy Omundson, Mallory Jansen, Karen David, Vinnie Jones

Galavant: 2. sezóna


ikona
Spooner
Vyzpíval si hrdinný rytíř a jeho sebranka další povedenou sezónu? 

Pohádková parodie Galavant se v naší redakci těší celkem slušné oblibě. Už v první řadě si nás totiž stačili tvůrci získat svým ulítlým humorem, chytlavými melodiemi, svěžími nápady i hodně povedeným převrácením pohádkového žánru. Všichni navíc moc dobře věděli, jako ptákovinu že to vlastně točí, a nebáli se to zatraceně užít. První řada byla prostě prototypem správně uvolněné a i celkem originální zábavy. Na druhou řadu jsem se proto celkem hodně těšil. Doufal jsem, že tvůrci, kteří jen o vlásek unikli předčasnému zrušení, se svým fanouškům odvděčí ještě větší smrští gagů a šílených situací. Jenže toho jsme se tentokrát nedočkali a scenáristé se místo toho rozhodli mířit na jistotu. Jenže, bohužel pro nás, až na příliš velkou jistotu.

Na první pohled je přitom všechno v tom nejlepší pořádku. Tvůrci i napodruhé přichází s trefně pohádkovou, přitom však tak trochu trhlou, atmosférou, v níž se nám snaží servírovat jeden šílený gag za druhým. Scénář si dělá konstantně srandu nejen z pohádkových klišé, ale také sám ze sebe a dojde také na pár fórků ohledně takřka předčasného zrušení či samotného seriálového formátu. A na diváka to pořád celkem funguje, úsměv vám po většinu stopáže z tváře nezmizí a člověk má i tentokrát pocit, že se všichni zúčastnění přijeli na plac zejména hodně pobavit. A na výsledku je ona odlehčená atmosféra pořád hodně znát. Z hlavní dvojice této řady, sympaťáka Joshua Sasse a stále bezkonkurenčního Timothy Omundsona, se navíc stala skvěle sehraná dvojka, Vinnie Jones jim zdatně sekunduje a Mallory Jansen je pořád za nejvíc sexy mrchu široko daleko. Zdánlivě si tak nemá divák moc na co stěžovat a dostává skoro totéž, co minulý rok. A v tom se možná skrývá ten hlavní problém.

I přes dobrou náladu, kterou člověk při sledování druhé série má, jsem se zkrátka nemohl zbavit dojmu, že z toho tentokrát šlo vytřískat ještě daleko více. Sympatických nápadů a potenciálně zajímavých dějových zákrut tu byla plná řada. Jenže tvůrci ovšem místo toho, aby se pořádně utrhli ze řetězu, přepnou na autopilota a odmítají jakkoliv riskovat. Ano, pořád se na to hezky kouká, ždímání osvědčeného receptu z první štace je však místy až příliš znatelné a některé gagy a humorné situace již nefungují podle tvůrčích představ. To se týká hlavně neustálého opomínání na skoro zrušení seriálu, jež začne být po chvilce už dost otravné. Také hvězdné cameo roličky nejsou většinou prakticky nijak zvlášť využité a pocit, že scenáristé letos jedou na půl plynu, se s každou další epizodou zvětšuje.

To se týká také hudebních čísel, jež už zde jsou, proč si to nepřiznat, vlastně celkem do počtu. Ano, pár vtipnějších a chytlavějších textů se najde. Nudnějších a zaměnitelných melodií ovšem v této řadě nebezpečně přibylo. Tvůrci se nebojí dokola opakovat několik stejných melodií a ani taneční choreografie nepůsobí ve většině případů tolik svěže a nápaditě, jako v případě loňských dobrodružství. Zatímco loni hudební stránka patřila mezi hlavní klady seriálu, letos zkrátka tahá za ten kratší konec provazu a stává se spíše nutným doplňkem.

Ne, Galavant rozhodně není špatným seriálem a pořád zabaví více, než většina naprosto průměrných a rutinních kolegů. Jen jsem se prostě nemohl zbavit dojmu, že z tohoto světa se dalo letos vytěžit ještě daleko více a scénář hlavně v druhé polovině sezóny opovážlivě mrhá potenciálem. A to je škoda také proto, že třetí série se s největší pravděpodobností už opravdu nedočkáme. Jasný, to samé jsem psal i u recenze první řady. Když finále vašeho seriálu ale sledují pouhé dva miliony diváků, je odklepnutí další sezóny stejnou utopií, jako že se Vinnie Jones naučí zpívat. Aspoň, že se tvůrci poučili z chyb ve finále první řady a osudy většiny postav stihli uzavřít. I přes podstatné chybičky tak musím přiznat, že mi hrdinný Galavant a trhlý král Richard budou vlastně chybět. Podobně šílených kousků, jež vás i ve svých slabších chvilkách nabijí dobrou náladou, je totiž stále jako šafránu.

Verdikt

avatar6/10

Spooner

Galavant: Úvod 2. řady


ikona
Sam.Vimes
Jak se povedl návrat zpívajícího rytíře Galavanta? 

Muzikálově-komediální a středověce-pohádkový seriál Galavant se vrací zpátky na obrazovky. Loni ve své první řadě bojoval titulní hrdina s jinými rytíři, králi, piráty a hlavně s nízkou sledovaností, nevzdal se však a tak se teď můžeme bavit o tom, jak se povedl rozjezd druhé série.


Navazuje se tam, kde první řada končila, tj. princezna Isabella je vězněna svým nastávajícím manželem a dvanáctiletým bratrancem v jedné osobě zatímco Galavant a (bývalý?) král Richard putují za záchranou ženy jednoho a království druhého. Dá se čekat, že jim cesta s různými zastávkami a odbočkami zabere většinu řady a ke shledání milenců dojde až ve finále řady, o napínavý příběh tu ale vážně nejde. Taky se stejně jako v první řadě objeví ve většině dílů nějací ti hvězdní hosté a začíná se ve velkém – hned v prvním díle druhé série si jednu skladbu vystřihne Kylie Minogue, kterou si můžete pamatovat jako Doctorovu společnici z jednoho speciálu Doctora Who nebo jako… ach ano, asi nejslavnější australskou zpěvačku.


Muzikálová vystoupení jsou na obdobné úrovni jako loni, hudba je takový ten neurážející americký muzikálový standard jak jej znáte třeba z různých hudebních čísel moderátorů udělování cen. Nekoná se tedy žádný Jesus Christ Superstar, zábavné texty jsou pro tvůrce důležitější než skutečně dobrá hudba. I tak ale písničky dokážou být tu více, tu méně chytlavé. Trochu paradoxně Galavant funguje lépe v komediální rovině než v muzikálové, oba nové díly jsou nabité povedenými vtípky, jež parodují všechny možné středověké nebo fantasy prvky a najde se i trefný odkaz na Hru o trůny. Z celého seriálu sálá velice pohodová atmosféra a všichni zúčastnění si evidentně blbnutí před kamerou maximálně užívají. Z hereckého obsazení je hlavní výhrou Timothy Omundson se svým králem, je ho jednoduše radost sledovat, v patách jsou mu pak především další záporáci (nebo „záporáci“), tj. Vinnie Jones a Mallory Jansen jako bývalý králův pobočník Gareth a královna Madalena.


Galavant se zkrátka vrací s další porcí ulítlé zábavy, které hraje do karet i jistá jedinečnost. Koneckonců, kolik dalších fantasy muzikálů se momentálně vysílá? Celý seriál je vlastně tak trochu jako vtíravá rádiová melodie – možná neoslní hned na první dobrou, ale stejně si ji poslechnete nebo sami vyhledáte a pustíte znova a ještě jednou... a pak se přistihnete, že si ji broukáte při čekání na autobus. Rozhodně je moc dobře, že jsme se i přes nepřesvědčivé ratingy druhé řady dočkali, v televizi je díky ní o něco veseleji.

Verdikt

avatar7/10

Sam.Vimes

Galavant: 1. sezóna


ikona
Spooner
Stala se muzikálová šílenost prvním pořádným překvapením letošního roku? 

Neotřelý Galavant působil na začátku ledna na seriálové scéně trochu jako svěží vítr. Místo okoukaných detektivů, upírů či comicsových hrdinů jsme dostali pohádkový muzikál, který se však nebral vůbec vážně a ještě si svými šílenými hudebními čísly stačil dělat úspěšně srandu ze žánrových klišé. Stačil ale hrdinný rytíř ve své pouhé osmidílné štaci naplno využít momentu překvapení a naservírovat nám vtipný a neokoukaný titul? Namlsaný diváku, div se, ono to opravdu celkem vyšlo.

Uzpívaná pohádková parodie totiž naštěstí po většinu epizod nepolevila ze svižného tempa a servíruje nám vtipnou a svým způsobem i originální podívanou. Ano, příběh by snad ani jednodušší být nemohl. Ostatně, už od prvního dílu i ten nejméně chápavý divák pochopí, že neohrožený Galavant při své výpravě za záchranou milované mršky Madaleny zcela prozře a zamiluje se do princezny Isabelly, jež ho také nakonec nechce podrazit, jak měla původně v plánu. O to zde ovšem vůbec nejde. Tvůrci totiž umí triviální zápletku využít ve svůj prospěch a ze všech jasně načrtnutých zápletek a dějových zákrut si dělají neustále srandu. A většinou se jim to opravdu daří na jedničku. Šílený humor se sice sem tam očekávaně mine účinkem, scénář se však nebojí do pohádkového světa hodit nějaký ten dospělejší či černohumorný gag, jenž zde nakonec také velmi solidně funguje.

Tvůrci si navíc dosti pohráli i s muzikálovými čísly. Chytlavé melodie, již byste si broukali i dlouho po skončení, se sice dočkáme pouze v pilotu. Choreografie některých hudebních čísel by také ještě potřebovala doladit. Písničkám ale nechybí hravost, nápaditost a stejně jako zbytek seriálu si umí skvěle utahovat z podobných pohádkových písní a žánrových škatulek. Když navíc dostaneme například Madalenino efektní zpívání se zrcadlem či zamilovanou píseň dvou chudáku o tom, jak otráví všechnu vrchnost na hradě, naskočí vám ten úsměv od ucha k uchu tak nějak automaticky.

Silnou pochvalu si pak seriál zaslouží také za casting. Každý si zde totiž svojí roli vyloženě užívá a všichni moc dobře vědí, v jaké že ptákovině to vůbec hrají. Joshua Sasse je ten správný sympaťák skvěle plnící roli půvabného hrdinného rytíře, Karen David za ním coby Isabella nijak neztrácí a slušně se doplňují. Mallory Jensen je pak ta správná sexy mrcha, které byste to vychcané chování v jistých momentech skoro až odpustili.  Největším tahounem je ovšem Timothy Omundson, jehož lahůdkově praštěný král Richard si pro sebe krade každou scénu a jeho charakter projde také největším vývojem. Kapitolou samou pro sebe je potom Vinnie Jones, jehož obsazení mohlo skončit buď velkým překvapením či totální katastrofou. Naštěstí jsme se dočkali toho prvního a britský vazoun ukázal, že má pod tím svým drsným kamenným ksichtem i slušný komediální talent a jde ve výsledku o podobně vydařenou castingovou trefu, jako v případě hromotluka Terryho Crewse v Brooklyn Nine-Nine. Skvěle využitá camea v čele s Ricky Gervaisem či Rutgerem Hauerem jsou pak už jen šťavnatou třešničkou na dortu.

Po těch všech kladech proto o to víc zamrzí, že tvůrci v závěrečných dvou dílech až opovážlivě zvolní tempo a místo očekávaného ukončení nám nabídnou řadu rádoby zvratů a otevřených konců, jež však vzhledem ke zbytku sezóny působí dosti nuceně a nevěrohodně. Jakoby si scenáristé najednou uvědomili, že musí tento příběh natáhnout ještě minimálně na jednu sezónu. Což u seriálů nikdy není moc dobré znamení. Výprava by navíc snesla ještě nějaký ten dolar navíc a některé vedlejší postavy v čele s černošským sluhou či princezninými rodiči nejsou dostatečně využity.

Otevřený konec zamrzí o to více, když se člověk koukne na výsledky sledovanosti. Galavant totiž ke své smůle ratingově zrovna dvakrát nezabodoval a své diváky si i přes svou neokoukanost hledal jen velmi těžko. Stanice ABC si ostatně svojí novinku popravila tak trochu sama. Propálit totiž seriál během pouhých čtyř týdnů a v čase, kdy na konkurenci zrovna běží stěžejní zápasy amerického fotbalu, tomu se říká ratingová sebevražda. Šílený muzikál se tedy své druhé série nejspíš nedočká. Ze seriálu tak vznikla jistým způsobem unikátní minisérie se švihlým humorem, lahůdkovým obsazením, nápaditými písničkami a fungující parodií žánru, jež nám skvěle osvěžila současnou seriálovou nabídku. Jen toho šťastného konce se pravděpodobně nedočkáme.

Verdikt

avatar7/10

Spooner


Hodnocení čtenářů

  • avatar7/10

    Axis

Galavant: První dojmy


ikona
Spooner
Vznikla z pohádkového muzikálu roztomilá guilty pleasure nebo velký průser? 

V současné rozmanité seriálové produkci již neexistuje zrovna příliš titulů, které by vás dokázali překvapit ať už zvoleným žánrem, či způsobem podání. Galavant ovšem mezi tyto vyvolené jedince bez debat patří. Muzikál z pohádkového světa, jenž by zkoušel parodovat oblíbený žánr, jsme na televizním rybníčku nejspíš opravdu ještě neměli. Už od prvních šílených ukázek pak bylo jasné, že   z pohádkové novinky ABC může vzniknout buď roztomilá blbina nebo nekoukatelný patvar. V úvodních dvou dílech to naštěstí vypadá na tu první variantu.

Galavant je chrabrý rytíř, jenž má všechno, co byste od podobného hrdiny očekávali. Je pohledný, nebojácný, prostý lid ho miluje a má také svou pravou lásku v podobě půvabné Madaleny. Jenže jeho milá je jednoho unesena zlým králem Richardem, jenž si jí chce vzít za ženu. A ke Galavantově naivnímu překvapení si Madalena opravdu vybere královo nesmírné bohatství před rytířovou pravou láskou. Z hrdiny se tak stává alkoholem nasáklá troska, která o soubojích či chrabrých činech nechce ani slyšet. Tedy aspoň do té doby, než ho nevyhledá princezna Isabella a jemu se tak nenaskytne příležitost, jak se králi pomstít.

Dobrou zprávou hned na začátek je, že tvůrcům bylo evidentně hned jasné, jakou že to vlastně točí kravinu. A výsledku to zatím strašně prospívá. Seriál se od první minuty nebere vůbec vážně a na hercích i režii je vidět, že si tuhle blbinu strašně užívají. Režie si pak umí skvěle pohrát s  žánrem, dělá si srandu z pohádkových zvratů či propriet a hlavně pilot hýří roztomilými nápady a detaily, jež na vaší tváři vykouzlí nejeden úsměv. I přes parodickou snahu se jim však dále daří budovat tu správnou pohádkovou atmosféru. Nejvíce se samozřejmě tvůrci vyřádili na hudebních číslech. Písničky jsou chytlavé, hravé, chvílemi celkem vtipné a divákovi vůbec nevadí, že seriál dokáže celou epizodu recyklovat jednu a tu samou melodii. Choreografie by sice v jistých scénách snesla lepší péči, i zde je ovšem o zábavu postaráno. Takového tančícího Vinnie Jonese se svým nezaměnitelným výrazem ze své hlavy jen tak nedostanu.

Když se ale přestane zpívat, tak už to tak veselé úplně není. Scenáristům se ještě úplně nepodařilo vybalancovat styl humoru a v některých scénách to skřípe více, než by si tvůrci přáli. Pár povedených hlášek se zde sice určitě najde a nečekaně sympatické obsazení dokáže prodat i tu méně povedenou repliku. I přesto vyznívají všemožné sexuální narážky a snaha o dospělý humor místy dost křečovitě a míjí se účinkem. Taky samotný příběh nás asi v budoucích dílech ničím moc nepřekvapí a je bohužel přesně tak jednoduchý, jak byste čekali. Stanice ABC udělala v tomto případě dobré rozhodnutí, když nám tuto story hodlá nadělit jen v pouhých osmi dvacetiminutovkách. Více dílů v jedné sérii by u podobné látky bylo asi jen na škodu.

I přesto je ale pro mě Galavant prvním letošním překvapením, jelikož jsem se u něj bavil podstatně více, než jsem původně čekal. Podobný mix rozjařeného muzikálu a pohádkové parodie sice dozajista nesedne každému a díky své upřímné naivitě budete seriál buď milovat, nebo naprosto nenávidět. Tvůrčí hravá ruka Dana Fogelmana, jenž má na kontě i disneyovku Na vlásku, je ovšem na úvodním dvojdílu zatraceně znát. V následujících epizodách nás pak navíc čekají hvězdní zpívající hosti v čele s Ricky Gervaisem či Weird Al Yankovicem. Šance, že seriál neukázal všechny své trumfy hned v úvodu, je proto celkem vysoká. Stejně jako šance na první letošní guilty pleasure.

Verdikt

avatar7/10

Spooner


Hodnocení čtenářů

  • avatar8/10

    Axis

  • avatar10/10

    luciakanky

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace