Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Hrdinové | Heroes | 2006-?
csfd  imdb
hrají: Hayden Panettiere, Adrian Pasdar, Milo Ventimiglia, Ali Larter

Hrdinové: Série Reborn


ikona
Davies182
Boj o osud světa skončil. Jak se povedl restart oblíbeného seriálu s netradičními superhrdiny?  

To jsem z toho blázen. Dočítám se tady na wiki, že tvůrce Heroes, Tim Kring, označil novou sérii za desátou v pořadí – nikoli tedy pátou, jak by se zdálo býti logickým krokem. Prý že se v Reborn všechno odehrává v tak moc vzdálené budoucnosti od Sylara a spol., že nemá cenu se tvářit, jako by se bez mrknutí oka navazovalo tam, kde seriál před šesti lety skončil. Takže díky za vysvětlení, Time, a my si teď tuhle tvoji 10. řadu trochu rozpitváme. Podařilo se novým hrdinům po stopadesáté zachránit svět?

Já osobně pochopitelně nesnáším spoilery, takže si na odpověď na otázku položenou výše budete muset přijít sami. Prozradím vám ale, zdali se vůbec vyplatí, věnovat Heroes Reborn svých deset hodin volného času. Z fanouškům dobře známých charakterů se zde v plné polní vrací pouze Noah Bennet aka tatínek na začátku pilotu zesnulé populární roztleskávačky. Pěkně hnusná tvůrčí facka, viďte? Když je teď tedy Claire pod drnem, koho budeme muset zachránit, aby zůstalo zachováno znělé motto seriálu? Save the cheerleader... Moudří vědí.

A víte co? On už je vlastně zcela všeříkající ten fakt, že se zmíněná Hayden Panettiere nevrací. Zdá se totiž, že bez ní kope nový příběh úplně jinou scénáristickou ligu, než na jakou byli diváci před téměř dekádou zvyklí. Píši to hrozně nerad ale vážně to vypadá, že bez ikonické roztleskávačky holt opravdu nic zachránit nelze: svět, legrační ústřední linii se slunečními patáliemi ani skomírající sledovanost. Na tupoučké comicsové výplachy tu máme Legends of Tomorrow, očekávaní Heroes Reborn slibovali jinačí, dospělejší rank televizní zábavy.

Sorry, ale na TVZone fandíme jenom sympaťákům!Právě tady – v oné nechtěné infantilnosti, která ze série prýští – můžeme hledat jádro všech kvalitativních problémů. Dospěláků je sice v Reborn naprostá většina. Všichni se tu ale z nějakého důvodu chovají, jako by si na natáčení odskočili ze seancí s Dr. Chocholouškem. Pakliže něco v několika úvodních hodinách stopáže praští bez pardónu přes tvář, pak jsou to jednoznačně krajně nereálné a hloupé pohnutky bez výjimky všech zúčastněných postav. Co třeba samotné finále: musíme někam jet a s někým se potkat, ale až na ono místo dorazíme, jenom na sebe všichni zamáváme a zase poběžíme jinam? Ne, díky. Už jsem fakt viděl všechno.

Komu pak chcete v obýváku fandit, když je obtížně se s kýmkoliv ztotožnit? Zdaleka největších diváckých sympatií se dočká charakter Zachary Leviho. I on má ovšem ve scénáři chtě nechtě napsáno až příliš mnoho úsměvných replik, jimž bez debat kralují všechny scény s nenávistnou manželkou. Joanne vyhlásila smrt všem vyvinutým za to, že kvůli nim přišla o syna. A nezastaví se před ničím. Naši hrdinové tak nejenže bojují se zákeřnými slunečními erupcemi a utíkají před zlou vládou (jejíž hon jako by vypadl z očekávané Civil War), ale zároveň se musí vyhýbat vraždícímu páru na smrtonosném mutantském road-tripu napříč státy. Meh.

Chválení tudíž přichází až s posledním odstavcem, a nijak slavné to s ním také nebude. Dvojdílná retrospektivní část, ve které si tvůrci bravurně pohráli s několika časovými liniemi, byla výborná: podobně jako epický návrat jedné z postav, která ohýbá časoprostorovým kontinuem, měla vypadat celá řada. Chytré, napínavé, důvtiplné. Reborn se navíc nedá upřít ani celkem fajn práce s efekty, no a občasný závan retro-atmosféry ruku v ruce se známým soundtrackem byl také celkem fajn. Jinak ale celá tahle kringovská snaha o vzkříšení vychází víceméně vniveč. Když si moc nelámate hlavu se scénářem, nechte nám laskavě hrdiny spát.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar4/10

Davies182

Hrdinové: Úvod 5. řady


ikona
Spooner
Slavný seriál se po letech vrací na scénu. Má však jeho reboot ještě vůbec co nabídnout? 

Psal se rok 2006 a seriálová scéna byla už pár let na vzestupu. Jack Bauer kosil už nějaký ten pátek úspěšně teroristy, Ztraceni byli v té nejlepší formě, Dr. House hláškoval jak o život a koukání na Kriminálku Las Vegas bylo v té době ještě cool. Jo, byly to super časy. A právě tehdy se zničehonic objevili Hrdinové. Superhrdinská pecka pojednávající o obyčejných lidech, kteří se srovnávali se svými zvláštními schopnostmi, se ihned díky svému zpracování a sympatickým charakterům ihned stala hitem, který hltal prakticky každý. Jenže kousek, jenž v první a částečně i druhé řadě nabízel výtečnou zábavnou podívanou, se v posledních dvou sériích přeměnil v téměř nudný patvar, jenž už neměl moc co nabídnout a po zásluze byl raději zrušen. Jenže fanoušků se i po letech a rozpačitém konci stále najde celkem dost, a jelikož doba přeje seriálovým rebootům, došlo i na tuhle hrdinskou bandu. Má ale Tim Kring se svou nejslavnější látkou ještě vůbec co nabídnout, nebo se jedná jen o nudné ždímání slavné značky? Vypadá to, že možnost B bude v tomto případě správně.

Očekávaný návrat starých známých se kvůli neochotě známých herců či jejich závazkům jinde povětšinou nekoná, a tak se musíme spokojit s menším restartem s novými tvářemi a zbytkem těch pár věrných, kteří se rozhodli zůstat. Posouváme se tak o několik let kupředu, kdy už je existence lidí se speciálními schopnostmi (zkráceně EVO) díky událostem z konce čtvrté řady veřejně známá a chvilku se i zdálo, že by tyto dvě skupiny mohly společně koexistovat. Jenže pak přišel ničivý teroristický útok na mírovém shromáždění, z něhož byli kromě starého známého Mohindera obviněni právě všichni EVO, z nichž se rázem stali štvanci, po kterých jde vláda i obyčejní občané. A právě rok po tragických událostech začneme sledovat osudy několika lidí ze všech koutů světa, jejichž osudy se dříve či později protnou. Hlavně tu však máme diváckého oblíbence Noaha Benetta, jenž začíná zjišťovat, že se onen teroristický útok odehrál jinak, než si všichni myslí, a nejspíš byl jen počátkem daleko děsivějších událostí. A že on o tom díky vymazaných vzpomínkách také něco málo ví.

A právě tato linie láká v úvodu restartu zaručeně nejvíce. Předkládá zajímavé otázky ohledně Noahovy vymazané paměti, jež nám budou tvůrci evidentně poodkrývat velmi pozvolna, a vrací nám do hry i povědomé tváře či organizace. Také skok o několik let kupředu a představení temnějšího světa dává vzhledem k restartu seriálu a seznámení s novými hrdiny nakonec smysl. Stejně tak se musí ocenit fakt, že tvůrci naštěstí téměř vůbec nesázejí na nostalgii či neustálé odkazování na předchozí série a snaží se jet na vlastní triko. Jenže nápad a dobrý úmysl je jedna věc a zpracování věc druhá. A v tom noví Hrdinové až překvapivě selhávají.

Všechno snažení je totiž marné, když scenáristé naprosto selhávají v seznamování s novými postavami, tedy v tom, v čem tkvěla svého času síla jedničky. Na nového Petera a spol. tedy rovnou zapomeňte. Tady totiž dosud dostáváme jen skupinku nezajímavých a v některých případech i dost nesympatických charakterů, jejichž zápletky se pohybují od zaměnitelné nudy až po totální bizár. Jako je hezké, že se Kring snaží vymýšlet nové a originální schopnosti. To, co nám předvádí v Japonsku, ovšem útočí na největší WTF zážitek tohoto roku. Ani zbytek nově příchozích vám však k srdci příliš nepřiroste a divák zatím nemá důvod, proč by zmatenému puberťákovi či bývalému vojákovi měl vůbec fandit. Své dělá i nepříliš povedené obsazení. Jack Coleman aka Noah si sice zase odehraje to svoje, jinak se ale jedná o přehlídku zaměnitelných televizních ksichtů. Což je u takového Zachari Leviho, jemuž jsem po Chuckovi přál další úspěch, opravdu škoda. Tady však v roli záporáka vykonávajícího pomstu není bohužel příliš uvěřitelný.

Scénář samotný je pak hlavně v první epizodě docela nesourodý guláš, v němž se nám tvůrci snaží co nejrychleji představit co nejvíce postav a skáče se furt z jednoho kontinentu na druhý. Ve výsledku je to ovšem roztříštěné, zmatené a díky nudným dialogům vás to po chvíli vlastně přestane zajímat. Ani režie to příliš nezachraňuje. Atmosféra první série je zkrátka už definitivně pryč, tempo také není dvakrát strhující a kdykoliv, kdy přijde na řadu akční scéna s odfláklými triky, není to moc veselé pokoukání. Aspoň, že z grafiky v té debilní hře tolik nekrvácejí oči.

Úvod nových Hrdinů je tak bohužel přesně takový, jak jsem se obával. Je sice vidět, že se Tim Kring a jeho tým snaží přijít s novými věcmi a neustrnout na místě. Jenže to je k ničemu, když ty nové nápady a postavy dosud diváka nemají moc čím oslovit a spíše jasně ukazují, že tvůrci už nemají v této značce zkrátka moc co nabídnout. Ústřední zápletka, jež bude sázet i na nějaké ty menší návraty starých známých, sice může být pořád hodně fajn, zbytek se ovšem rýsuje v prozívanou nudu připomínající zoufalost čtvrté série. Ano, je samozřejmě možné, že Kring má ještě nějaké to eso v rukávu a ještě se to hodně slušně rozjede. Po zkušenostech z minulých let tomu ovšem příliš nevěřím. Zdá se tedy, že se tady se nám rýsuje jeden z těch zbytečnějších televizních návratů, jenž zaujme jen hodně skalní fandy.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (4)

Verdikt

avatar5/10

Spooner

Hrdinové: 3. sezóna


ikona
Mr. Hlad
 

Pro většinu seriálů platí, že nejlepší sezóna je ta druhá. Scénáristé už mají postavy osahané a vědí, co s nimi mají dělat, divákům už hrdinové také stačili vlézt pod kůži a přitom se ještě neokoukat a producenti, povzbuzeni mnohdy úspěchem první řady, jsou štědřejší a otevřenější novým věcem. U Hrdinů se tak nestalo a druhá řada byla jen taková nemastná neslaná výplňovka. Jen těžko se dá odhadnout, do jaké míry za to mohla tehdejší scénáristická stávka a nutnost při psaní scénářů trošku improvizovat a jak moc za to mohla nekvalita scénářů jako takových. Každopádně ve třetí řadě se mohli Tim Kring a jeho tým vrátit zpět na špičku. Ale nepovedlo se jim to.

Série tentokrát měla podtitulek Villains (Padouchové), což slibovalo poměrně hodně, avšak dostali jsme přesně to, co ve druhé sezóně. Třináct dílů, jejichž děj by se při troše snahy dal vtěsnat do tří epizod. Po konfrontaci se Sylarem se do ulic dostává skupina již dříve zadržených zlosynů a vypadá to, že jsou všichni pěkně naštvaní. Navíc se zdá, že se objevila i podivná organizace, jejíž cíle a vedení jsou sice neznámé, avšak jejich metody jsou mnohdy až smrtelně účinné. Každý si teď bude muset vybrat stranu, za jejíž ideály bude bojovat. Hlavní hrdina Peter Petrelli a jeho bratr však budou mít rozhodování z rodinných důvodů ještě mnohem těžší.

Příběh mohl být slušný. Hledání svého místa na světě, boj za to, čemu člověk/hrdina věří a snaha mít konečně klid od všech vládních konspirací a vyrovnat se sám se sebou. Mohlo to být zkrátka chytré, osobní a do jisté míry i emotivní. Jako první sezóna. Bohužel scénáristé jakoby už nevěděli, co mají se svými postavami dělat. Nikdo už nemá čím překvapit, nic moc nového se o nikom většinou nedozvíme a když už dojde na nějaký zvrat, je podaný s elegancí opilého číšníka, který vás při rodinné večeři dvakrát polije pivem a jednou téměř pozvrací.

Motivace i strany, za něž hrdinové bojují, se mění klidně i několikrát za díl. Z padoucha se po jednom dialogu stane Mirek Dušín, jen aby si po chvilce uvědomil, že je vlastně zloduch, a začal zabíjet stejně jako před třiceti minutami. Někdy je to směšné, většinou ale jen smutné. Pozorovat scénáristickou bezradnost a umělé natahování děje (co sakra měla znamenat ta dvoudílná výprava někam do Jižní Ameriky a střet se Samedim?). Během třetí sezóny se vlastně nestalo vůbec nic. Pár vedlejších postav zemřelo, pár dalších se objevilo, mezi hlavními hrdiny se nic moc nového nestalo a krom rodinných problémů, které Petrelliovi budou muset řešit v příští řadě, tady vlastně nic není.

Po první sezóně mi seriál Hrdinové připadal chytrý, překvapující, originální a svým způsobem i odvážný. To všechno je ale pryč, protože třetí sezóna je většinou jen sterilní a nudná podívaná, která se téměř neposouvá dopředu. Snad chystaný návrat scénáristů, jež jsou zodpovědní za první sérii, Hrdinům pomůže. Zatraceně by totiž potřebovali novou jiskru.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (27)

Verdikt

avatar5/10

Mr. Hlad

Hrdinové: 2. sezóna


ikona
imf
 

Volume II skončilo ještě než se stačilo rozeběhnout a já mám stíny na duši. Heroes v mých očích značně klesnul. Tam kde ve druhé sérii většina seriálů dosahuje pomyslného vrcholu, protože staví na pevných základech úspěšné "jedničky", tam Heroes doslova vyšuměli do prázdna. Ano, Tim Kring dostal jen půlku možné stopáže a musel to celé nějak zaonačit (spoilery následují), ale ani během jedenácti dílů s postavami nikam nehnul. Hira feudální samurajská vložka nijak nevymanila z jeho skautíkovské povahy, Peter je momentálně stejně naivní jako Mohinder a Niki je definitivně zbytečnou postavou. Kring ovšem nadělal mnohem víc "bot". Ztráta paměti, reset schopností, zahlcení diváka novými postavami, které ani v závěru série nemají k hlavní dějové linii nejmenší vztah a zavedení zcela nové vrstvy, představením doposud tajného spolku super-superhrdinů. To všechno jsou zákroky, ke kterým se uchyluje scenárista páté sezóny chřadnoucího seriálu. Snaha omladit seriál novými tvářemi nevyšla, dokonce ani jedna z hlavních postav - tajemný Adam v podání Davida Anderse (Alias) nebo elekrizující Kristen Bell (Veronica Mars) nejsou využiti tak, jak by si zasloužili.

K navýšení počtu postav muselo dojít ve chvíli, kdy Kring poslal Hira do minulosti (vzpomínáte si na ty díly MacGyvera/Magnuma a dalších, když se hrdina praštil ve vaně do hlavy a probudil se na Divokém západě?), Sylara vyhodil někde uprostřed pouště s nulovými superschopnostmi a Petera odstěhoval se ztrátou paměti někam do Irska. Tři hlavní postavy se tedy v úvodu sezóny pohybují na okraji dění a my jsme nuceni sledovat nějaké zelenáče, co zabíjejí pohledem, případně "opisují" od ostatních. Těžká nuda, kterou Kring nedokázal rozbít ani zpracováním. Heroes vypadají stejně draze (tj. dost levně) jako dřív, záchrana je na kameramanovi, nikoliv na trikovém oddělení. Všichni tak nějak doufali, že po prvních šesti epizodách se to zlomí. Přišel jeden výjimečný díl (tak trochu jako Five Years Gone), ve kterém se toho vysvětlilo dvakrát tolik než ve zbytku sezóny a v závěru Kring znovu spadnul do šedého průměru. Žádná velká pointa, žádná akční scéna nebo neprůstřelné moudro, jen smutný nápis Volume III se slibným podtitulem Villains (Záporáci). Sylar je zpět, Adam je... (tady si autoři z Aliasu vypůjčili nejen postavu, modří vědí :) a já jsem znuděný. Příliš pozdě, příliš málo! Tak nějak nevím, jestli se chci nechat napálit znovu. Kring sice přiznal, že to musí nakopnout jinak, ale Heroes definitivně opouští aura seriálového zázraku. Což je škoda, protože to jen potvrzuje rychlou úmrtnost narativních seriálů, které chtě nechtě musí vyrábět mytologii v pozadí děje.

Verdikt

avatar8/10

imf

Hrdinové: 1. sezóna


ikona
imf
 

A otazníky televizní diváky lákají odjakživa. Tim Kring začínal jako scenárista na Knight Riderovi a nejvíc se asi blýsknul se seriálem Crossing Jordan. Heroes však vypadají v jeho filmografii doslova jako velká tučná odměna, servírovaná televizní stanicí NBC. Natočit seriál o superhrdinech bez pláštěnek a typicky praštěných comicsových zápletek (radioaktivní pavouci apod.), to je nápad, který chřestí dolary na míle daleko. Pilotní díl tuhle hypotézu potvrdil nejvyššími ratingy a sledovaností za posledních pět let. V NBC počkali ještě na díl druhý a pak v rekordním čase odklepnuli seriálu kompletní první sezónu. A určitě si jí zaslouží. Kring svůj seriál pojal velmi decentně a na diváckých mozcích udělal hned několik uzlů. Nejde tak jen o sledování osobních příběhů jednotlivých superhrdinů, u nichž hrozí vážné riziko kolísavého zážitku (žeru Japonce, naopak mě nudí postava Ali Larter), ale také o postupné odkrývání příčiny tohoto jevu a také o cestu do budoucnosti, která skrývá nebezpečné tajemství.

Bez ohledu na nadšený popisek děje byste si ale měli uvědomit, že Heroes jsou především dramatem, tj. postavy tu toho hodně namluví a teprve odhalují své schopnosti. Už to samo o sobě je ale velmi lákavé - vidět Milo Ventimigliu, jak se už potřetí odhodlává skočit ze střechy mrakodrapu je až nervydrásající, protože chcete, aby už konečně vzlétnul. Kring navíc každý ze zatím odvysílaných dílů ukončil záběrem, jenž naznačil, že jsme ještě zdaleka nic neviděli. A to je vlastně pravda. Potenciál tohoto seriálu je značný a díky bohu bez rizika, že sklouzne k tupým dialogům a komplexům ohledně toho, jestli je lepší mít kostým s bradavkami nebo bez (fanoušci Batmana by mohli vyprávět :). Nechci vzbudit falešnou iluzi toho, že nás z téhle káry už autoři nemají jak vyklopit, ale zatím se mi jede velmi pohodlně.

Verdikt

avatar7/10

imf


Hodnocení čtenářů

  • avatar6/10

    Solomont

  • avatar8/10

    Davies182

  • avatar7/10

    Ravenous

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace