Kriminálka Las Vegas: Immortality
14:00 | 11.10.2015 |
Tak tedy dobře, a nakonec proč ne? Proč se s legendární CSI dojemně nerozloučit i přesto, že mě minulý rok během nostalgického experimentování těžce zklamal úvodní díl 15. sezóny? Závěrečnému rozlučkovému filmu s názvem Immortality nebylo lehké se ubránit. Rozhodl jsem se dát mu šanci nejen z toho důvodu, že na to, abych nad jejich odchodem na odpočinek jen nezaujatě mávnul rukou, jsem kdysi s Grissomem a jeho mordpartou strávil příliš mnoho hodin – rozumíme si. Jak se tedy vyvedl dlouho vyhlížený film, ve kterém jde skoro všem našim starým brachům o život?
Zápletka se rozjíždí parádně. V Catherinině casinu totiž nečekaně zařve jeden podivně se chovající pán: takovým způsobem, že na sobě mezi nic netušícími lidmi odpálí vestu plnou výbušnin... Willows dává chvilkové sbohem vzdálenému týmu FBI, a je donucena přiletět do Vegas, aby tu bývalým parťákům píchla s vyšetřováním. A protože jeden z několika drátků rozbušky vede k další staré známé, se kterou se dlouhodobě stýkal samotný Gil Grissom, povolává záhy tým kriminalistů na místo činu i jeho. Je fajn vidět všechny známé obličeje po tolika letech znovu pohromadě. Ještě lepší ale je, že se sešli v docela poutavém příběhu.
Podtrženo sečteno se finále rozhodně nemá za co stydět!Po tomhle téměř devadesátiminutovém televizním nášupu si klidně dokáži představit, že by to Grissomovi a spol. bez potíží slušelo i v kině. Immortality se pyšní svižnou režií, zajímavým scénářem a také postavami, kterým dlouholetý fanoušek prostě nemůže nefandit. Vyzkouší-li nicméně film i Kriminálkou Las Vegas nepolíbený člověk, nemá se v ději jak hlouběji ztrácet a měl by se bavit i přesto, že nebude tušit, kolikrát se spolu Gil se Sarou Sidle v minulosti rozvedli a zase dali dohromady. Ve Vegas řádí bombový atentátník a je na místním ostříleném policejním sboru, aby magorovi zatnul tipec. Slovo nuda najednou hodinu a půl neexistuje.
Existuje ale něco jiného. S čím má snímek o něco viditelnější existencionální problémy, je přemíra legračně dávkovaného klišé. Můžeme jistě říci, že CSI nikdy nebylo o seriózním vykreslení práce lasvegaských kriminalistů, nic by se ale nemělo přehánět. Vzpomeňte na má slova, až se budete v rádoby vypjatém finále posmívat Catherininým výkřikům na parkovišti, nebo když se těsně před koncem Grissom rozkecá o velrybách a plejtvácích. Pečlivě budovaná atmosféra jinak zatraceně osudového filmu se před samotným finišem teatrálně poroučí do kytek, divák se náhle v přívalu suchých hlášek a melodramatických scén plácá do čela.
Pachuť z odfláklého finále ale naštěstí nepřetrvá až do titulků. Na konci si spíše než na slabou katarzi vzpomenete na prvních šedesát minut téhle filtry přeplácané krasojízdy. A také si pravděpodobně naplno uvědomíte skutečnost, že už Grissoma v bedně nikdy více neuvidíme. Určitě ne po boku Sary, Catherine nebo Grega. Dokonce ani ten roztomilý stařík z pitevny to tady po neuvěřitelných 336. epizodách stále nezabalil a maká, až se z něj kouří. Užijte si naposledy break-beatový soundtrack při práci s důkazními materiály, nechutné záběry na znetvořené mrtvoly, zamlklého Gila a věčně podmračenou Saru. Ti, co to se seriálem vydrželi až do konce, si k hodnocení bez ostychu přidají +2.
Verdikt
Davies182
Vaše hodnocení
Kriminálka Las Vegas: O seriálu...
17:59 | 11.09.2006 |
CSI byl je a bude televizní megaúspěch. Neexistuje seriál, který by v poslední desetiletce dokázal tak úspěšně proplouvat americkým televizním trhem a navíc ještě ztrojnásobit svůj potenciál. Velkou zásluhu na tom přirozeně má osoba produkujícího Jerryho Bruckheimera (Grissom má mimochodem jeho fotku ve své kanceláři :), který pečlivě dohlédnul na to, aby vyšetřování jednotlivých případů nebylo tak nudné, jako v reálu. Proto se občas Grissom uchyluje k nesportovnímu cheatování a ne všechny jeho teze mají reálný základ, proto coolózně učesaný Gary Dourdan zkoumá asfaltovou silnici s tmavými brýlemi na nose. Prostě to vypadá líp a vy neřešíte, že skrz ta skla by jen těžko zahlédnul objekt velikosti špendlíkové hlavičky. Když se tak stane, kamera zuřivě zazoomuje na makrodetail a vy si rázem připadáte mimo tradiční televizní formát.
Používání barevných filtrů a CGI vizualizace (především během návštěv pitevny) zkrátka posouvají vizuální "feel" trochu dál a právě Bruckheimer pečlivě dohlíží na to, aby režisér každé epizody tato pravidla respektoval. Obsahově si přesto CSI užívá příjemnou stravitelnost, což je dáno jednak uzavřenými epizodami, ve kterých se jen minimálně řeší vývoj jednotlivých postav, a také typově velmi přesným obsazením. Máme tu dva playboye, jednu svobodnou matku, jednu dračici a pak božského Gila, skrz kterého William Petersen střílí do diváků takové charisma, že by z fleku mohl dělat biotronika. Pamatujete biotroniky? To byli moc zábavní pánové. Ale to odbíháme...
Když se CSI objevilo na českých obrazovkách, měl jsem za sebou už tři sezóny odkoukané z DVD a tak nějak jsem prorokoval úspěch, narozdíl od megaprodukcí typu Alias a 24. Nemá to nic společného s kvalitou. CSI je prostě záležitost, která českému divákovi mnohem víc "sedne". Chytří lidé v seriálu mluví o chytrých věcech, kterým nerozumíte, ani když jsou přeložené do češtiny, ale klaďas vždycky vyhraje a záporák je po zásluze potrestán (alespoň v prvních sezónách). Je to nekonfliktní, není to nijak přelomové, ale je to brilantně provedené od prvního do posledního záběru. A proto si CSI svůj úspěch zaslouží. Dělat věci jednoduše a přesto kvalitně totiž není žádná sranda.
Verdikt
imf
Vaše hodnocení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry