Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Medvěd | The Bear | 2022
csfd  imdb
tvůrce: Christopher Storer
hrají: Jeremy Allen White, Ebon Moss-Bachrach, Ayo Edebiri, Abby Elliott, Liza Colón-Zayas

Medvěd: 2. řada


ikona
Diego.Dorlan
Disney+FXJeremy Allen WhiteMedvědThe Bear
Návrat do hektického kulinářského prostředí nemohl být lepší. 

Medvěd se loni stal překvapením, které silně zabodovalo nejen u diváků, ale také u kritiků. Osobně jsem i první řadu vnímal lehce pozitivněji, než třeba Spooner, ale posun mezi první a druhou řadou mě upřímně velmi překvapil. Po překvapivě krátké době si pro nás tvůrci nachystali pokračování, jež vylepšilo snad vše co se dalo, vyladilo ty aspekty, jenž byly mírně nedovařené a naservírovalo nám tak prozatím jednu z nejlepších podívaných tohoto roku.

Ve druhé sérii sledujeme naše protagonisty potom, co jim zesnulý Mike zvládl nachystat způsob, který všem vrací nejen chuť, ale také vůli k tomu, aby provozovali restauraci. Ta ovšem zoufale potřebuje zlepšit nejen kvalitu personálu, ale také prostředí, a tak se rozjíždí překotný závod s časem k otevření nové restaurace. Postavy vyráží na zkušenou, aby se naučily nové věci, rozšířily si obzory a téměř každý člen kuchyně si prochází vlastním osobním rozvojem, jenž má za cíl rozvinout jejich schopnosti a chápání světa gastronomie. U toho ovšem téměř nikdy nezůstanou a my tak můžeme sledovat jejich osudy i mimo kuchyň.

 

Druhá řada Medvěda zvládla skvěle navázat na všechny kvality první série a zároveň výborně rozvést postavy do mnohem větší hloubky, než jak tomu bylo v minulosti. Za tento úspěch může zejména to, že většina původního personálu potřebuje vypilovat své existující schopnosti, aby zvládli obstát před vysokými očekáváními Carmyho a Sydney. Ta si totiž brousí zuby na michelinskou hvězdu, což je jedna z největších poct, kterých se může jakémukoliv kuchaři dostat. Díky tomu máme možnost vidět téměř každého člena kuchyně na jeho osobní cestě k lepším kulinářským výkonům. Seriál tomuto aspektu věnuje nemalou část epizod a vidět jednotlivé postavy, jak se vyrovnávají s osobními i kariérními problémy je jeden z nejlepších aspektů druhé řady.

 

Po technické stránce udělala druhá řada také velký krok správným směrem. Kamera je zde mnohem hravější a zábavnější. Vidíme nejen úžasné záběry, na něž je radost koukat, ale také velmi stylizované záběry a přechody, které dokáží vnést mnohem více energie a života do jednotlivých scén. Ty jsou pak ještě podkresleny skvělým soundtrackem, jenž byl již v první sérii skvělou pomyslnou třešničkou na dortu. Největším překvapením ovšem byla šestá epizoda. Ta se odehrává pět let v minulosti, kdy Carmy a jeho rodina slaví Vánoce. Tato epizoda je snad nejlepším dílem nejen tohoto seriálu, ale jakéhokoliv jiného, který jsem letos viděl. Neuvěřitelně dobře natočená a zahraná epizoda, u níž je již nyní jasné, že bude figurovat v mnoha výročních žebříčcích. K tomu všemu si člověk ještě může připočítat nespočet hvězdných hostů, jež mě nepřestávali překvapovat během celé epizody.

Medvěd ve své druhé řadě především neuvěřitelně dobře zvládá prodávat momenty extrémního chaosu a vypěněných emocí, jež ve mě při sledování vyvolávaly pocity úzkosti. To možná nepůsobí jako pozitivní popis, ale není tomu tak. Stres a úzkost je něco, co postavy cítí v seriálu téměř každou chvíli a to, že tvůrci zvládají tyto nepříjemné pocity přenést na diváky jen vypovídá o kvalitě, s jakou jsou scény a postavy vykresleny. Ve druhé řadě je ovšem také mnoho momentů s přesně opačným efektem. Vykouzlí vám nejen úsměv na tváři, ale také velmi rozvolní vypjatou atmosféru a umožní vidět mnohem lidštější a procítěnější stránky jednotlivých postav. Celkový efekt je pak velmi silný, protože když vidíme postavy v těch více stresujících momentech, tak již víme, co vše za jejich chováním stojí.

 

Medvěd zkrátka zraje jako víno a druhá řada je jednoznačně jednou z nejlepších seriálových podívaných, jimž můžete věnovat svůj čas. Intenzivní prostředí kuchyně propletené s procítěnými příběhy postav vytváří úžasný mix, od něhož se nebudete chtít odtrhnout. Seriálu se úžasně daří vyvažovat intenzivní momenty s těmi osobními a mix emocí, jež ve vás tato kombinace vzbudí nemá téměř žádnou konkurenci. Po výborné první sérii tak máme k dispozici ještě lepší druhou, která zlepšila snad vše, co se dalo. Osobně jen doufám, že menu ještě není u konce a dočkáme se dalšího chodu z této gurmánské záležitosti.

---

Autor: Jakub Kratochvíl
Foto: FX

Verdikt

avatar10/10

Diego.Dorlan

Medvěd je excelentní podívanou, jež vás vtáhne do svého prostředí a nepustí vás po celou dobu. Narozdíl od první série vás ovšem nechá vydechnout tím nejlepším způsobem, což funguje naprosto skvěle v kontrastu s intezivními momenty z kuchyně.


Hodnocení redakce

  • avatar9/10

    do_Od

  • avatar8/10

    Sam.Vimes


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    hroubek

  • avatar10/10

    pytlak15

  • avatar7/10

    S7evin

  • avatar10/10

    slord

  • avatar9/10

    Ravenous

  • avatar10/10

    ZAJDA.

Medvěd: 1. řada


ikona
Spooner
Aneb další důvod, proč si neotevřít restauraci. 

Minulý rok se na festivalové scéně objevil nenápadný britský kousek Bod varu, který ovšem dokázal řadu lidí dostat do kolen. Naprosto strhujícím a nepříjemným způsobem totiž ukázal nejen neuvěřitelné kamerové hrátky, ale zejména fakt, že dělat v restauraci je absolutní peklo, které vás dožene na pokraj fyzických a psychických sil. A něco mi říká, že mezi nadšenými diváky byl v jednom ze sálů i tvůrce Christopher Storer. Ten se rozhodl Bodem varu nejspíš inspirovat a vznikl jeho „americký bratříček“ s názvem Medvěd. Do prostředí restaurace a postav na hranici psychického rozpadu však vtrhl s minimálně stejnou razancí jako britský předchůdce.

Mladý Carmy patřil mezi nejlepší šéfkuchaře v Americe, nyní ale zanechal své velké kariéry a vrátil se do rodného Chicaga, aby po zesnulém bratrovi převzal jeho rodinný podnik – malou restauraci (nebo v podstatě spíš bistro) specializující se na sendviče, hot dogy apod. I přesto však zaměstnává restaurace slušnou řádku kuchařů a zaměstnanců a denní režim se může velmi snadno změnit v chaos. Hlavní hrdina by proto chtěl zdejší systém i úroveň mírně pozvednout. Nebude to mít však jednoduché. Bude tak vést neustálé hádky s tvrdohlavým bratrancem, neochotným personálem, ale také novou kuchařkou, ambiciózní Sydney, jež by ráda prosadila vlastní nápady. A do toho musí řešit tísnivou finanční situaci, neustálé problémy s dodávkami masa či hygienou, ale také velké rodinné pnutí.

Už od prvního dílu je to opravdu velká divočina. Tvůrci šlapou od prvního záběru na plný plyn a snaží se hektičnost a lavinu dalších a dalších problémů nahrnout na diváka ve velkém. A ta lavina je tak obrovská, že člověk má ze začátku co dělat, aby raketové tempo stíhal. Jenže právě díky tomu se autorům daří prodat ono peklo v kuchyni tak dokonale a s naprostou intenzitou. Tempo opravdu ani na chvíli nepoleví a stejně jako personál, ani divák si nemá kdy vydechnout. 

Zatímco Bod varu ukazoval nervy drásající práci v restauraci pomocí stylu na jeden záběr, v Medvědovi se sází naopak na dravý střih a detailní záběry, v nichž vidíme zoufalé pohledy zaměstnanců v plné kráse. Tady se opravdu stříhá o sto šest, i když na jednu (naprosto parádní) jednozáběrovou epizodu samozřejmě dojde. Právě díky tomu působí zdejší práce v restauraci naprosto realisticky a sugestivně. A to si k ní přidejte ještě výtečně zobrazenou atmosféru divokého Chicaga, kdy nevíte, zda vám ve výloze skončí kulka, nebo cihla, a také řešení zdánlivě drobných problémů od vypadlého proudu až po nedostatek peněz na denní dávku masa. I díky tomu vás tato sonda do chicagské kuchyně naprosto vtáhne a už nepustí.

Když se pak v půlce série konečně i trochu zvolní, naplno naopak prokoukne výborná scenáristická práce s postavami, kdy vyplouvají na povrch rodinná traumata, konflikty či jiní kostlivci ze skříní. A také zde šlape seriál na jedničku, i když je pravda, že k některým postavám jsem si přeci jen hledal cestu trochu hůře. Jednotlivé charaktery i jejich linky zde ovšem dostávají dostatek prostoru, a to i díky jistému minimalismu, kdy i jeden pohled řekne o rodinných vztazích více než několik zbytečných dialogů. Celé to pak podporují strhující výkony, zejména Jeremyho Allena Whitea a Ebona Moss-Bachracha. A po zvolnění v půlce navíc autoři ke konci opět šlápnou do pedálů a postavy si v kuchyni opět sáhnou na psychické dno.

Jediná má větší výtka tak tkví v tom, že občas tlačí tvůrci v napjaté atmosféře a vršení dalších průserů až příliš na pilu a místy už je toho jednoduše moc. Ne všechny postavy se pak divákovi zaryjí pod kůži a jisté situace tu byly přeci jen trochu „přehrocené“ a na efekt. To ovšem nemění nic na tom, že Medvěd patří mezi nejpřehlíženější seriály roku, který vás dokáže svou intenzitou a realističností v několika epizodách naprosto vyždímat a ukázat vám, že práce v restauraci je fakt teror, jenž je jen pro hodně odolné jedince. Seriál to ovšem prodává tak suverénním způsobem, že z útrap zdejších kuchařů jen tak nespustíte oči.

---
Autor: Milan Rozšafný
Foto: FX 

Verdikt

avatar8/10

Spooner

Špičkový šéfkuchař Carmen se vrací do rodného Chicaga, aby převzal rodinný podnik a povýšil ho na vyšší úroveň. Musí u toho ovšem řešit řadu konfliktů, ale také finančních či rodinných problémů. Totálně strhující, detailní a realistická sonda do provozu restaurace, která vás svým nezastavitelným tempem a skvěle napsanými dialogy naprosto pohltí a zcela psychicky vyždíme. Nenápadný kousek s příjemně krátkou stopáží, jemuž se vyplatí věnovat pozornost.


Hodnocení redakce

  • avatar8/10

    do_Od

  • avatar7/10

    Sam.Vimes


Hodnocení čtenářů

  • avatar8/10

    hroubek

  • avatar8/10

    S7evin

  • avatar8/10

    Sub-Zero

  • avatar7/10

    Ravenous

  • avatar9/10

    ZAJDA.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace