Revolution: Pilot
15:00 | 20.09.2012 |
Revolution bezesporu patří k jednomu z nejočekávanějších produktů letošní seriálové sezóny. A to nejen díky zvučným jménům, které seriál provázejí, ale především proto, že post-apokalyptických sci-fi je (nejen) na televizních obrazovkách žalostně málo. Podaří se tvůrcům navrátit lesk populárnímu žánru a vytvořit nový seriálový hit, nebo nás čeká další hořké zklamání jako u loňské Terra Novy? Zatím to vypadá, že odpověď leží někde mezi oběma stranami.
V roce 2012 došlo k trvalému celosvětovému výpadku elektřiny, jehož původ zůstává zahalen tajemstvím i patnáct let poté. Lidé se uchýlili na venkov, kde založili nové republiky a ponechali pustá města svým osudům. Jediní, kdo by mohli zodpovědět na otázku, co se stalo s globálním zdrojem elektřiny, jsou Ben Matheson a jeho bratr Miles, po kterém nyní pátrá milice a hlava Monroovy republiky, generál Monroe, pachtící po informacích o záhadném fenoménu, které by mohl zneužít pro získání absolutní moci.
Základní premisa je tak nejen zajímavá, ale především nabízí široké spektrum vedlejších narativních linií, jež Eric Kripke (Lovci duchů) naznačuje, prozatím však nijak výrazně nerozvíjí. Přítomny jsou samozřejmě i Abramsovy tradiční trademarky, ale tentokrát v mnohem střízlivější míře, a, podobně jako u civilnějšího Person of Interest, převládá autorský koncept samotného tvůrce. Vizuálně je Revolution více než působivé. Postapokalyptické prostředí, vize zpustošených měst a zdevastovaných kulturních odkazů lidstva překonávají i ty nejlepší animace hypotetického seriálu History Channelu Život po lidech a vyrovnají se i bohaté výpravě z Lawrencova Já, legenda. Scény katastrofického výpadku elektřiny spolehlivě vyvolávají mrazení v zádech, několik málo flashbacků, odehrávajících se bezprostředně po katastrofě, jen podtrhuje výslednou atmosféru a výrazná hudba Christophera Lennertze dodává celému pilotu na monumentálnosti.
Velkým nedostatkem jsou ovšem samotné postavy. Bezduché a ploché charaktery zatím postrádají jakoukoliv zřetelnější motivaci či alespoň náznak nějaké hlubší psychologie. Jednotliví hrdinové jsou natolik nevýrazní a nesympatičtí, že je vám v podstatě jedno, jestli je zastřelí milice, nebo rozpáře nějaký bandita. To samé platí i o jejich představitelích, s výjimkou Elizabeth Mitchell, která se tentokrát objevila pouze ve vedlejší roli. Přitom zrovna u Kripkeho jsme zvyklí na úplně jiný standard. Nehledě na to, že vzhledem k situaci jsou všechny až příliš čistí a upravení. Je snad touha po realističnosti výhradním monopolem kabelových televizí?
Problematicky na mě působí i neoriginální uchopení premisy a fabulace opětovně se rozvíjející okolo rodinných hodnot a tradiční mocenské při. Mnohem jednodušší a zajímavější by bylo zaměřit se na asimilaci přeživších do nových podmínek a komplikované životní situace. Takhle začíná seriál už v počátku vykazovat obdobné chyby, jako zmiňovaná Terra Nova, což je převeliká škoda. Uvidíme, s čím se Revolution ještě vytáhne. Zatím ale působí zatraceně nevyrovnaně a odbytě.
Verdikt
JAn_G
Vaše hodnocení
Hodnocení čtenářů
- 7/10
konvax
- 5/10
Dr.Z
- 5/10
Davies182
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry