Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Škoda lásky | 2013
csfd  
režie: Jan Hřebejk
hrají: Karel Gott, Karel Šíp, Eva Holubová, Zora Valchařová-Poulová

Škoda lásky: Recenze


ikona
Spooner
Karel Gott se zbavuje neodbytné fanynky v režii Jana Hřebejka. Jakpak se jim to povedlo? 

Petr Šabach, Petr Jarchovský a Jan Hřebejk. Tvůrčí tým, jenž slaví v tuzemských končinách úspěchy jako málokdo a má za sebou již velmi úspěšné spolupráce na diváckých klasikách jako Šakalí léta, Pupendo a hlavně Pelíšky, které obzvláště v těchto dnech rotují v televizích skoro až nepříjemně často. Nyní se však dala banda okolo jednoho z našich nejúspěšnějších režisérů opět dohromady a ke své protentokrát televizní prácičce si vybrala opět povídku jednoho z našich nejznámějších spisovatelů. Na motivy Šabachova příběhu tak vznikla celkem netradiční komedie pojednávající o samotném Karlu Gottovi, jež mohla skončit buď naprostým fiaskem, či příjemným překvapením. A dosti nečekaně se tvůrci přiblížili spíše k té druhé možnosti.

Náš nesmrtelný obhájce Českých slavíků má zde totiž velký problém a to velmi neodbytnou fanynku, kterou by za svými zády nechtěla mít žádná pěvecká hvězda. Je jí totiž téměř padesátiletá paní Doušová, jež má doma nábytek výhradně s podobiznami našeho nejslavnějšího pěvce, ve volných chvílích si přezpívává Darinku Rolinsovou a na kazetách má nahraná všechna mistrova vystoupení či videoklipy. Hlavně se ale každý víkend vkrádá do Gottova domu, aby mu předala koláč nebo jiný osobní dar. Goťák už je z celé situace značně zoufalý a jelikož je hodný a nechce nešťastné ženě komplikovat život policií (a sobě bulvárem), tak se rozhodne dát na rady svého kamaráda Karla Šípa a vystrnadit fanatickou obdivovatelku ze svého života trochu jinak. Mezitím se ovšem sestra oné bláznivé také pokouší vrátit svojí ségru zpátky do života a dát ji přitom nejlépe dohromady s jedním řidičem autobusu.

Ano, zní to malinko šíleně a umím si představit, že z představy filmu, v němž náš legendární zpěvák hraje sám sebe, dostanou někteří z vás kopřivku. Jenže, namlsaný diváku div se, ono to překvapivě docela funguje. Obzvláště po humorné stránce totiž nabízí snímek skoro až nečekané množství vtipných momentů a je vidět, že hlavně část s Gottovým marným snažením si Hřebejk s Jarchovským dost užili a přišli s pár fajn nápady, již vám vykouzlí úsměv na rtech. Hodně jim pomáhá také samotný Karel Gott, jenž si ze sebe rozhodně nebojí dělat srandu a je na něm vidět, že si svojí roli sebe sama hodně užívá. Scény, v níž mistr maluje obraz své rodinky nebo ve které se prostitutka líčí za asistence ceny Týtý, tak nejspíš pobaví nejen zpěvákovy věrné fanynky.

To je ovšem jen jedna polovina televizního filmu. Druhá část skládající se ze života oné věrné obdivovatelky už bohužel tvůrcům příliš nevychází. Hřebejk a spol. se zde totiž snaží, hlavně v samotném závěru, nasadit také malinko vážnější notu, což s humornými situacemi okolo Gotta a Šípa nejde zrovna dohromady. Opět se zde navíc projeví Jarchovského slabina v předvídatelných a nepříliš uvěřitelných dialozích a již zmiňovaný konec také příliš nefunguje. Je proto rozhodně dobře, že se tvůrci rozhodli dát Gottově linii tolik prostoru, jelikož ta v původní povídce vůbec nefigurovala a celý snímek je díky ní bezmála o stupeň lepší. Ani přesto vás však komedie díky Hřebejkově neselhávajícímu řemeslu a příjemně krátké stopáži vlastně ani nezačne nudit.

Ostatně i po herecké stránce si Jan Hřebejk dokázal svoji televizní štaci pohlídat. Rozebírat herecké dovednosti obou hvězdných Karlů je v případě, že hrají oba sami sebe, malinko zbytečné. Obzvláště, když si jsou oba svých limitů vědomi. I přesto si svojí užívají, stejně jako Eva Holubová. Sázka na neznámé tváře do rolí obyčejných a nepříliš přitažlivých lidí se tvůrcům také podařila a je celkem osvěžení vidět okolo miláčků diváků také pár neokoukaných ksichtů.

Ze Škody lásky se mohlo snadno stát jedno velké fiasko a já zcela upřímně čekal, jak si na tomto nezdaru s bizarní zápletkou v recenzi smlsnu. Hřebejk ovšem potvrdil, že s Šabachovým námětem a Jarchovským za zády umí stále zacílit na to správně publikum a vytvořit oddychovku, ve které se nikdo ze zúčastněných nebere vůbec vážně. Ano, nemusí to sice sednout každému, v některých scénách se mohl scénář ještě více utrhnout ze řetězu a pro mnohé budou Goťákovy patálie nejspíš jen příjemnou guilty plesure. I to ale znamená celkem příjemně strávenou hodinku a také slušný úvod do stejnojmenného cyklu povídek našich nejznámějších spisovatelů, jenž v České televizi startuje právě dnes večer.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar6/10

Spooner

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace