O SERIÁLU
Zatímco SG-1 putuje vesmírem a zachraňuje naší planetu před zkázou, nacházejí průzkumné týmy v zamrzlých arktických pláních druhou Hvězdnou bránu. Úvahy o strategických výhodách tohoto objevu jdou stranou, když se po pečlivých propočtech zjistí jeden vytáčecí znak navíc. Vytáčecí znak, který si ty nejchytřejší hlavy matičky Země asociují s možností vycestovat pomocí Brány mimo naší galaxii. Znak, který by nově vzniklý tým SG mohl poslat do samotné Atlantidy. Jedna z teorií totiž říká, že toto bájné město nezaniklo, jen se přestěhovalo do jiné galaxie. Jak prosté. Že to scénáristé myslejí vážně se každopádně dozvíme hned záhy, kdy je do Atlantidy vyslán průzkumný tým. Má to ale jeden háček. Atlantida je přece jen trochu staré město (pár tisíc let) a cesta do jiné galaxie jí sežrala většinu energie. Když se náš tým dostaví do jejího řídícího střediska a zavře za sebou červí díru, nevědomky se tak ve městě uvězní. Na vytočení zpětné adresy prostě není šťáva. Pokud ale na bráně použijete o znak méně a vytočíte planetu ve zdejší galaxii, v cestování není problém - je to energeticky méně náročné. Oklikou se tak dostáváme tam, kde začínala i SG jednička: máme tým složený z nejlepších lidí pod sluncem (je jedno jakým), máme zařízení, které nás pošle na jakou planetu si ukážeme (v seriálu je většinou reprezentuje jedna vesnice ;) a zanedlouho máme prakticky stejného nepřítele. Protože jedna z prvních věcí, kterou tým SG-A provede, je nechtěný budíček domorodců - Wraithů. Oškliví emzáci, kteří se krmí lidmi (vysajou z nich veškeré mládí), byli právě v hybernaci a ještě chvilku tak měli zůstat, než jim doroste úroda ke sklizni. Naši vesmírní badatelé je ale vzbudili o pár desítek let dříve, a jelikož nemají co žrát, musejí Wraithové hledat alternativní zdroje ingrediencí do svého jídelníčku. Třeba naší galaxii. A hádejte, jaký je jediný způsob, jak se tam dostat...