The Son: První dojmy
14:00 | 11.04.2017 |
Nemá cenu si něco nalhávat. Britský matador Pierce Brosnan možná stále patří mezi herecké sympaťáky, musíme si ale přiznat, že po odchodu z kvádra Jamese Bonda se za ním začala pomalu zavírat voda. Bývalý agent s povolením zabíjet se sice sem tam objevil v nadějném projektu, žádnou výraznou díru do světa už však nikdy neudělal. Brosnan tak udělal možná jedinou možnou věc, rozhodl se svou skomírající slávu oživit v bedně. A vybral si k tomu na první projekt hodně slibný projekt. Novinka The Son totiž koketuje tak trochu s westernem a jeho námět by se mohl pod správnými tvůrci proměnit v další pecku typu Hatfieldovi a McCoyovi. Jenže takový zázrak se bohužel nekoná.
Brosnan se tentokrát představuje v kůži Eliho McCullougha, hlavouna vážené texaské rodiny podnikající v ropném průmyslu. Má za sebou ovšem také velmi temnou a drsnou minulost, když byl jako dítě unesen a vychován kmenem Komančů. Jejich brutální praktiky a nekompromisní chování pak často využívá i ve svém obchodu. A nyní se mu tato temnější stránka bude hodně hodit. Kvůli narůstajícím mexickým nepokojům u hranic začíná být v ohrožení jeho sen stát se největším ropným magnátem široko daleko a hrozí, že se kvůli tomu dostane do války s jednou z dalších vážených rodin. Jeho syn Pete, který má jejich impériu fakticky vládnout, však s jeho praktikami příliš nesouhlasí a rád by postupoval mnohem mírumilovnější cestou. Jenže atmosféra začíná houstnout a mrtvoly pomalu ale jistě přibývají.
Prostě námět na hutnou atmosférickou pecku jako dělaný. Jenže samotný scénář a režie tyto trumfy zatím nedokáže příliš proměňovat a servíruje nám místo toho řemeslně neurážející kousek, jenž však nemá diváka čím překvapit. Režie sice občas dokáže přijít se správně drsným a nekompromisním momentem, ve výsledku ovšem jakoby tvůrcům chyběla odvaha a nedokážou jít ve většině scén na dřeň a pořádně šlápnout na plyn. Ani po scenáristické stránce nás nečeká nic výjimečného. U dialogů se nezbavíte dojmu, že už jste je někdy párkrát slyšeli, konflikty nemají ten správný náboj a postavy jsou vyloženě slabé a nezajímavé. Nevýrazný herecký ansámbl pak tyto matné postavičky ještě podtrhuje.
Jedinou výjimkou je samozřejmě Pierce Brosnan, který si (ne)překvapivě krade první dva díly zcela pro sebe. Ne tedy, že by předváděl nějaký heroický výkon hoden Emmy, pořád ale dokáže být správně nekompromisní a jeho drsnou image muže s tajemnou minulostí mu nemáte problém uvěřit. Stejně jako fakt, že pro své vytoužené ropné vrty dokáže udělat cokoliv. Jeho Eli je pak jediným zajímavým charakterem v této nudné sebrance. Právě jeho záhadná minulost a nekompromisní jednání bude pro mnohé diváky možná jediným opravdovým lákadlem do dalších epizod. Ostatně, samotné flashbacky z Eliho dob u Indiánů jsou prozatím mnohem atraktivnější, než jeho trampoty ze začátku 19. století, a vůbec by nevadilo, kdyby jim tvůrci dali ještě daleko více prostoru.
Z novinky The Son se tak zatím žádné jarní seriálové překvapení nevyklubalo. Seriál sice nabízí sympatickou porci polo-westernové atmosféry a neselhávajícího Brosnana, ve výsledku ale zatím nabízí neurážející standard, jenž namlsaného diváka asi příliš nenasytí. Místo hutné a drsné podívané se tu totiž servíruje spíše krvavější verze Dallasu z přelomu století, v níž scénář zatím neumí příliš pracovat s nahozenými konflikty a postavami. Potenciál tu však ještě přeci jen je. Osobně se ale obávám, že ani zde se Pierce Brosnan svého kýženého hitu nedočká.
Verdikt
Spooner
Vaše hodnocení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry