Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Top Gear | 1978-?
csfd  imdb
hrají: Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May, Stig, Chris Evans, Matt LeBlanc, Chris Harris, Rory Reid, Sabine Schmitz, Andrew Flintoff, Paddy McGuiness

Top Gear: Úvod 24. série


ikona
do_Od
grand tourtop gear
Grand Tour za námi, nová série Top Gearu před námi. Bude se na to už letos dát koukat? 

Kolega Sam.Vimes to ve své nedávné recenzi na Grand Tour vystihl perfektně. Top Gear je mrtvý a jeho duchovním nástupcem je nová show původní trojky moderátorů. To je jednoduše fakt, se kterým se nedá moc hádat. Co to znamená pro BBC a jejich vlastní automobilový pořad? Že je na čase zkusit něco nového. A vzhledem k loňskému fiasku s Evansem je nová série dost možná jejich poslední šancí.

A budu hned na začátek upřímný, docela nové trojici Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid i věřím. Proč? Protože mi v první epizodě nové řady nedali jediný důvod pochybovat o tom, že by se nesnažili přesně o to, o čem jsem mluvil výše. Zkoušet něco nového. Najít si vlastní cestičku a bavit jiným způsobem, než jak tomu bylo ve starém Top Gearu.

Pořad jako takový se nijak zásadně nezměnil, celebrita zůstala, okruh v autě za přijatelnou cenu taktéž a klučičí dovádění rozhodně není vlastní pouze trojici v čele s Clarksonem. Co se pak novinařiny týče, přiznám se, že na mě recenze auta nových moderátorů (především Harrise) v Top Gearu působí o dost seriózněji, vlastně takový opak toho, co předvádí Grand Tour. Je to sympatická změna a doufám, že jich časem Top Gear nabídne ještě víc.

Nebudu to tentokrát nějak extrémně natahovat, když porovnám první epizody The Grand Tour a nové série Top Gearu, vidím v nich minimum rozdílů. Dokonce bych si troufnul říct, že zatímco Amazon ve svém pořadu nasekal poměrně dost hluchých míst, zkušení borci z BBC se žádného přešlapu na úvod nedopustili. Za mě tedy spokojenost a v podstatě nevidím důvod, proč bych i nadále nemohl sledovat obojí. Jak se totiž ukazuje, tím hlavním problémem byl loni pouze nesympatický geroj Evans a záměrná snaha zopakovat něco, co zopakovat nešlo.

Verdikt

avatar7/10

do_Od

Top Gear: Úvod 23. série


ikona
Sam.Vimes
Jaký je nový Top Gear bez klasické trojice moderátorů? 

Loni v březnu se Jeremy Clarkson kvůli studené večeři dostal do roztržky s producentem, což byla poslední kapka pro BBC, která se oblíbeného leč problémového moderátora zbavila. Celý incident jim ale tak trochu vybouchnul do obličeje, jelikož s Clarksonem odešli i James May, Richard Hammond a výkonný producent Andy Wilman. Stanici tak čekal nelehký úkol Top Gear restartovat s úplně novým týmem moderátorů, jehož jádro nyní tvoří Chris Evans (britský Chris Evans, nikoliv Captain America), Matt „Joey“ LeBlanc a německá automobilová závodnice Sabine Schmitz.


Novému Top Gearu jsem chtěl dát férovou šanci, zkusit se oprostit od neustálého srovnávání s Clarksonem a spol.… jenže ono to dost dobře nejde, když se nový tým snaží o prakticky stejný Top Gear, jaký jsme znali posledních čtrnáct let. Stejné segmenty, stejné „recenze“ aut, dokonce i stejná pohovka z autosedaček a stejná tabule ještě s Jeremym psanými časy kol. Změn je málo (auto za rozumnou cenu, lehce přestavěné studio), na povrchu je to tak ten stejný pořad s jiným obsazením, jenže… jaksi bez jiskry a bez duše.

Chrisi Evansovi zjevně nesedí formát pořadu, asi je i dost nervózní, ale (těžko říct nakolik vědomě) dělá to nejhorší, co může: napodobuje Jeremyho. Matt LeBlanc je velký sympaťák a jeho segment s Nomadem je to nejlepší, co nová epizoda nabízí, jenže to zkrátka nestačí. S Evansem nejsou tým, ale spíš jen dva muži, kteří stojí vedle sebe a nemají si co říct. A po natáčení nepůjdou na pivo, ale prostě se beze slova rozejdou domů. Nebo tak alespoň působí. Čert vem všechny superrychlé sporťáky, uhozené závody a vybuchující karavany – tepajícím srdcem Top Gearu byli především tři chlápci, ze kterých pod všemi těmi štiplavými poznámkami a naschvály vyzařovala neuvěřitelně pohodová a přátelská atmosféra.


Jistě, ani Jeremyho Top Gear v roce 2002 nebyl hned tím hladce předoucím osmiválcem, tou nadmíru zábavnou show s perfektně sehraným týmem moderátorů, dokonce ještě chyběl James. A ano, Evans a spol. před sebou měli prakticky nesplnitelný úkol. Jenže jestli chtěli staré fanoušky přesvědčit, že pořád má cenu Top Gear sledovat, měli se daleko více oprostit od zajetého formátu a udělat si z něj svůj vlastní pořad, dát mu vlastní ksicht. Natáčet prakticky to samé, co v předcházejících řadách, a tvářit se jakoby se nechumelilo je předem prohraná bitva. Vždyť i klasická znělka s Jessicou od Allman Brothers Band nenásledovaná Jeremyho uvítáním nebo Joeyho uvádění Stiga jsou malými píchnutími do srdce věrného fanouška.


Abych jen nehaněl – pár vtípků se prodat podaří, pořád je tu luxusní kamerová práce s auty nebo pár rockových klenotů v soundtracku (Highway Star, Voodoo Chile). Jenže je to jen obyčejný „zábavný pořad o autech“ v kulisách etalonu všech zábavných pořadů o autech, clarksonovského Top Gearu. Úvodní díl 23. série byl dost možná jediná šance ukázat, že má smysl pokračovat i bez Jeremyho, Richarda a Jamese. Šance předvést to absolutně nejlepší, co nový tým dokáže. Šance, kterou nedokázali využít.

Verdikt

avatar4/10

Sam.Vimes

Top Gear: Recenze


ikona
imf
 

Tak dneska trochu netradičně. Možná koukáte jak z divokých vajec, co tu dělá zrovna tenhle pořad, ale nejen filmy a seriály v klasickém slova smyslu je člověk živ. A když nechce trápit mozkové buňky u trapného Autosalonu na Primě nebo přidušeného remaku Auto Moto Revue, nezbude mu, než se poohlédnout po něčem lepším. Nebo rovnou nejlepším. Britská show Top Gear má 350 milionů fanoušků na celém světě, takže jí nešlape na paty ani konkurenční Motorvision na DSF (ale že se snaží). Top Gear navíc není jen o autech a proto je šance, že se do ní zamilujete i bez řidičáku a plechového mazlíka na parkovišti. Trojici moderátorů totiž svým nezaměnitelným způsobem vede britský automobilový veterán Jeremy Clarkson, který se narodil s volantem v ruce a během své kariéry osahal snad všechny supersportovní vozy, co existují. A to naštěstí není všechno - Jeremy má neodolatelně suchý smysl pro humor a nikdy si nebere servítky. Jeho poznámky jsou často ostřejší než žiletka a i když se u nich zasmějete, můžete si být jistí, že výrobcům aut mnohdy do smíchu není (Vauxhall, což je britská odnož Opelu, dokonce pravidelně zve Jeremyho na předváděčky, doufajíc, že už se mu konečně nějaké jejich auto zalíbí a prodeje v Anglii zase stoupnou ;).

Ale proč je vlastně tahle show povinností? Samozřejmě tu najdete testy aut, kterých se v reálu nedotknete ani zrakem. Top Gear má díky své pověsti a popularitě přístup k tomu nejlepšímu a tak vám nabídne nejnovější Ferrari, sotva vytažené z vývojářské pece. Ale není to jenom o exkluzivitě a rychlosti, je to o stylu. Jednotlivé testy jsou audiovizuálně bezchybné a když si k tomu přičtete Jeremyho uštěpačný humor, těžko byste volili jinak. Pravým kořením pořadu jsou však tématické sekce, ve kterých se Jeremy věnuje svým neoblíbeným autům a karavanům. Karavany nesnáší ještě o něco víc, než průměrný Čech Trabanty a proto je rád vyhazuje (Za peníze BBC) do vzduchu, nebo na ně háže jiná auta, která se předtím pokusí sestřelit bazukou, rozstřílet kulometem připevněným na bojové helikoptéře nebo je odmrští katapultem do sousedního státu. Pokud se mu nezdá pevnost auta, jednoduše s ním narazí v plné rychlosti do stromu, aby vám dokázal, že jeho podezření bylo na místě.

Může se vám to zdát dětinské a hloupé, ale způsob jakým je to podáno se řadí k neodolatelným a přitáhne vás k obrazovce jako magnet. Ještě než přejdeme ke konkrétním ukázkám, musím se zmínit o maskotovi celém pořadu, testovacím jezdci Stigovi. Testování supersportů přirozeně svádí ke srovnání a tak má Top Gear vlastní testovací trať, na které Stig s každým autem zajede zkušební kolo a časy vozů se pak navzájem porovnávají. Stigova stylizace je geniální - vždy nosí helmu (aby ho mohlo hrát víc lidí, všichni to víme ;), v autě poslouchá neuvěřitelně patetickou hudbu, ale jezdí jako bůh. Jen několikrát v historii show se stalo, že s autem vyletěl z dráhy, ale jinak jezdí jako bůh a ždíme z nejrychlejších aut planety to nejlepší. Kdo by to nechtěl vidět? Vy určitě chcete a tak na závěr poprosíme YouTube o pár nezapomenutelných klipů: Biatlon s auty, Best of Stig, Test: Holden Monaro, Test: Dodge Viper a Nejrychlejší karavan všech dob.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (22)

Verdikt

avatar9/10

imf

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace