Ženatý se závazky | Married... with Children | 1987-1997
csfd  imdb
hrají: Ed O'Neill, Katey Sagal, Christina Applegate, David Faustino

Ženatý se závazky: Recenze

imf

Všudypřítomnou ironii zakletou do úvodní písně od Franka Sinatry, Peggyina trademarkového cupitání a Alových geniálních šklebů naštěstí spolehlivě rozkódovali i čeští fanoušci, když u nás seriál běžel poprvé. Show doslova zkultovněla a navzdory razantnímu poklesu kvality v posledních sezónách (kdy už absurdita nabírala comicsových parametrů). Nelze se nezmínit o geniálním obsazení, v čele s Edem O'Neillem v roli Ala Bundy, ale co si budeme povídat. Srdcem téhle mašiny je bezesporu scénář, který si nebere servítky a pálí na diváka jednu jízlivost za druhou. My se tomu můžeme smát, protože nám to připadá exotické, ale polehávání na gauči, eliminace lahváčů a věčné soupeření s manželčiným "přítelem na baterky" není možná až tak vzdálené od realit českých obýváků a ložnic. Jako svobodný mladík to zatím nedocením do těch správně zrůdných detailů, ale Bundovic hlášky si užívám pravidelně i díky českému dabingu, který sice často nestihne půlku skrytých odkazů (podobným zlozvykem svého času trpěli i Simpsonovi), ale hlasově se vyvedl a těžko by ho dneska někdo měnil za originál. TV Nova nám k novému roku 2007 naděluje milé překvapení, když seriál startuje od prvního dílu. Vzhledem k jejich celkovému počtu nás tedy čeká celoroční řádění s bandou středostavovských Amíků, které není nic svaté. Někdo odpadne po prvních dvou dílech, někdo se poprvé zamiluje a ostatním možná ukápne slza nostalgie.