Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Banda | The Boys | 2019
csfd  imdb
tvůrce: Eric Kripke, Evan Goldberg, Seth Rogen
hrají: Karl Urban, Erin Moriarty, Jack Quaid, Anthony Starr, Elisabeth Shue

Banda: 3. řada


ikona
Redakce
amazonbandaboys
Hrají Butcher a Homelander pořád nejvyšší seriálovou ligu? 

Jen týden po finále Stranger Things tu máme další velké letní seriálové loučení. Do svého konce totiž dospěla také třetí série brutálních a ulítlých The Boys, v níž je Homelander zase o něco šílenější a nebezpečnější  a na scénu přichází hrdina ze starých časů Soldier Boy. A jak už u tohoto seriálu bývá zvykem, zase to byla pořádně brutální a našlapaná jízda! Jaké v nás ale nakonec zanechala třetí série pocity? 

Jak to vidí Spooner:

The Boys je jedním z těch kousků, který je každou sérii lepší a lepší a je na něm znát, že si jsou tvůrci čím dál více jisti v kramflecích. Komiksová šílenost totiž už prakticky nemusí spoléhat na všelijaké bizáry a fatality (scény typu Herogasm jsou „jen“ hodně příjemným dárkem pro fanoušky), ale je hlavně stále scenáristicky sebevědomější a silnější. Zápletka okolo Soldier Boye v podání charismatického Jensena Acklese a snahy zlikvidovat Homelandera funguje ještě o třídu líp než loňská anabáze s Stormfront. 

Po příběhově stránce navíc drží tato série mnohem víc pohromadě. Žádná z linek tu totiž tentokrát není navíc, s většinou postav se tu velmi zajímavě pracuje a dostanou skvělý vývoj (jen ten Deep se tentokrát zredukoval spíše na své sexuální choutky) či morální konflikty. Obzvlášť takový MM či A-Train mě tentokrát bavili více, než jsem u nich zvyklý. Tvůrci navíc vtipně a šikovně reflektují fake news, trumpovskou éru a další nešvary moderní doby. A možná s ještě větší přesností a rýpavostí než kdy dřív.

Po režijní a řemeslné stránce pak oblíbení antihrdinové i tentokrát jedou na nejvyšší stupeň a je vidět, že Amazon dopřává jednomu ze svých největších hitů pořád více peněz. Drajv jednotlivých dílů je neskutečný, režie ani scénář nepřestávají překvapovat nápady a již zmiňovaná epizoda Herogasm dozajista patří mezi to nejvíce kulervoucí, co nám tento seriálový rok nabídl. A Antony Starr by měl za Homelandera konečně dostat nějakou Emmy, protože jeho stále více psychopatické chování a šílené pohledy prostě nemají chybu. 

Je proto škoda, že seriál neudrží extrémně nasazenou laťku řady až do samotného závěru. Finále je totiž pro mě i přes několik parádních momentů menším zklamáním a to zejména kvůli jistým scenáristickým rozhodnutím a pocitu, že jsme se příběhového i emocionálního vyvrcholení zkrátka úplně nedočkali. Vrátka do čtvrté řady ovšem máme otevřena zase parádně. I přes menší zaškobrtnutí v závěru je však pro mě trojka The Boys dosud nejlepší sezónou, která ukázala naše hrdiny v zase o něco drsnějším, temnějším a scenáristicky vypiplanějším světle. A já se téhle partičky pořád nemohu nabažit. 8/10

Jak to vidí Sam.Vimes:

Billy Butcher a jeho Banda se vracejí již potřetí a zacházejí zase ještě o něco dál. Naši hrdinové zacházejí dál do šedé zóny a tentokrát si zahrávají s novým přípravkem, který poskytuje dočasné superschopnosti. Není už Butcher definitivně stejně špatný jako ti, proti kterým bojuje? A tvůrci seriálu zase zacházejí ještě dál v tom, jaké zvrácenosti ukážou. Všechno, co kdy komiksové fanoušky napadlo – Ant-Man uvnitř Thanose, vztah Aquamana k rybám, orgie superhrdinů – to vše a víc je ve světě The Boys možné.


Ani v kritice světa řízeného korporacemi a korporací řízených PR ratingy seriálu nedochází dech a tentokrát je aktuálnější než kdy dřív. Odkazuje především na Trumpovo chování v médiích a na sociálních sítích, ale i na různé reakce na covidová opatření, na fenomén fake news nebo na směšnou pompu a faleš reality shows. A mezitím si občas nemilosrdně kopne do Snyderovy Justice League, Billa Cosbyho či Gal Gadot a spol. zpívajících Imagine. Karl Urban a Antony Starr jsou opět skvělí, výborně zapadnul i nově příchozí Jensen Ackles jako Soldier Boy. Letos ale dostali obzvláště dobrou dějovou linku i MM, Hughie se Starlight nebo A-Train. The Boys stojí na třech pilířích – komiksová satira, politicko-společenská satira a příběh o spravedlnosti a pomstě. A všechny tři stále fungují skvěle. 8/10

Jak to vidí krauset:

Český titul The Boys, Banda, přehlíží jeden stězejní aspekt originálního názvu, konkrétně skutečnost, že nejde jen o familierní označení party nebo že hlavní hrdinové dělají klukoviny na superhrdinském levelu, ale jednoduše o chlapectví. A ve třetí sérii to vyvstává více než kdy dřív, jelikož téměř všichni trpí nějakou formou "daddy issues". Vidíme Butche a to, jak se na něm podepsal jeho násilnický otec, a zároveň jeho neschopnost být otcem synovi své ženy, Homelanderovo stýskání, že není dostatečně milován, a jeho upřímnou touhu být tu pro svého syna. Pak je tu Soldier (ehm) Boy a jeho výsměch modernímu otcovství a empatickému mužství. Nemluvě o kongresmance a návštěvě ústavu, protože, jak se ukazuje, superschopnosti dělají z dětí sirotky.

I třetí řada The Boys pokračuje v mimořádně funkčním kombinaci komiksové zápletky a satiry. Satira je tu dvojí - jednak na superhrdinská klišé, jednak na americkou politickou a společenskou situaci. Seriál ještě přidal na meta rovině, přibylo superhrdinských reklam (ale kvůli nim si adblock nikdo instalovat nebude) i různých osobních videí. Jmenovat si zaslouží alespoň dvě: reklama na A-trainův Turbo energiťák parodující Pepsi spot s Kendall Jenner, která vyřeší neshody mezi protesujícími a policisty tím, že jednomu podá tuto podřadnou Coca-Colu. Druhou je pak parodie na Imagine, neslavný zoom call se zpívající Gal Gadot a dalšími celebritami během covidu.

I přes neúctu k lidskému životu, kterou superhrdinové (nebo spíš nadpřirozenci) stále dokola prokazují, nejsou těmi ultimátní padouchy oni, nýbrž něco jiného. A to ty dvě nejhorší složky západní společnosti: vojensko-průmyslový komplex a velké korporace. The Boys jsou čitelnou satirou na korporace a jejich prázdnou reprezentaci a prázdná gesta a moderní PR vyjadřování, viz Ashleyino “Black Lives Matter, to je můj nejoblíbenější hashtag” ve chvíli, kdy se A-Train snaží řešit skutečný problém, zvůli a nadměrný policejní dohled v černošských čtvrtích, o který se stará supík Blue Hawk - podobnost jeho jména s tzv. blue wall, tedy označení jevu, kdy je nemožno dohnat jednoho policistu k odpovědnosti, protože se skryje za modrou hradbu zbytku sboru, který jej podrží. Blue Hawkova následná neomluva a skandování “Sup lives matter”, to už je parodování lopatou.

Přestože se jedná o satiru velmi očividnou - je naprosto jasně textem, nikoliv subtextem - seriálu to na chytrosti nijak neubírá. Proč je to tak účinné? Jednak proto, že provedení i sebeočividnějších vtipů nepostrádá komediální bravuru, jednak proto, že The Boys mají - na rozdíl třeba od Deadpoola, který je postaven jen na trollingu - co vyprávět. Každá z postav má vlastní agendu a činí uvěřitelná rozhodnutí. Překvapivě uspokojivou se ukáže být linka Hughieho a Starlight, v níž Hughie dodá energii “girl power” momentu v tom nejdoslovnějším smyslu.

Ze všech současných komiksových a superhrdinských adaptací, z celého DC a Marvelu, jsou právě The Boys tím, co mě nejblíže přivádí k herogasmu (škoda že ho Frenchie mine). 9/10

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (6)

Verdikt

avatar8/10

Redakce


Hodnocení redakce

  • avatar8/10

    do_Od


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    Spiker

  • avatar8/10

    Sub-Zero

  • avatar10/10

    slord

  • avatar9/10

    Ravenous

  • avatar10/10

    Attikus

  • avatar8/10

    NevimJakejNick

Banda: Úvod 3. řady


ikona
krauset
Banda pro sebe. 

„Lidem se líbí to, co jim nabízím. Jen nemají rádi slovo ‚nácek‘.“ Toto Stormfrontino přesné vypozorování lze označit za stěžejní výrok druhé série The Boys, která mimo jiné ukazovala, jak snadno si nic než domnělá autenticita může získat oblibu v době sociálních médií. Také je to sentiment, který až příliš připomíná – a zjevně si utahuje z – věty „Nejsem rasista, ale“. Na konci druhé série byla sice Stormfront denacifikována (číst za pomoci ruského výkladového slovníku jako „zničena"), jenže  informace o jejím prosazování takzvané nadřazené rasy prosákly na veřejnost a Homelander (Antony Starr), který s ní vrkal, má pořádný PR problém. A žijeme v době, kdy jsou pro „superhrdiny“ PR problémy ty jediné problémy. Jak to ustojí?

Se superhrdiny se to má tak. Jsou křehcí. Přestože nosí k pláštěnce i rukavice, jsou to spíše oni, s kým je třeba zacházet v rukavičkách. A Homelander cítí křivdu. Proč by se měl opakovaně ukazovat v televizi a mluvit o Stormfront? On přece nezastává názor o nadřazenosti bílé rasy. On zastává názor o nadřazenosti sebe (a možná zbytku superhrdinů). Na začátku třetí série musí zas a znova absolvovat celý mediální cirkus a opakovaně se za svůj vztah se Stormfront omlouvat a vsazovat se do role láskou zaslepeného. Až mu dojde trpělivost a spustí monologickou tirádu, že už má dost toho, jak jej mocní lidé drží zkrátka, a cílí přesně na konspirační teoretiky, když prohlásí: „A pokud mají mocní lidé pod kontrolou mě, tak si pište, že i vás.“ Homelander se cítí jako bůh a bohům je třeba přinášet oběti. A Antony Starr, ztvárňující ho s cvičeným hollywoodským úsměvem, je lepší než kdy dřív.

Mezitím se ústřední banda, The Boys, snaží bojovat s nebezpečnými „superhrdiny“ legální cestou. Hugie (Jack Quaid) pracuje na Federálním úřadě pro superlidské záležitosti vedený kongresmankou Victorií Neuman. Za poslední rok se jim podařilo snížit počet mrtvých civilistů po setkání se "superhrdiny" o 60 procent. Jeho oblíbená hvězdná přítelkyně Starlight (Erin Morariarty) se stává díky svým vysokým ratingům spolukapitánkou Sedmičky. Dokonce i Butcher (Karl Urban) hraje podle pravidel a dopadené supíky předává úřední spravedlnosti. Může ovšem tato kancelářská idyla vydržet dlouho? A jedná se vůbec o idylu?

The Boys jsou v podstatě seriálem o absurditě marketingu, jak o tom korporátním, tak politickém. Jak je veřejné mínění iracionální ukazuje i reakce na Homelanderův nekontrolovaný monolog (protože autenticita!), zejména na území takzvaného Rust beltu, jenž dnes rozhoduje prezidentské volby. Tato série startuje obzvlášť silně, pokud jde o zastoupení reklam a záběrů z filmů a reality show. Výběr nového člena týmu je tak pojímám jako Superstar a nechybí nové memoáry superhrdinů, neboť Deepovi vyšla nová autobiografie s názvem Deeper.

Nadále zůstala spousta vtipů na současnou popkulturu a na naši vlastní posedlost superhrdiny, Marvelem a DC. Už v prvních minutách to schytá Snyderverse ve zmínce o režisérském sestřihu filmu o zrození Sedmičky s hashtagem „releasethecut“. V onom filmu si střihne cameo i Charlize Theron (jsem si jistý, že je ráda, že se vyskytla zde spíše než v Justice League).

Mnoho lidí žertovně uvádí, že by chtěli zemřít při sexu. Ve světě The Boys je to ale na denním pořádku. Jako když v první řadě žena se supersílou rozsedla nedopatřením hlavu muže, který jí dopřával orální sex. Třetí řada se v tomto směru překonala. Pride month začal nejbizarnějším gay sexem vůbec, při němž se jeden z milenců zmenšil a doslova vstoupil do penisu druhého. Byť i standardní sounding vyžaduje opatrnost, tato lidská verze posouvá fráze o bezpečném sexu do úplně jiných sfér. Hlavní poučení je: nekýchejte v močové trubici. To je scéna, kterou by vám Marvel v Ant-Manovi nenabídl, že.

The Boys jsou po Succession dost možná nejlepší satirou současné korporátní Ameriky. Ukazují budování kultu osobnosti a fakt, že superhrdinství je jen reality show, a to i v případě světa, kde opravdu existují superschopnosti. Diváci, kteří se alespoň trochu vyznají v americké domácí politice, zde opět najdou desítky větších i menších popíchnutí a zesměšnění (jako když Butcher navštíví sjezd zbrojařské lobby, kde jsou ozbrojení návštěvníci vpouštěni přes detektory kovů – geniální absurdní!). Že to nakonec bude muset opět tato "banda pro sebe" vzít do vlastních rukou, to se dalo očekávat. Ale tvůrci seriál pevně v rukou nepřestali držet nikdy, federálním úřadům pro superschopnosti navzdory. A dokazují, že i bez superschopností se dají dělat velké věci. 

---

Autor: Tomáš Krause
Foto: Amazon Prime 

 

Verdikt

avatar9/10

krauset

Do třetice ujetá, nezřízená, a přitom dokonale promyšlená satira na superhrdinskou monokulturu dneška. Pláštěnky vlají vysoko.


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    Spiker

  • avatar9/10

    ZAJDA.

Banda: 2. řada


ikona
Redakce
Jak se nám v redakci líbila druhá řada brutálního komiksového hitu? 

Podvratná komiksovka The Boys má za sebou druhou řadu. Dostála kvalitám té první?

Jak to vidí Spooner:

Za mě stále velká spokojenost. The Boys si ve druhé řady ponechali většinu svých kladů a stále zůstávají nejvíc nekompromisní a nejbrutálnější komiksárnou (nejen) v seriálovém rybníčku. Scenáristé nejen, že si umí pořád skvěle hrát s komiksovými klišé, jež často obrací naruby, ale zároveň ještě více rozšiřují tento krvavý svět a pracují ve větší míře s odkazy na moderní společnost, média, sociální sítě, korporáty apod. A dělají to v tak neskutečně chytlavém a ulítlém kabátku a s tak velkou porcí parádně napsaných i zahraných postav, že chce divák hned vidět další epizodu. Karl Urban je coby Butcher stále charismatickou jistotou a Antony Starr je v roli Homelandera ještě více psycho než v první řadě a s přehledem ovládne každou scénu. Budete ho nenávidět, bát se ho, ale i vlastně i totálně žrát. Což se dá ostatně říci i o Aye Cash coby Stormfront, která si svou roli také neskutečně užívá.

Na druhou stranu, velké množství postav a snaha tvůrců věnovat každé z nich zápletku a téměř všem se více dostat pod kůži, může za to, že v polovině druhá série malinko drhne a tempo se přeci jen zpomaluje. Místo brutalitek a šílených momentů se možná v některých případech až příliš často přepíná na vážnou notu a ne všechny dějové linky či podzáplety tu jsou bohužel zajímavé či nutné. Takový Deep a A-Train tentokrát tahají za kratší provaz a zápletka s církví je tu většinu času vlastně navíc. Právě kvůli těmto věcem, pak nedrží druhé série tolik pohromadě, jako loňské Butcherovy patálie. I když to je možná také zapříčiněné tím, že místo loňského binge-watchingu jsme tentokrát měli týdenní pauzy. 

Když ovšem tvůrci v poslední třetině šlápnou nekompromisně do pedálů, je to opět ta drsná a brutální zábava plná parádních hlášek a cákajících vnitřností, u níž jsem se takřka tetelil blahem. Finále pak už bylo jen opravdu hodně šťavnatou třešničkou na dortu, které na mě navíc nečekaně fungovalo i po emociální stránce. The Boys zkrátka i přes menší chybičky zůstávají skvělou krvavou podívanou s parádními postavami, kterou v současné komiksové produkci potřebujeme jako sůl. A já si ji i podruhé vlastně náramně užíval. 8/10

Jak to vidí Sam. Vimes: 

Druhá řada The Boys dále prohlubuje charaktery svých nečernobílých postav. Hughie a Starlight se jakožto nejkladnější postavy musí srovnávat s čím dál tím špinavějšíma rukama. Billy Butcher je sice charismatický drsňák, ale taky docela mizera a přinejlepším antihrdina a Homelander je psychopat, ale rozhodně ne jednorozměrný. U něj je zajímavé hlavně pozorování jeho různých tváří, které nasazuje před různými lidmi. Ať už jako pravý americký hrdina, lídr, partner nebo otec, vždycky vědomě odhaluje anebo i nechtěně nechává prosvítat různě mnoho ze svého zvráceného pravého já. Z obsazení opět excelují hlavně Urban a Starr, ale výborná je i nově příchozí Aya Cash se svou Stormfront.

Boys vypadají parádně, na akčních a trikových scénách nešetří. Dialogy jsou zábavné a nechybí další porce nekompromisních bizarností, plynoucích ze spojení superhrdinů a realistického fungování showbusinessu. Právě v neúprosných paralelách s hvězdami popkultury a v kritice marketingového cynismu a neupřímnosti jsou Boys nejsilnější. Jedinou větší výtku mám k tomu, jak seriál místy podceňuje svého diváka v přílišné doslovnosti. Někdy vizuální gag ještě zbytečně dovysvětlí verbálně, jindy divákovi až moc těžkopádně ukazuje, kde si má načrtnout rovnítko se zastánci současného prezidenta. 8/10

Jak to vidí Diego.Dorlan:

Rovnou na začátku se přiznám, že The Boys jsem loni při premiéře první řady naprosto promeškal. Seriál jsem začal dohánět až pár týdnů nazpátek a měl jsem z toho tak poměrně slušný maraton. I přesto, že v posledních letech preferuji týdenní vydávání epizod, než trávit hodiny v kuse u obrazovky, tak u tohoto seriálu jsem velmi rád udělal výjimku. Drsná a brutální podívaná ve druhé sérii je pouze logickým navázáním na vysoce nastavenou laťku z první řady a s tím spojená brutalita se i ve druhé sérii rozhodně neokouká. Naopak bych řekl, že tvůrci se snažili vymyslet ještě šílenější situace, které potom mohou řádně zkropit krví.

Druhá série zkoumá většinu postav do mnohem větší hloubky. To vede k výrazně vyššímu počtu emocionálně vypjatých scén a situací, které fungují většinou velmi dobře. Nejlépe člověka samozřejmě zabaví emocionální problémy našich oblíbenců, ale ty jsou také doplněny o problémy "hrdinů". Zde už ovšem místy tento přístup trochu pokulhává. Šíleného Homelandera a jeho zvrácenost je sice bizarní sledovat, ale stojí to za to. Stejnou chválu ovšem nelze aplikovat na většinu jeho týmu, kteří jsou buďto odsunuti stranou a nebo jsou jejich linky příliš uspěchány. 

 

Velkou předností seriálu je také skvělá paralela na náš svět. Ať už se jedná o veřejné mínění, které ovlivňuje úspěchy hrdinů nebo internetové kampaně, které manipulují s lidmi. Korporátní machinace bez ohledu na hodnotu lidského života nebo církve, které manipulují lidi pochybnými způsoby. To vše totiž také The Boys nabízí a všechny tyto sociální komentáře jsou zde zpracovány tak dobře, že mnoho jiných děl by se mohlo inspirovat, jak se to dá udělat správně.

Samotný závěr seriálu je naprosto výborný. V posledních epizodách děj postupně graduje a mnoho informací se začíná dostávat na povrch v přesně ten správný moment. To celé vede k naprosto úžasné finální epizodě, která naprosto předčila tu z první série. Nejen, že dostaneme brutální akci, ale také tučnou dávku emocí a na rozdíl od první série bych si troufl říct, že dostaneme také uzavření děje. Samozřejmě je zde prostor pro další pokračování, ale alespoň se nebudeme muset stresovat s tím, co se vlastně stane s našimi oblíbenci. 8/10

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (7)

Verdikt

avatar8/10

Redakce


Hodnocení redakce

  • avatar9/10

    krauset


Hodnocení čtenářů

  • avatar9/10

    Spiker

  • avatar6/10

    mimomisu

  • avatar8/10

    Sub-Zero

  • avatar9/10

    slord

  • avatar8/10

    Tranda-lina

  • avatar8/10

    ZAJDA.

Banda: Úvod 2. řady


ikona
Sam.Vimes
Jak se povedl rozjezd druhé řady drsné komiksovky The Boys? 

Podvratná komiksovka The Boys je zpátky s druhou řadou. Tentokrát nevyšly všechny díly najednou, ale v den premiéry jen první tři a další epizody pak už s týdenními rozestupy. Diváci na to zareagovali dospěle, a i když nemohli zkouknout hned za víkend celou řadu, ocenili i určité výhody tohoto distribučního modelu jako třeba silnější vyznění jednotlivých zvratů i epizod, možnost průběžně probírat seriál s přáteli a-… ne, dělám si legraci, takhle internet nefunguje. Takže „fanoušci“ začali novým dílům Boys na Amazonu demonstrativně udílet nejnižší možné hodnocení, prostě proto, že nedostali všechno hned. Na filmových databázích se naštěstí čísla drží v zasloužených výšinách.

Po finále první řady je Billy Butcher nezvěstný, a zbytek Bandy (=Boys) je na útěku před zákonem. Zatímco Hughie a spol. rozmýšlejí co dál, superhrdisnký tým Seven hledá nového člena a vyrovnává se se ztrátou Madelyn Stillwell. Ne že by jim snad chyběla žena samotná, ale potřebují nového šéfa marketingu, který by se vyrovnal jejím schopnostem.

The Boys v nové řadě začínají pozvolna, nechávají diváka, aby si na návrat Billyho Butchera počkal, Banda je zalezlá ve sklepě a plánuje útěk ze země a pozornost se zaměřuje spíš na dění ve společnosti Vought. Následující epizoda nabírá tempo a třetí už jede naplno. Karl Urban je jako nekompromisní drsňák Butcher pořád skvělý (i když na svou britskou angličtinu tlačí o malinko víc, než by měl) a démonický Antony Starr je mu víc než důstojným protihráčem. Perfektně do obsazení zapadla i Aya Cash jako nová hrdinka Stormfront, která se svým moderním, zdánlivě nefiltrovaným, přístupem k fanouškům leze Homelanderovi na nervy zase zevnitř Voughtu.

The Boys pokračují ve výborné práci s tematizováním superhrdinů jako popkulturních hvězd, s kontrasty bezohledných činů a blyštivých kostýmů a ideálů. Marketingová mašinérie je tady všemocná, dobré PR znamená všechno a lidský život je jen číslo ve zprávách. Na Stormfront seriál zase ukazuje ostré rozdíly mezi starými a novými přístupy k marketingu, když nová hrdinka se svými instagramovými přenosy a pár markeťáky na sociálních sítích poráží Homelandera s jeho stamilionovou televizní kampaní.

 

Zárukou nejvtipnějších momentů je i nadále zdejší analog Aquamana jménem Deep, přesto není jen komickou postavičkou, ale slouží k ukázání zase dalších stránek života mediální hvězdy. Konkrétně trnité cesty padlé ikony zpátky na vrchol, přes bizarní okliky a pochopitelně neupřímnou nápravu. Moc pěkně si tvůrci hrají i se sympatiemi diváka k jednotlivým postavám, třeba právě Deep je vděčným otloukánkem, občas ale připomene, že si náš soucit opravdu nezaslouží. Obdobně, jen proto že se někdo staví proti záporné postavě, neměli bychom mu automaticky fandit. V akci jsou Boys stále brutální a vizuálně vypadají na televizní poměry skvěle. Rozjezd druhé řady se zkrátka nadmíru povedl.

Verdikt

avatar8/10

Sam.Vimes

Banda: 1. řada


ikona
Spooner
Vyklubala se nakonec z ambiciózní novinky od Amazonu comicsovka roku? 

Amazon mi dělá poslední dobou radost. Zatraceně velkou radost. Pátá série Bosche patří mezi nejlepší kriminálky současnosti, The Marvelous Mrs. Maisel po právu sbírá jednu cenu za druhou, minisérie Good Omens musela dokonale potěšit všechny fanoušky Neila Gaimana a Terryho Pratcheta a za rohem už číhá ambiciózní Carnival Row s Orlando Bloomem a Carou Delevigne. Jo, a do toho nám zde naservírovali možná nejlepší, ale zaručeně nejbrutálnější, comicsovku roku, The Boys. Už z našich prvních dojmů jste mohli zjistit, že adaptace sešitů Gartha Ennise měla našlápnuto k hodně drsné podívané a mohla potěšit všechny, kdo mají klasických superhrdinů už plné zuby. A teď už můžeme říct, že tvůrci Seth Rogen, Evan Goldberg a Eric Kripke vytěžili potenciál předlohy téměř na maximum.

 

The Boys totiž šlapou v tolika rovinách, že jsem to ani já nečekal. Seriál je samozřejmě zejména brutální odpovědí na klasické comicsy, v níž superhrdinové tak trochu zlobí a “záporákům“ v čele s Butcherem držíte palce, když se jim snaží zatnout tipec. Je zde toho však samozřejmě mnohem víc. Máme tu taky skvěle fungující comicsový svět, v němž jsou tzv. Supes mediálními a dokonce i filmovými hvězdami první velikosti. A tvůrci si zde dokážou vyhrát i se sebemenšími detaily či vtipným pomrknutím. Toto univerzum s hrdiny po celých Spojených státech vás zkrátka chytí a nepustí a jeho další potenciál do budoucna je ještě stále ohromný. 

Dále tu pak máme parádně fungující černý humor, jenž zde rozhodně není tlačen nijak na sílu a možná ho není tolik, jak byste zpočátku čekali. Scenáristé ho dávkují velmi citlivě, nenuceně a pečlivě, a když už nějaký třeskutý moment či drsná hláška přijde, dostane vás do kolen, ať už se jedná o Butcherovu motivační řeč o Spice Girls či jeho hrátky s batoletem. Zároveň ovšem umí scénář dokonale a hladce přepínat mezi zábavnými a nečekaně temnými až mrazivými momenty. The Boys totiž hlavně servírují dosti napínavý příběh, v němž správně fungují všechny zápletky, konflikty a v neposlední řadě také práce s postavami. Prakticky každý člen z obou stran barikády je tu totiž skvěle prokreslen a scenáristé si dávají s každou postavou zatraceně záležet, aby její čin a motiv dával smysl. A to je hlavní důvod, proč zde snad každý divák najde nejednoho oblíbence, jenž mu vleze pod kůži.

 

Sice jsme tak nějak automaticky čekali, že hlavním tahounem seriálu bude geniální Karl Urban v roli drsňáka Butchera, Anthony Starr z Banshee ho v mých očích ale možná ještě o fous překonává. Jeho Homelander je totiž dokonalým zlým mixem Supermana a Kapitána Ameriky a to, jak dokáže přepínat mezi usměvavým miláčkem národa, totálním psychopatem a perverzním úchylem, vás v některých momentech nepřestane překvapovat. Ani ostatní však nijak nezaostávají a divák si zde oblíbí prakticky každého, ať je to roztomilá Starlight, loser roku Deep, sympaťák Hughie či chladná mrcha Madelyn Stillwell. Upřímně, tak sympatický cast a precizně napsané postavy jsem ani nečekal.

 

Co si to budeme prodlužovat, The Boys u nás zkrátka splnili snad všechna očekávání, kvalitním příběhem s řadou nečekaných twistů počínaje a lahůdkovými brutalitami konče. Sakra, vždyť i ta romantická linie tady fungovala lépe, než v kdejaké žánrovce. Amazon a tvůrčí trojice si to zkrátka po scenáristických a samozřejmě i režijních stránkách naprosto pohlídali. Jen ta stopáž mohla být u jednotlivých epizod malinko kratší a finále nemuselo nechat všechny dveře tak otevřené dokořán. To jsou ovšem jen malé mušky na tomhle zatraceně sympatickém dortu plném památných scén a hlášek, na jehož druhou řadu bude hodně nepříjemné čekání.

Verdikt

avatar8/10

Spooner


Hodnocení čtenářů

  • avatar10/10

    max452

  • avatar9/10

    Spiker

  • avatar4/10

    CAPS_LOCK

  • avatar9/10

    Sub-Zero

  • avatar9/10

    slord

  • avatar9/10

    Tranda-lina

  • avatar9/10

    ZAJDA.

Banda: První dojmy


ikona
Spooner
Jak se nám zatím líbí jedna z nejočekávanějších a nejbrutálnějších novinek léta? 

Tohle léto nám nabízí celkem slušnou porci parádních a lákavých seriálů, na jeden z nich jsme se však v redakci speciálně těšili. Comicsovka The Boys aka Banda od Gartha Ennise (Preacher) a tvůrčího dua Seth Rogen/Evan Goldberg totiž lákala na svěží a brutální odpověď na aktuální smršť superhrdinů, na níž bylo už v našlapaných trailerech vidět, že Amazon tomuto kousku hodně věří. Ostatně, když už tato streamovací služba nějakému seriálu před premiérou schválí druhou řadu, asi neočekává kvalitativní či divácký fail. Opravdu se nám tu ovšem rýsuje nekorektní krvavá jízda? A nezapomnělo se v tom návalu vnitřností na příběh? Po prvních třech epizodách mohu s klidem říci, že očekávání (nejen) comicsových fandů zřejmě budou naplněna.

 

V The Boys se podíváme do světa, kde jsou superhrdinové, tvz. Supes, v každém státě USA, patří zde mezi největší celebrity, pracují pro společnost Vought International a vydělávají tak miliardy dolarů. Hlavními hrdiny a hvězdami Spojených států je pak tzv. Sedmička, které šéfuje neporazitelný slušňák Homelander. Jenže ani tito hrdinové v čele s blonďatým lídrem nejsou tak hodní, jak se na první pohled zdá, a často kvůli nim zařve např. i někdo nevinný. To zjistil na vlastní kůži uťápnutý Hughie, jemuž nejrychlejší muž světa A-Train rozprskl na kousíčky holku. Truchlícího kluka pak kontaktuje tajemný drsňák Butcher, jenž by s jeho pomocí chtěl dát zlobivé superhrdiny do latě a rozkryl jejich velká tajemství. A dává proto dohromady titulní Bandu.

 

Seriál, a samozřejmě i původní comics, si tedy hraje s několika zajímavými motivy, které v prvních dílech využívá na sto procent. Máme tu vyprávění z pohledu “záporáků“, stinnou stránku superhrdinů i převedení jejich kousků do moderního bulvárního a mediálního světa, v němž jde především o pozlátko před kamerou a počet sdílení. To všechno funguje v úvodu na jedničku a zároveň to představuje ohromný potenciál do budoucna. Scénář si s těmito nápady i samotnou premisou dosud šikovně hraje a předkládá nejen několik svěžích nápadů, ale také řadu skvěle napsaných postav na obou stranách barikády. Zatímco Hughie se seznamuje s jedním drsňákem vedle druhého, do party hlavních superhrdinů a celého Vought impéria se pak podíváme zejména díky nováčkovi, hrdince Starlight. A zápletky, tajemství i konflikty na obou stranách barikády jsou rozehrány tak hezky, že už od počátku se nebudete moci dočkat toho, až spolu tyto dvě strany výrazně kolidují.

 

The Boys tak rozhodně nejsou jen o nekompromisní brutalitě, nadsázce a černém humoru, jak se mnozí mohli po upoutávkách obávat. Nabízí totiž i slušně natřískaný děj, v němž diváky chytnou takřka všechny zápletky. Ale nebojte, i na šťavnatě krvavé momenty a řadu hlášek tu samozřejmě dojde. Jen tu naštěstí nejsou nijak tlačeny na sílu a s nadějným příběhem skvěle fungují dohromady. Parádně představené charaktery by pak byly poloviční, nebýt skvělého castingu. Tomu samozřejmě vládne bezkonkurenční Karl Urban, jenž se pro podobné role prostě narodil. Jack Quaid se do těchto nesmělých rolí také skvěle hodí, Anthony Staar z Banshee si svého “slušňáckého“ psychopata také užívá a Elisabeth Sue v roli hlavní korporátky potěší. Stejně jako zbytek “hrdinů“ a drsných hochů.

 

The Boys se nám tak v prvních dílech představili jako přesně ta správně našlapaná brutální comicsová lahůdka, ve kterou jsme doufali. Kromě násilí nám však tvůrci servírují i parádní příběh, v němž nejspíš schovávají ještě velkou řadu trumfů, a vše to korunují řemeslně precizní režií a peckovým soundtrackem. A že jsou na této novince od Amazonu vidět peníze snad v každém záběru, vás asi nepřekvapí. Jen to tempo by možná mohlo být malinko svižnější. Pokud tedy potřebujete trochu svěží pohled na současné comicsovky, měli byste tenhle seriálový maratónek co nejdříve zkusit. Zda tvůrci ukázali další trumfy, nebo jim ke konci série došel dech, si povíme za několik dní.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (7)

Verdikt

avatar8/10

Spooner

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace