Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
From Dusk Till Dawn: The Series | 2014
csfd  imdb
tvůrce: Robert Rodriguez
režie: Robert Rodriguez
hrají: D. J. Cotrona, Zane Holtz, Eiza Gonzalez, Jesse Garcia, Madison Davenport, Brandon Soo Hoo, Wilmer Valderrama, Robert Patrick, Don Johnson

From Dusk Till Dawn: The Series: 1. sezóna


ikona
Krasa
Robert Rodriguez oživil kult a pere do nás upírky se silikony. Jak se nám líbila první řada jeho projektu? 
Od soumraku do úsvitu je možná můj nejoblíbenější akční film z devadesátek. Má výtečné herce, Rodriguezovu svěží režii, Tarantino mu dodal neužvaněný scénář, a film umí nakopnout náladu jako tucet kofol. Pak vznikla na trh s véháeskami dvojka, co páchla jako moč na mexickém slunci. A trojka, která táhla obdobně, ale napsal jí bratranec Roberta Rodrigueze Álvaro. No a pak konečně seriál, jímž se slavný to Robert snažil vyzdvihnout svůj nový televizní kanál El Rey. Nakecal jsem toho o něm dost v recenzi pilotu, i v rámci rekapů jednotlivých epizod. Přesto si ambiciózní projekt zaslouží onen závěrečný štempl. From Dusk Till Dawn: The Series je ztráta vašeho času.
 
 

Nenechte se zmást poměrně vysokým hodnocením na ČSFD a jiných, často i zahraničních webech. Většina tamějších hodnocení byla vkládána po pilotní epizodě, která je jasně to nejlepší, co seriál nabídnul. Režíroval jí Rodriguez, odehrávala se v malém obchůdku, nemudroval v ní žádný upír a vlastně ani moc nenudila. Představila nám bratry Geckovi, kriminálníky, prchající do Mexika, a rančera Gonzáleze, který jim jde po krku. Seriál spíše kopíruje jména a vzezření postav z filmu, nežli jejich charaktery a chování. A tak zatímco rodinka pastora Fullera je více či méně dost obdobná filmu, Santánico Pandemonium je moudra chrlící kost v těsné podprdě a spojka Carlos užvaněný modýlek.
 
 

Jen co se hlavní pětice dostaví do baru Titty Twister, rozdrolí se původní příběh úplně. A tak zatímco v první polovině série se chlácholíte, že se tvůrcům podaří nudu zahnat akcí s upíry, v druhé polovině se jen konejšíte, že už bude brzy konec. Sper čert dějové odlišnosti, přidané či ubrané postavy. Seriálové Od soumraku do úsvitu se hlavně bere příšerně vážně a svojí natvrdlostí a nefunkčním drsňáctvím odpovídá spíše akční látce pro děti. Není nemožné, že se Rodriguez snažil o nějakou sofistikovanou parodii a celé to má mít tunu nadhledu. Pokud ano, hrubě se mu to nepodařilo.
 
 

Bohužel to celé není tak špatné, abychom se mohli jednotlivým epizodám škodolibě smát. Vysloveně legrační je snad až rozmluva otce Fullera s jeho synem – upírem, v níž se ho snaží přesvědčit, aby se začal chovat normálně (a ne jako krvelačný upír). Do toho Jake Busey vystupuje jako vysokoškolský profesor (!) a všichni hluboce promlouvají o proroctvích, prokletích, znameních a vůbec o všem možném. Bohužel akční scény nezachraňují zhola nic. Rodriguezova parta je totiž snímá ve stylu ala Machete, to znamená záměrně hnusně, s mnoha střihy a na všechny strany stříkajícím kečupem. Celek tak působí velmi neinvenčně a to včetně prostředí, co je moc tmavé a papundeklové.
 
 

From Dusk Till Dawn: The Series prostě nestojí za váš ani za náš čas. Jako záměrné béčko/céčko nesplňuje regule svižnosti a zábavnosti, a spíše neustále něčím irituje. Třeba D. J. Cotronou, který v ústřední roli imituje pohyby a grimasy George Clooneyho, nebo Robertem Patrickem, jehož přítomnost v tak špatné látce naštve sama o sobě. A tak nám po desetidílné první sérii zůstal projekt, který má mnohem blíže k zoufalým a levným pokračování původního filmu, nežli k legendární jízdě s polosvlečenou Salmou Hayek. Dejte od něj ruce pryč.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar2/10

Krasa


Hodnocení čtenářů

  • avatar3/10

    jiri.vit

From Dusk Till Dawn: The Series: Pilot


ikona
Krasa
Robert Rodriguez se babrá ve své klasice a my se vracíme do Titty Twister. Čím nás (ne)překvapil? 

Tak tohle bylo… divné. Od soumraku do úsvitu je výtečný film. Začne jako špinavá, penězi a střelným prachem zasypaná Tarantinovka, skončí jako hororové déčko s upírskými striptérkami. Dodnes boduje perfektními herci v netypických rolích, senzačními dialogy od Tarantina v nejlepším rozmaru a božím soundtrackem. Není to tříhodinová porce vypointovaných rozhovorů, nýbrž hodinka a půl svižné Rodriguezovy režie. Akční jednohubka, dalo by se doplnit. Přesto dostal Robert Rodriguez nápad vrazit příběh o bratrech Geckových do desetidílného seriálu. Na televizi El Rey, kterou zároveň spoluvlastní. 

 

Pochopitelně Clooney, Hayek, Keitel i Tarantino jsou pryč. Co pryč není je příběh. Bratři Geckové vyloupí banku, zabijí několik lidí a jedou si s nevinnou rukojmí v kufru na mexické hranice. Unesou tříčlennou rodinku s karavanem a míří si to do mexického baru Kozatý tornádo. Že tamější striptérky nejsou vylepšeny pouze plastickými operacemi, o tom se snad už ani nemusíme zmiňovat. Pilotní díl seriálu se zabývá scénou v obchodě s chlastem, který Seth a Richie vyhodí do povětří. Ve filmu je to typická krvavá tarantinovská scénka, jež se stihne odehrát v pěti minutách ještě před úvodními titulky. V seriálu ji sledujete čtyřicet pět minut. A ano, je to fakt problém.

 

Jasně, že jsou tady nějaké odlišnosti od filmové předlohy. Bar nevybouchne do povětří tak efektně, přepadení rangeři jsou dva a Seth se domlouvá na záchodě smart-phonem se svojí spojkou. Jenomže hlavní story je prostě stejná a my jsme tak strávili pětačtyřicet minut u dílčího příběhu, v němž jsme prostě věděli, že Richieho střelí do ruky a prodavač i starý polda to na konci ošklivě schytají. Jedinou výraznější novotou je tak postava druhého rangera, Freddyho Gonzaleze, který úvodní přestřelku přežije a do příběhu ještě promluví. Dozvíme se, že má malé dítě a je tak trochu trouba. Jeho linie a vůbec každý dialog, do původního námětu vložený extra, je však očividně „tarantino wannabe“. Dva rangeři si na začátkou povídají v hospodě, vedou dlouhé, divné řeči a oba se tváří děsně vážně. Má to být cool a docela se to i daří. Přesto kdesi vzadu v mozku víte, že si dopřáváte slušnou instantní polévku, ale ne pravou cibulačku s gruyere.

 

Avšak celé to režíruje Robert Rodriguez a ten vizuál tam prostě je a baví. Přestřelka, ke které celá úvodní tři čtvrtě hodinka chca nechca míří, je velice pěkná a vůbec epizoda odsýpá velmi svižně. Bohužel ale známe námět a Rodriguezův tým se žel bohu nepokusil se v něm nějakým způsobem odlišit. Ano, je zde postava navíc a drobné nuance se doopravdy změnily. Prostředí je však úplně stejné, oblečení i účesy postav taktéž a epesně špatný D.J. Cotrona v hlavní roli vypadá a jedná jako levný imitátor George Clooneyho. Celé je to zatím extrémně svázané předlohou a my moc nechápeme proč. Fanoušci filmu (mezi něž se hrdě řadíme) budou zívat a srovnávat. Ti, co film neznají, by se stejně měli podívat na něj namísto seriálu. Proč? Protože skvělí herci, skvělá hudba a při sto osmi minutách je to prostě akorát tak dlouhá záležitost. Bohužel. A bohudík.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar5/10

Krasa

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace