Sedmilhářky: S02E06
15:00 | 17.07.2019 |
Vypjaté drama se u Sedmilhářek v posledních dnech přesunulo z děje seriálu o do dění okolo něj, když se objevily informace o tvrdém zacházení s tvůrčí vizí nové režisérky Andrey Arnold. Ať už ale za výsledný sestřih epizod může kdokoliv, odvedl/a zatraceně dobrou práci.
V šesté epizodě přímočaře nazvané The Bad Mother se čím dál tím ďábelštější a lahůdkově nesnesitelnější Mary Louise snaží nakydat co nejvíc na nebohou Celeste. Ne že by jí k tomu v minulých epizodách v rámci rodinné upřímnosti neposkytla materiálu až až, od řízení pod vlivem prášků až po detaily jejího intimního života s Perrym. To se pak pod přísahou lže špatně. Meryl Streep si zaslouží každou z té hromady cen, jež se na ni později sesypou. Jen bude škoda, pokud to bude na úkor Nicole Kidman.
I ostatní ženy klesají po emocionálních spirálách dál dolů. Bonnie se drží pohromadě čím dál tím méně, jak ji tlačí vina za Perryho i za vlastní matku, Madeline se dál vzdaluje od manžela, který si mezitím začíná říkat, že možná byl až zbytečně moc hodnej kluk. Jane se začíná kazit její pokus o první normální vztah po letech a ještě jí práskne dveřmi Mary Louise s nevyřčenou výhružkou, že klidně může být další na řadě se soudy o děti. A bankrotující Renata, když už si myslí že ji nemůže čekat větší ponížení, dostane od manžela další ránu. Byť trochu nevěrohodně, protože kdo si proboha během řízení s dlužníkem a věřiteli řekne o peníze za sex?
Všechny postavy se zkrátka dostávají pod čím dál tím větší tlak. A vzhledem k tomu, že nad nimi visí ještě stín Perryho smrti a opodál číhá podezřívavá vyšetřovatelka, je už jen otázka která z nich se zhroutí jako první a shodí pak i ostatní, jako kostičky domina. Každopádně po asi nejlepším „cliffhangeru“ seriálu se teď nemůžu dočkat příští epizody a příštího Celestina přelíčení.
Sedmilhářky: S02E05
15:00 | 10.07.2019 |
Vstoupili jsme do druhé poloviny nové série Sedmilhářek a v jedné věci už mají diváci nejspíš jasno. Obavy o to, že bude druhá řada jen zbytečnou nastavovanou kaší, se nepotvrdily a tvůrci nám i napodruhé servírují hutnou psycho podívanou, v níž nemají ústřední postavy ani chvilku klidu. A také nejnovější epizoda ve vysoce nastavené laťce naštěstí směle pokračuje.
Vztah mezi Mary Louise a Celeste je totiž čím dál vyhrocenější. Babička se snaží dostat vnuky do své péče a do hry vstupují právníci. Do hrozícího soudní sporu pak mohou být zataženy samozřejmě všechny Celestiny kamarádky. A komplikovaná situace se začíná čím dál více podepisovat i na dětech. Renata se proto snaží Mary Louise domluvit, Madeline se mezitím pokouší zachránit své manželství a Bonnie se vyrovnává s vážným stavem své matky po mrtvici. Žádná z postav prostě nemá na růžích ustláno. A bude hůř.
Pátá epizoda má sice po našlapaném startu malinko pomalejší tempo, rozhodně se ovšem nedá říct, že by se v ní vůbec nic nedělo. Spíše naopak. Pomalu se zde přidává pod kotel jedno poličko po druhém a je znát, že brzy začnou dějové linky bolestivě eskalovat. Téměř všechny zápletky jsou silné, včetně Jane snažící se po letech začít normální vztah. Jen to neustálé špičkování mezi Edem a Nathanem už mi přijde ohrané a nikam nevedoucí. Jinak má ovšem Andrea Arnold po režijní stránce vše silně v malíku, herci jedou na maximum a dialogy jsou stále hodně silné.
Připočtěte si k tomu navíc závěrečné překvápko a musí vám být jasné, že tady se zkrátka vše pomalu připravuje k emotivnímu a mrazivému finiši. Ne, tady opravdu nejde o nastavovanou kaši, ale ve výsledku vlastně i o potřebný epilog, jenž dá příběhu ústředních hrdinek tu správnou, a nejspíš ne moc veselou, tečku. Teď jen musíme doufat, že tvůrcům ve finální třetině nedojde dech.
Sedmilhářky: S02E04
13:00 | 03.07.2019 |
Čtvrtou epizodou jsme se ocitli přímo ve středu sedmidílné série, zároveň je to moment, kdy se všichni kromě Jane (Shailene Woodley) vzdalují středním cestám. Madeline (Reese Witherspoon) sice nepřestává mlít pantem, ale její dcera ji vidí jako antonymum k dveřím, které jsou panty zajištěny. Celeste (Nicole Kidman) se cpe prášky. Bonnie (Zoë Kravitz) má výčitky a neuváženě vyjede na vyšetřovatelku případu. A Laura Dern si sice tuhle série strašně dává, ale Renata zažije prvotřídní ponížení, kdy ji soudce kvůli bankrotu nutí sundat i snubní prsten. Její manžel a příčina bankrotu Gordon je po Dameronovi ze Star Wars další muž, který jí ničí plány. A když mu na oslavě narozenin řekne, že to je její chyba, protože si neuměla dobře vybrat muže, je to pořádná facka. A ne jediná.
Ta oslava Ammabelliných narozenin je bláznivá a ve stylu sedmdesátek, do nichž se Bonnie rozhodně umí stylizovat. Tu už od první série oceňuje Ed (Adam Scott), který teď nemá moc důvodů se držet zpátky. A Madeline pozoruje už svého druhého muže, jak je přitahován Bonnie. Tím pro Madeline nepříjemné chvilky nekončí, protože jí nejen Bonnie, ale už i Celeste říkají, že litují té osudové lži, co je pojí. Večírek končí špatně, když má Elizabeth, matka Bonnie, mrtvici. (Jen bych rád ocenil, jak parádní je to náhoda, že ženu posedlou okultismem a různými magickými krystaly hraje herečka jménem Crystal Fox.) Jane ještě během oslavy svěří Coreymu, že Ziggy byl výsledkem znásilnění.
O tom znásilnění není přesvědčen náš ďábel, co se skrývá ve svetříku, Mary Louise. To je tak uspokojivé, dívat se, jak Meryl Streep dělá z postavy, která by byla v první črtě stereotypní zlou tchyní, něco tak působivého a znepokojivého. Když se vetře k Madeline na halloweenské dlabání dýní nebo když oznámí, že si našla byt ve stejném domě, kde bydlí oběť znásilnění jejího syna, a tedy její třetí vnuk, to je vrchol babičkovského nevkusu. Celeste její naznačení, že za chování Perryho (Alexander Skarsgård) může ona, nevydrží a jednu jí vrazí. Mary Louise pohotově opáčí, zda to má pokládat za „předehru“. A předehra to skutečně je, ale k soudnímu sporu o děti.
Tak to vypadá, že žena, které za zatím nejasných okolností zemřel jeden pětiletý syn a jeden dospělý syn, bude mít zase dvě děti na hraní. Trochu mě osobně mrzí, že Mary Louise po minulém díle zametla obvinění syna ze znásilnění. Přišlo by mi slibné a neočekávané pozorovat, jak se kromě smrti syna musí vyrovnat i s vědomím, že to byl násilník. Její bagatelizování Perryho činů je pro mě tedy krapet zklamáním. Ale i tak. Sedmilhářky jsou i ve druhé sérii vtipné a úžasné potěšení.
Sedmilhářky: S02E03
11:30 | 27.06.2019 |
Doufám, že jste hned po Hře o trůny nezrušili předplatné HBO, protože kabelovka pokračuje druhou řadou původně zamýšlené minisérie Sedmilhářek. V nejnovějším díle babička Mary Louise (Meryl Streep) dotírá na Jane – druhou matku svého vnoučete, Jane zase poprvé po dlouhé době opatrně zkouší randit. Renata v krizích kolem svého manžela a dcery vrhá vinu všude kolem, jen ne na sebe, Bonnie dál trápí vina, Madeline se snaží zachraňovat manželství a Celeste se pořád snaží srovnat si v hlavně jak si vlastně má pamatovat svého násilného manžela.
Jak už psal minulý týden kolega Spooner, druhá řada Big Little Lies šlape na plyn hned na začátku, na rozdíl od pomalého rozjezdu a postupného budování napětí v první řadě. Rozhodně to dává smysl, vzhledem k tomu že je potřeba navazovat na vyhrocené události z minulého finále. Místy jsou sice konflikty vytvářeny až příliš mnoha náhodnými úniky informací, což se může zdát jako scenáristická pohodlnost. Na druhou stranu, v malém městě plném pomluv to vlastně není až tak nepravděpodobné.
Třetí díl oproti prvním dvěma trochu zpomaluje, není to ale nutně špatně. Místo představení další várky konfliktů vcelku rozumně spíše řeší ty již minule vyvolané. Druhou hlavní devizou vedle scénáře jsou herecké výkony a i tady vše šlape na jedničku. Ať už je to manipulativní Mary Louise (Streep), zneužívaná Celeste (Kidman), jež od svého násilníka ani po jeho smrti nemá pokoj, rozevlátá Madeline (Witherspoon) nebo Renata (Dern) bez špetky sebereflexe. Vlastně je až s podivem, že sledovat tolik tak protivných postav (nepočítám Celeste), může být tak zábavné. Nicméně je.
Sedmilhářky: S02E02
13:00 | 18.06.2019 |
Na HBO to mají letos hezky rozplánované. Po Hře o trůny a nečekaně úspěšném Černobylu se zde totiž minulý týden rozjely Sedmilhářky a už od úvodní epizody je jasné, že minimálně z hlediska čím dál větší sledovanosti se nejedná o zbytečný návrat. A ani z hlediska kvalit to zatím nevypadá na žádný velký průser a úvodní epizoda naznačila, že zde se bude zkrátka pokračovat v podobném atmosférickém a psycho duchu. Nová režisérka Andrea Arnold převzala otěže pevně do svých rukou a rozdílů mezi ní a Jeanem-Marcem Vallée byste našli minimum. Tedy to aspoň platilo minulý týden. Po druhé epizodě je totiž jasné, že tady se bude mnohem více šlapat na plyn. Alespoň v tomto dílu se totiž jede na maximum.
Situace se tak po minulém klidném návratu vyostřuje prakticky na všech frontách. Celeste se stále nemůže smířit se smrtí manžela a zanechává to na ní čím dál větší stopy. A „starostlivá“ babička má samozřejmě stále větší podezření. Také stav Bonnie se zatím nijak nelepší, a tak její manžel zavolá na pomoc její matku. Brzy ale pochopí, že to rozhodně neměl dělat. Rádoby dokonalá Renata se pak dozví nepříjemné tajemství o svém muži, jež může zničit její pohádkový život. A rozhodně nebude jediná, která se bude muset vyrovnávat s kostlivci ve skříni.
Zatímco první řada tedy pečlivě budovala atmosféru, jednotlivé zápletky a zadělávala na konflikty, v druhé štaci se na nic nečeká a servíruje se jeden vyhrocený moment za druhým. Odkrývají se stará tajemství, přichází se na křivdy i lži a snad každá z hlavních postav v tomto díle slízne těžkou emociální ránu. Tento postup dává po událostech a zakončení minulé řady velký smysl. Nedalo se příliš čekat, že by charaktery po tom všem byly psychicky v pohodě a divák čekal opět několik epizod, až se situace brutálně vyostří. Na druhou stranu jsem se ale nemohl zbavit dojmu, že v některých scénách už tvůrci až příliš tlačí na pilu a při snaze přijít s dalším odhalením a emotivním momentem trochu spoléhají na náhody a začne zde i malinko šustit pověstný scenáristický papír.
Takových scén je ovšem pořád minimum a my pořád dostává řemeslně precizní a herecky bezkonkurenční kousek, jenž zatím za původní minisérií zaostává jen minimálně. A taky mě samozřejmě těší, že moje oblíbenkyně Zoe Kravitz zde dostává čím dál více prostoru. Jen si zkrátka musíme zvyknout, že tempo bude tentokrát o něco svižnější a tvůrci nehodlají v ději ani emotivním mučením opravdu na co čekat. Což mně osobně zatím vůbec nevadí.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry