Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
The Night Manager | 2016
csfd  imdb
režie: Susanne Bier
hrají: Tom Hiddleston, Hugh Laurie, Olivia Colman, Elizabeth Debicki, David Harewood

The Night Manager: Minisérie


ikona
Sam.Vimes
Jak se povedla britská špionážní minisérie s Hugh Lauriem a Tomem Hiddlestonem? 

Minisérie The Night Manager lákala výbornými trailery, hereckými hvězdami Hugh Lauriem a Tomem Hiddlestonem, zkušenou režisérkou, knižní předlohou světoznámého Johna le Carrého a spolehlivým produkčním zázemím BBC. S takovými ingrediencemi Night Manager snad ani nemohl dopadnout špatně. A taky že nezklamal.


Bývalý voják a současný noční manažer káhirského hotelu Jonathan Pine v podání Toma Hiddlestona přijme prosbu o pomoc od dámy v nesnázích a zaplete se tak do nebezpečného světa mezinárodního obchodu se zbraněmi, což následně stojí jeho milenku život, zatímco viníci mají dost peněz a vlivu na to, aby policie vraždu zametla pod koberec. To pak působí jako hlavní hnací síla, když se Jonathan nechá naverbovat britskou tajnou službou, vetře se do přízně vychytralého a opatrného obchodníka se zbraněmi Richarda Ropera (Hugh Laurie) a rozehraje smrtící hru, na jejímž konci by mohla spousta zdánlivě nedotknutelným zločinců hnít ve vězení anebo by taky velice snadno mohli být Jonathanovi nadřízení v Londýně zdiskreditováni a on sám ležet někde v neoznačeném hrobě.


Oscarová Susanne Bier má režii pevně v rukou, ačkoliv s takovým obsazením by se to režírovalo snad i samo. Tom Hiddleston tady hraje tajného agenta tak věrně, až byste mu chtěli uvázat motýlka a objednat mu martini, protřepat, nemíchat. Britský elegán tak opět dokazuje, že i když ho svět zná hlavně jako komiksového záporáka/antihrdinu Lokiho, se svým hereckým rejstříkem si bez problémů poradí třeba i se shakespearovskou hrou (V kruhu koruny) nebo špionážním thrillerem. A ve scénách, jež to vyžadují, se zvládá tvářit i přesvědčivě drsně. Hugh Laurie si po Doktoru Houseovi dal menší hereckou pauzu, během níž natočil dvě (výborné) bluesové desky, teď se ale zase častěji objevuje před kamerou. Zatímco ve zklamání jménem Země zítřka měl spíš jen štěk, tady už bývalý geniální diagnostik září naplno. Jeho Richard Roper je natolik charismatickým padouchem, až si divák pomalu není jistý komu vlastně fandit… Roper mu to ovšem během pár přesvědčivých výbuchů hněvu nebo naopak aktů chladně krutosti spolehlivě připomene.


V ženské části obsazení pak Olivia Colman spolehlivě obstarává londýnské zázemí tajných služeb, boj s byrokracií a korupcí. A konečně půvabná Elizabeth Debicki z Krycí jméno UNCLE tady jako Roperova mladá partnerka dokazuje, jak neuvěřitelně se dokáže proměnit v každé další roli a přesvědčivě podává postoj chladné, nedotknutelné krásy i bezbranné zranitelnosti.

The Night Manager na televizní poměry i velice hezky vypadá, počínaje vynikající znělkou, jež příznačně kombinuje pozlátko a luxus vyšších tříd s ničivou mocí moderních zbraní, a konče nádhernými „bondovskými“ lokacemi jako Mallorca, Káhira či Švýcarské Alpy. O všech těch luxusních oblecích, autech a letních sídlech ani nemluvě. Bondovské podtóny se pak u Night Managera dají vysledovat i v hudbě, která je ovšem nenápadnější než ve skutečných bondovkách.


Redakční kolegové v recapech zmiňovali, že jsou rádi za epizodický formát, aby si mohli divácké dojmy patřičně vychutnat a vstřebat je. Mně ale naopak Night Manager mnohem víc sedl jako maraton, de facto jako šestihodinový film. Minisérie totiž skutečně není koncipována nijak výrazně seriálově, i když na nějaké malé cliffhangery tvůrci také nezapomněli. Night Manager dokáže být místy pomalý, strávit poměrně hodně času káhirským prologem nebo v prvních dvou dílech na dlouhé časové úseky vůbec neukázat Hugh Laurieho, byť by to bylo divácky vděčné, protože by to jednoduše z hlediska příběhu bylo zbytečné. Počítá se s tím, že jsme tady všichni dospělí a chceme vidět co bude dál, nepotřebujeme všechno ukázat a polopatě vysvětlit hned teď. A to může pro mnohé být kamenem úrazu, Night Managerovi je v těchto chvílích potřeba jít naproti, počítat s tím, že tvůrci vědí co dělají a nechat je odvyprávět příběh, který chtějí, tempem, které chtějí.


The Night Manager dokáže být stejně tak napínavý v hutných dialogových scénách, jako i drsný a krvavý, když je to potřeba a dokonce nešetří i na nějakých těch explozích (riziko povolání obchodníka se zbraněmi). Je zkrátka povedeným špionážním thrillerem, jenž je možná trošku staromódní kvůli práci s tempem či (ne)předvídatelností, ale i pokud jsou to ve vašich očích zápory, bohatě je vyvažuje luxusními hereckými výkony, dospělou režií a bondovským nádechem.

Verdikt

avatar8/10

Sam.Vimes


Hodnocení čtenářů

  • avatar8/10

    hroubek

  • avatar8/10

    IZFNP

The Night Manager: Pilot


ikona
Spooner
Napínavý duel Loki vs. Dr. House konečně dorazil na obrazovky. Rýsuje se nám hvězdně obsazená pecka roku? 

Čas od času se objeví projekt, u něhož si stačí přečíst jen prvotní zprávy o jeho vzniku, a vy hned víte, že tohle prostě musíte vidět. A nová minisérie The Night Manager u mě mezi takové kousky rozhodně patřila. Ostatně, když do hlavních rolí proti sobě postavíte miláčka žen Toma Hiddlestona a bývalého Dr. House, Hugh Laurieho, váš scénář vychází ze stejnojmenné knížky velebeného Johna le Carrého a celý již tak šťavnatý kousek režíruje oscarová režisérka Susanne Bier, nic jiného než vysokou televizní kvalitu snad ani očekávat nelze. Plní ovšem novinka ze stáje stanic BBC a AMC v úvodu vysoká očekávání?

V pilotu se podíváme do výbušné Káhiry do doby nedávné revoluce v roce 2011. Právě v té době se seznamujeme s hlavním hrdinou Jonathanem Pinem, bývalým vojákem a v současnosti nočním recepčním tamního luxusního hotelu. Profesionál každým coulem se však jednoho dne seznámí s překrásnou Sophie, díky níž se mu dostanou do ruky tajné dokumenty o prodeji zbraní zdánlivého lidumila Richarda Ropera tamní egyptské smetánce. A jelikož začne Jonathan do celé situace šťourat o něco více, než se sluší, má cela šlamastyka dosti tragický konec. Po letech se ale cesty Pinea a jednoho z největších obchodníků se zbraněmi opět střetávají a titulnímu recepčnímu je jasné, že je to právě on, kdo musí Roperův výnosný byznys co nejrychleji zastavit.

Námět na atmosférickou špionážní podívanou bychom tu tedy měli a tvůrci dávají už od úvodních, a naprosto parádních, titulků najevo, že tady by nás mohla čekat prvotřídní žánrovka jak z učebnice. Po příběhové stránce se spíše jedná o takový menší prolog, v němž se seznamujeme s titulní postavou, a do očekávaného duelu máme ještě daleko. To ovšem neznamená, že by nebylo na co koukat. Po scenáristické stránce není vlastně první epizodě moc co vytknout, režie má všechny otěže pevně v rukou a celý díl má tu poctivou špiónskou atmosférou, která navíc díky kameře, lokacím a výtečnému soundtracku ne náhodou připomíná bondovky. 

No a pak tu máme samozřejmě lahůdkové obsazení. Tom Hiddleston je dle očekávání ten správně charismatický hlavní hrdina, díky němuž navíc dokopete k sérii i své drahé polovičky, a Hugh Laurie se už na ploše pouhých deseti minut bez problémů zbavuje svého houseovského kabátku a ukazuje, že o správné démonického záporáka máme postaráno. K tomu si připočtěte britského herecké jistoty v čele s Olivií Colman či nádhernou třešničku na dortu v podobě Elizabeth Debicki (záporačka z Krycí jméno U.N.C.L.E.) a každému je jasné, že tady prozatím slabý článek prostě nenajdete.

Na druhou stranu se přiznám, že i když je tady všechno relativně na svém místě a pilot slibuje precizní žánrovku, možná jsem přeci jen čekal malinko víc. Susanne Bier má sice režii v malíku, tempo je však na můj vkus možná až příliš pomalé a navíc se až příliš drží při zdi. Chyběl mi tu zkrátka nějaký nečekaný moment či kulervoucí pasáž, která by diváka definitivně zavrtala do sedačky. Bier prostě dosud jede na můj vkus možná až příliš na jistotu a vůbec by nevadilo, kdyby se v nadcházejících týdnech více utrhla ze řetězu.

I přes menší výtky, jež jsou spíše spojeny s mým velkým očekáváním, se nám tu však evidentně rýsuje slušný špionážní zářez. Ten sice s předlohou evidentně bude mít společného jen hlavní náčrt, to ale zřejmě vůbec nebude překážkou. Po scenáristické a řemeslné stránce si zatím není moc nač stěžovat a jako lákadlo na blížící se hru kočky s myší dvou ústředních hvězd funguje úvod velmi solidně. Doufejme tedy, že v dalších epizodách dokáže Susanne Bier své trumfy pořádně vytěžit.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT

Verdikt

avatar7/10

Spooner


Hodnocení čtenářů

  • avatar7/10

    hroubek

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace